YÖK'ten bağımsız hareket eden Üniversitelerarası Kurul, başörtülü yüksek eğitim konusunda hükümete uyarı niteliğinde bir bildiri yayımlayacak - Eğitim Haberleri

30 Ocak 2008 Çarşamba

YÖK'ten bağımsız hareket eden Üniversitelerarası Kurul, başörtülü yüksek eğitim konusunda hükümete uyarı niteliğinde bir bildiri yayımlayacak

Üniversitelerarası Kurul (ÜAK), AKP ve MHP'nin "yükseköğretimde türban serbestisi" üzerinde mutabakat sağlaması üzerine olağanüstü toplanmaya karar verdi. YÖK'ten bağımsız hareket eden ÜAK, hükümete uyarı niteliğinde bir bildiri yayımlayacak.

YÖK Başkanı Prof. Dr. Yusuf Ziya Özcan için "Asistan dahi yapılmasında tereddüt edeceğim bir insan" diyen Prof. Dr. Celal Şengör'ü YÖK üyeliğine seçen ÜAK, 1 Şubat'ta ODTÜ'de toplanarak "üniversitelerde türban serbestisi"ni getirmek için Anayasa ve Yükseköğretim Yasası'nda yapılacak değişikliği görüşecek.

ÜAK Başkanı Prof. Dr. Musafa Akaydın, "Bu, 10 Kasım 1938'de başlayan karşı devrimin en ciddi atağıdır. Bu, laik cumhuriyetin, laiklik maddesinin içinin boşaltılma çalışmasından başka bir şey değil. Bir karşı devrim çabası. Kırılma noktası olacaktır. Anayasa Mahkemesi konuya müdahil olmazsa sonuçlarına katlanmak zorunda kalacağız" diye konuştu.

YÖK Başkanvekili Prof. Dr. İsa Eşme, "Ortaöğretime, ilköğretime ve hızlı şekilde kamu kurumlarına da yayılır. Çarşaflı, peçeli, eldivenli öğrenciler görmeye başlarız. Okullardaki eğitim ortamını ve ülkemizi, cumhuriyet öncesine götürür" dedi.

ODTÜ Rektörü Prof. Dr. Ural Akbulut, "Üniversitelere türban değil kara çarşaf da girer. Siyah başörtüsünü omzuna atan gelir. Başına sarık takan 'Üşümüştüm' der. Bu, Atatürk'ün koyduğu Kılık Kıyafet Kanunu geçersiz anlamındadır. Devrim yasalarına aykırı" diye konuştu.

MÜ: Kuruluş felsefesi ile çelişir

Marmara Üniversitesi Senatosu'nca yapılan duyuruda da şöyle denildi: "Anayasamızda belirlenen esaslar çerçevesinde, 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu, Atatürk ilke ve devrimlerine bağlı çağdaş kuşakları yetiştirme görevini üniversitelere vermiştir. Buna aykırı her tür davranış geleceğimizi tehlikeye atacak, ülkeyi belirsizliklere ve karanlığa sürükleyecektir."

Hiç yorum yok: