6 Nisan 2010 Salı

Meslek Seçerken Dikkat Edin...

Sanat dalları mezunlarının yüzde 24'ü, ulaştırma ve çevre koruma mezunlarının yüzde 21'i, bilgisayar bölümü mezunlarının ise yüzde 20.1'i işsiz.

Milli Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanan 'Ulusal Mesleki Bilgi Sistemi'nde, mezun olunan alanlara ve eğitim durumlarına göre, Türkiye'deki işsizlerin profili ortaya çıkardı. Okul mezuniyetlerine göre iş durumu çizelgesi 'İstihdam konusunda avantajlı olmak için hangi mesleği seçmelisiniz?' sorusuna yanıt arıyor. İşte dikkat çeken veriler: - Türkiye'nin 24.7 milyon kişiden oluşan işgücünün, 9.4 milyonu ilkokul mezunu, iki milyondan fazlası okuryazar değil ya da diploması bulunmuyor. İşgücünün yüzde 60'ı liseyi bitirmemiş. - Okuma yazma bilmeyenlerin yüzde 8'i, okuma yazma bilen ama okula gitmeyenlerin yüzde 15.2'si, ilkokul mezunlarının yüzde 12.2'si, ilköğretim ve ortaöğretim mezunlarının yüzde 17.7'si, genel lise mezunlarının yüzde 18'i ile meslek lisesi, üniversite mezunlarının yüzde 13'ü işsiz. - En fazla işsizlik, sosyal hizmetler alanı mezunları. 11 bin sosyal hizmet mezununun yüzde 31'i, sanat dalları mezunlarının yüzde 24'ü, ulaştırma ve çevre koruma mezunlarının yüzde 21'i, bilgisayar bölümü mezunlarının ise yüzde 20.1'i işsiz. Gazetecilik mezunlarının yüzde 19'u iş bulamıyor. - İş bulma sıkıntısı çekmeyen mesleklerin başında ise güvenlik hizmetleri, sağlık, hukuk ve veterinerlik alanları geliyor. Güvenlik hizmetleri mezunlarının sadece yüzde 1.6'sı, sağlık mezunlarının yüzde 4'ü, hukuk mezunlarının yüzde 4.3'ü ve veterinerlik mezunlarının yüzde 6.8'i işsizlik mücadelesi veriyor. MEB, bu verilere karşılık, 'Hukuk ve sağlık dallarında bir dereceniz varsa işsiz kalmıyorsunuz. Veterinerler de yüksek oranda istihdam ediliyorlar, artan oranlarda, büyük market zincirlerinde de işe girebiliyorlar' tavsiyesinde bulundu. - Öğretmenlerin yüzde 12'si, iktisatçı ve işletmecilerin yüzde 17'si , mühendislerin yüzde 13'ü halen işsiz. (Akşam)

Görme Engellileri Kızdıran Yönetmelik...

Milli Eğitim Bakanlığı'nın atama ve tayin işlemlerini değiştiren yönetmelik taslağı şimdiden tartışma konusu oldu.

Milli Eğitim Bakanlığı, öğretmenleri atama ile tayin işlemlerini değiştiren yönetmelik taslağı hazırladı. Taslakta ilk kez, “Genel yüz hatlarını bozan ve yüz ifadesini engelleyen kalıcı yara, yanık ve tümör bulunanlar okul öncesi ve sınıf öğretmenliğine atanamazlar” ifadesi de yer aldı. Görme engellileri kızdırdı Ayrıca taslağa göre; Türkçe, Türk dili ve edebiyatı, yabancı dil, matematik, müzik, resim, rehberlik, görme engelliler sınıf öğretmenliği, sosyal ve fen bilimleri alanlarına atanacak görme engelli adayların da iki gözlerinin toplam görme oranı yüzde 50'den az olmayacak ve renk algılama bozuklukları bulunmayacak. Taslağa, 'Görme engellilere tüm alanlar dolaylı olarak öğretmenliğe kapatıldı' diye tepki gösterildi. 'Dalga geçiyorlar' Altı Nokta Körler Derneği dün Milli Eğitim Bakanlığı önünde taslağı protesto etti. Dernek adına bir basın açıklaması yapan Genel Sekreter Halil Köseler, “Engellilerin öğretmenlik mesleğini seçme hakları kısıtlanmaya çalışılıyor. Görme alanı ve renk algılama bozukluğu olmamak koşulunun aranması, akla ve bilimsel gerçeklere aykırı düzenlemedir. Dalga geçercesine görme engellilerin öğretmen olarak atanacağı alanlar arasında resim öğretmenliği de sayılmıştır. Yüzde bozukluk, yanık ve yara gibi olumsuzlukların bulunmaması koşulu istenerek de, adeta manken gibi yakışıklı öğretmen adayları aranmaktadır” dedi.

İnepo Çevre Proje Olimpiyat Birincisi...

Hatay Özel Nureddin Zengi Lisesi öğrencileri 18. İnepo Çevre Proje Olimpiyatında Türkiye birinciliğini kazandı.

51 şehirden 532 projenin yarıştığı olimpiyatta birinciliği Hatay Özel Nureddin Zengi Lisesi 11. sınıf öğrencileri Zeyt Ozan Temli ve Abdullah Enes Sarıbeyoğlu'nun Egzoz Jeneratörü çevre ve fizik dalındaki projesi göğüsledi. Araçlarda egzozla dışarı atılan ısı enerjisini kullanılabilir elektrik enerjisine dönüştürme ana teması ile hazırladıkları projenin kendilerine Çevre Proje Olimpiyatında altın madalya getirdiğini söyleyen Zeyt Ozan Temli, "Motorda yakıtın yanması ile ısı enerjisine dönüşen ve egzozdan atılan bu enerjinin kullanılabilirliğini araştırdık. Daha önce yapılmış olan deneyler ve çalışmaları araştırarak yapılabilirlik oranını saptamaya çalıştık. Atık olarak bırakılan egzoz gazlarından maksimum seviyede faydalanarak araç motorlarının verimini arttırarak daha küçük motolar ve daha düşük emisyon motorlarına ulaşarak çevreye verilen zararı azaltmak. Atmosferi kirleten unsurları bir nebze olsun azaltmak üzere geliştirdiğimiz bu proje 18. Inepo Çevre Proje Olimpiyatlarına altın madalya almaya hak kazandığı için mutluyuz." dedi. (Cihan)

Çocuklar Dizi Karakterlerini Örnek Alıyorlar...

Okul ve öğrenci konulu televizyon dizilerinin öğrenciler üzerindeki sosyolojik etkisini araştıran liseliler çarpıcı sonuçlarla karşılaştı.

Söz konusu dizilerin öğrencilerde sigara ve alkol kullanımını artırmanın yanında, öğretmenlere saygısız davranma, okul araç ve gereçlerinin tahribatı, devamsızlıkların artması, sövgü ve argo kelime kullanım sıklığının yanı sıra öğrencilerin ailelerine başkaldırıda etkili olduğunu ortaya çıkardı. Araştırmaya göre bu tür diziler kitap okuma alışkanlığını da köreltiyor. Televizyon dizilerinin öğrencilerin okul, aile ve arkadaş ilişkilerini etkileme düzeyini araştıran Mersin Fen Lisesi öğrencilerinden Özgür Yusuf Karataş ve Mustafa Merih Yaraşır, farklı liselerde eğitim gören 197 öğrenciye anket düzenledi. Ankete katılanların yüzde 46,7'si erkek, yüzde 53,3'ü de kız öğrencilerden oluştu. Araştırmayı yürüten iki öğrenci arkadaşlarına, 'Arka Sıradakiler (Fox TV), Hayat Bilgisi (Show TV), Lise Defteri (Kanal D), OKS Anneleri (Fox TV) dizilerini takip edip etmediklerini ve bu dizilerden nasıl etkilendiklerini sordu. Ankete katılan öğrencilerin yüzde 77,2'si düzenli olarak dizi takip ettiğini söyledi. Yüzde 83,8'i dizilerde kullanılan sövgülerin ve argo kelimelerin öğrenciler tarafından kullanıldığı ifade ederken, yüzde 71,1'i öğrencilerin öğretmenlere karşı saygısız davranışlarının artmasında okul konulu dizilerin etkisi olduğunu savundu. Anketi hazırlayan öğrenciler yaptıkları çalışma hakkında şu değerlendirmede bulundu: "Dizi karekterleri öğrenciler tarafından örnek alınıyor. Öğrencilerin yüzde 91,4'ü kaba davranışlarının artmasında okul konulu dizilerin etkisi olduğuna dikkat çekti. Dizilerin öğrencilerin derse olan olumsuz tutumunun artmasına neden olduğu düşünürken, öğrencilerin yüzde 85,3'ü okul konulu dizilerin öğrencilerin aileye başkaldırmasında etkili olduğuna dikkat çekti. söz konusu dizilerin öğrencilerin hoşgörü düzeyini düşürdüğü ortaya çıkarken diziler öğrencilerin okula devamsızlığını artırıyor. Dizi karakterlerini ve konuşmalarını okulda taklit eden öğrenciler öğrencilerin yüzde 90,9'u okul konulu dizilerin öğrencilerin okul kıyafetlerine yaklaşımını olumsuz etkilediğini düşünüyor." Araştırmada ayrıca dizilerin sigaraya daha ılımlı bakmaya neden olduğu tespit edilirken, okullarda şiddet grupları oluşturduğuna dikkat çekiliyor. Öğrencilerin yüzde 74,1'i dizilerin öğrencilerde alkol kullanımını arttırdığını düşünürken, dizilerin okul demirbaşlarına da zarar verilmesinde etkili olduğunu ortaya çıkardı. Araştırmanın en dikkat çekici yönü ise dizilerin okuma alışkanlığını düşürmesi oldu. Öğrenciler araştırmalarının öneri kısmında şu tavsiyelerde bulundu: "RTÜK bu tür dizileri denetlemeli. RTÜK üyeleri içinde eğitimciler de bulunmalı. Öğrencilerin bilinç düzeyleri yükseltilerek dizi izlemede bir seçicilik oluşturmaları gerekmekte. Aileler çocukları üzerinde daha fazla denetimde bulunmalı. Öğrenciler istenmeyen rol modelleri yerine ideal rol modellerine yönlendirilmeli. Diziler estetik boyuttan yoksun, dizilerin sanatsal değerleri düzeltilmeli. Argo ve küfrün çok kullanıldığı bu dizilerin dil üzerindeki bozucu etkisi de engellenmeli." (Cihan)

Mezun Olduğu Okulun Öğrencilerini Ağırladı...

AK Parti İl Başkanı Ömür Kabak mezun olduğu ilköğretim okulu öğrencilerini kabul ederek, 'okul gazetesi'ne röportaj verdi.

AKP İzmir İl Başkanı Ömür Kabak, bir dönem öğrenim gördüğü Kanuni Süleyman İlköğretim Okulu'nun öğrencilerini kabul etti. Okulun çıkartacağı “okul gazetesinin” ilk sayısına röportaj veren Kabak, öğrencilerin "Siyasete ne zaman başladınız? Avukatlık mı siyaset mi? Okul müdürü olsaydınız neler yapardınız? Eğitim sistemini nasıl buluyorsunuz?" gibi sorularını yanıtladı. Kabak, AKP'nin milli eğitim sistemini övdü.
Kabak, eğitime son yıllarda ayrılan kaynağa dikkat çekti. Kendi okuduğu dönemde 1.sınıfı teneke bir barakada okuduğunu söyleyen Kabak, “Son 5 yıla bakacak olursanız en fazla bütçe Milli Eğitim Bakanlığımıza ayrılıyor. Çok güzel okullar yapıldı. Her şehirde üniversiteler açıldı. İzmir'imiz eğitimde de hak ettiği noktayı yakalasın diye, 7 yılda 5 bin 500 yeni derslik yapıldı. Yaklaşık 27 bin adet bilgisayar gönderilerek, Bilişim teknolojileri sınıfları kuruldu” dedi.(Anka)

Bir Öğrenci Bıçakla Yaralandı...

İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesinin bahçesine gelen maskeli gruptan bir kişi, bahçede oturan bir öğrenciyi bıçakla yaraladı.

İstanbul Üniversitesi (İÜ) İletişim Fakültesinin bahçesine gelen maskeli gruptan bir kişi, bahçede oturan bir öğrenciyi bıçakla yaraladı. Alınan bilgiye göre, ellerinde bıçak ve satır bulunan yüzleri maskeli gruptakiler, “tekbir” getirerek İletişim Fakültesinin bahçesine girdi. Gruptakiler, bahçede yanındaki arkadaşlarıyla oturan Gazetecilik Bölümü 3. sınıf öğrencisi F.Ş'ye (22) saldırdı. Vücudunun çeşitli yerlerinden bıçaklanan F.Ş, arkadaşları tarafından İÜ Mediko Sosyal Merkezine götürüldü. Buradaki ilk müdahalenin ardından İÜ Cerrahpaşa Tıp Fakültesi Hastanesine kaldırılan F.Ş'nin sağlık durumunun iyi olduğu öğrenildi. Bu arada, olayın ardından bir grup öğrenci fakülte bahçesine gelerek slogan attı. Daha sonra okula girerek kantinin bulunduğu bodrum kata yönelen gruptakiler ile güvenlik görevlileri arasında tartışma çıktı. Grup, olay yerine gelen polis ekiplerince uzaklaştırıldı. Polisin, maskeli kişileri yakalamak için başlattığı çalışma sürüyor. (aa)

Üniversitede Eylem Yapan 6 Öğrenci Tutuklandı...

Ege Üniversitesi'nde, terör örgütü PKK ve elebaşısı Abdullah Öcalan lehine eylem yapıp slogan atan 6 üniversite öğrencisi, polis tarafından gözaltına alındı.

İzmir'deki Ege Üniversitesi'nde, nevruz öncesi ve sonrasında terör örgütü PKK ve elebaşısı Abdullah Öcalan lehine eylem yapıp slogan atan 6 üniversite öğrencisi, polis tarafından gözaltına alındı. Terör örgütü PKK'nın Yurtsever Demokratik Gençlik Meclisi (YDGM) yapılanmasında görev aldıkları belirlenen 6 üniversiteli, çıkarıldıkları mahkemece tutuklandı. İzmir Emniyeti Terörle Mücadele Şube Müdürlüğü ekipleri, Ege Üniversitesi Kampusu'nda, nevruz öncesi ve sonrasında eylemlere katılanları takibe aldı. Takip sırasında, gruptaki bazı üniversite öğrencilerinin, terör örgütü PKK ve elebaşısı Abdullah Öcalan'ın posterlerini açıp lehine slogan attıkları, çıkardıkları olaylarla gerginliğe neden oldukları saptandı. Operasyon için düğmeye basan ekipler, bu yönde faaliyetleri bulunan Ege Üniversitesi'nin çeşitli fakültelerinde eğitim gören B.O. (22), U.A. (21), M.F.K. (25), V.A. (21), F.K. (24) ve M.A.'yı (25) gözaltına aldı. Daha öncede katıldıkları eylemler nedeniyle poliste suç kayıtları bulunan öğrencilerin gösterdikleri yerlerde yapılan aramalarda, çok sayıda örgütsel döküman, yasak yayın, pankart ve posterler ele geçirildi. Terör örgütü PKK'nın KCK yapılanmasının Yurtsever Demokratik Gençlik Meclisi'nde görev aldıkları belirlenen 6 üniversiteli, işlemlerinin ardından adliyeye sevk edildi. Altı zanlı, nöbetçi mahkemece tutuklandı.

Dersanelerin Yıllık Ortalama Kazancı 2 Milyar...

Türk Eğitim-Sen’in araştırması, 2002 yılından bugüne kadar dershane ve öğrenci sayısının neredeyse yüzde yüz artış gösterdiğini ortaya koydu.


Türk Eğitim-Sen'in araştırması, 2002 yılından bugüne kadar dershane ve öğrenci sayısının neredeyse yüzde yüz artış gösterdiğini ortaya koydu. Artıştan karlı çıkan dershaneler ise sadece üniversite sınavına ve SBS'ye hazırlananlardan yıllık ortalama 2 milyar 632 milyon 339 bin TL kazanıyor. Muğla'nın Fethiye İlçesi´nde, 5 bin 250 TL'lik dershane borcunu ödeyemediği için annesinin cezaevine girmesinin ardından, duruma dayanamayıp intihar eden 18 yaşındaki Soner Semih Sipahi, gözlerin yeniden dershanecilik sistemine çevrilmesine neden oldu.
Türk Eğitim-Sen Genel Başkanı İsmail Koncuk yaptığı açıklamada, tüm Türkiye'yi üzüntüye boğan acı olayın sorumlusu olarak “mevcut sistemi ihdas eden” Milli Eğitim Bakanlığı'nı gösterdi. Dershaneye başlama yaşının 10'a kadar düştüğünü SBS, YGS derken, öğrencilerin sınav cenderesinden kurtulamadığını belirten Koncuk, sayıları binlerle ölçülen dershanelerin büyük bir pazar haline geldiğini kaydetti. DERSHANE SAYISINDA YÜZDE 285, ÖĞRENCİ SAYISINDA DA YÜZDE 270 ARTIŞ OLDUAçıklamaya göre, 1994 yılında bin 89, 2002 yılında da 2 bin 122 dershane varken; bugün dershane sayısı 4 bin 193'e ulaştı. Dershaneye giden öğrenci sayısı 1994 yılında 317 bin 217, 2002 yılında 606 bin 522 iken, bugün öğrenci sayısı ise 1 milyon 174 bin 860. Buna göre 1994 yılından bugüne dershane sayısı yüzde 285, öğrenci sayısı da yüzde 270 artış gösterdi. 2002 yılından 2010 yılına kadar ise dershane sayısı yüzde 97,59, öğrenci sayısı da yüzde 93,56'ya ulaştı. YILLIK KAZANÇ 2 MİLYAR 632 MİLYON TLBugün, mezunlar da hesaba katıldığında üniversite sınavı için dershaneye giden öğrenci sayısı yaklaşık 607 bin 415 olarak kaydedilirken, ÖSS için dershane ücretinin 2 bin TL'den başlayıp, 6 bin TL'ye çıktığı belirlendi. Öğrencilerin ortalama 3 bin TL dershane ücreti ödediğini düşünüldüğünde, dershanelerin yıllık kazancının 1 milyar 822 milyon 245 bin TL olduğu belirtilen açıklamada, “SBS için 5. 6. 7. ve 8. sınıfta dershaneye giden öğrencilerin sayısı da 540 bin 063'tür. Dershanelerin SBS için öğrencilerden yıllık bin 500 TL aldığını düşünürsek, yıllık kazançları 810 milyon 94 bin 500 TL'dir. Buna göre dershaneler sadece üniversite sınavına ve SBS'ye hazırlananlardan ortalama 2 milyar 632 milyon 339 bin TL kazanmaktadır” denildi. ÖĞRENCİLER DERSHANEYE GİTMEDEN ÜNİVERSİTE SINAVINI KAZANACAĞINA İNANMIYORBununla birlikte, Türk Eğitim-Sen'in bin 100 lise son sınıf öğrencisi üzerinde yaptığı anket çalışması da öğrencilerin büyük çoğunluğunun dershaneye gitmeden üniversite sınavını kazanacaklarına inanmadıklarını ortaya koydu. Üniversite sınavına dershaneye giderek hazırlandığını söyleyenlerin oranı yüzde 68.5, sadece okulda aldığı eğitimle sınava hazırlandığını belirtenlerin oranı yüzde 19.3, hem dershaneye gittiğini hem de özel ders aldığını ifade edenlerin oranı ise yüzde 8.5 olarak belirlenen araştırmada, öğrencilerin yüzde 70'i dershaneye gitmeden üniversiteyi kazabileceğine inanmazken, sadece yüzde 30'u dershaneye gitmeden üniversiteyi kazanabileceğini düşünüyor.(Anka)