16 Mart 2010 Salı

İnternet Fayda Yerine Zarar Getiriyor...

İnternette fazla zaman geçiren çocukların sosyal ilişkileri gerileyerek, okul başarıları düşüyor.


Demokrat Eğitimciler Sendikası (DES), internette fazla zaman geçiren öğrencilerin okul başarısında ve sosyal ilişkilerde olumsuzluklar yaşadığını savundu.
Demokrat Eğitimciler Sendikası'na bağlı Stratejik Araştırmalar Merkezi tarafından 3. Eğitim Bileşenleri Raporu hazırlandı. ''Öğrencilerimiz ve internet'' konulu raporda şu bilgiler yer alıyor:''Öğrencilerin interneti bilinçsiz kullanması ve kullanma alışkanlıkları konusundaki eğitimsizliklerinden dolayı Türkiye'de internet gibi bazı teknolojik gelişmelerden fayda yerine daha çok zarar görülmüştür. Türkiye'de internetin hem çocuk gelişimi hem de okul başarısı açısından olumsuz etkilerine rastlanmıştır. Özellikle internet kafeler gençleri teknoloji ile tanıştırmaktan çok kötü alışkanlıklar kazandırıyor. Bilgisayar ve internet bağlantısı olan evlerde ise ailelerin girilen siteleri önceden gözden geçirmeleri, zararlı sitelere girişleri engelleyen filtre programları kullanmaları gerekir.'' (aa)

Projeni Getir Ödülü Kap...

Kadir Has Üniversitesi Geleceğin Özgün ve Yeni Buluşlarına Ev Sahipliği Yapıyor.


Kadir Has Üniversitesi, lise öğrencilerinin bilim projelerine destek olup evsahipliği yapacağı yarışma ile geleceğin özgün ve yeni buluşlarını bugünden hayata geçiriyor.
Fen Bilimleri ve Mühendislik alanında tüm lise öğrencilerinin katılabileceği Projeni Kap Gel yarışmasında, öğrenciler ürün geliştirme ve tasarım becerilerini gün ışığına çıkarıyor. Yarışmaya katılmak isteyen öğrenciler, okul müdürleri ve rehber öğretmenleri ile iletişime geçerek, en fazla 3 kişiden oluşturacakları takımları ve rehber öğretmenleri eşliğinde projelerini değerlendirme kuruluna hazırlayacakları posterler ile sunacaklar. Sunumlar için gerekli tüm donanım ve yazılım ortamı Kadir Has Üniversitesi tarafından sağlanacak. Projelerin özgünlük, yaratıcılık, yeni buluşlar, geliştirmeye açıklık, kullanım kolaylığı, yararlılık, farklı ortamlarda çalışabilme, poster ve poster performansı gibi kriterler göz önüne alınarak değerlendirileceği Projeni Kap Gel yarışmasında, öğrenciler Kadir Has Üniversitesi'nin eşsiz kütüphanesi ve laboratuarlarından yararlanabilecek. Projeni Kap Gel yarışmasında dereceye giren geleceğin dahileri, Kadir Has Üniversitesi tarafından değerli hediyelerle ödüllendirilecek. Yarışmada birinci olan projenin 3 üyesi ve proje danışmanı öğretmenine diz üstü bilgisayar hediye edilecek. Proje özetleri 9 Nisan 2010 tarihine kadar teslim edilebilecek ve ödül töreni 30 Nisan 2010 tarihinde yapılacak. Her alanda eğitime sağladığı desteğe devam eden Kadir Has Üniversitesi Projeni Kap Gel yarışması ile, geleceğin özgün ve yeni buluşlarını bugünden hayata geçirmek isteyen tüm lise öğrencilerini, yeteneklerini sergilemeleri ve geleceklerine doğru yön verebilmeleri için bu değerli projenin bir parçası olmaya davet ediyor.

Din Dersi Azaltılsın Önerisi

MEB’in düzenlediği çalıştay bünyesindeki komisyon, Din Kültürü dersinin azaltılması yönünde tavsiye kararı aldı.


Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), ilköğretim ve ortaöğretim kurumları haftalık ders çizelgelerinin değerlendirilip değiştirilmesi amacıyla bir çalıştay düzenledi. Başkent Öğretmenevi'nde yapılan çalıştay bünyesindeki ilköğretim komisyonunda, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinin bir saat azaltılması, Beden Eğitimi dersinin bir saat artırılması yönünde tavsiye kararı alındı. Kararlar TTK'ya sunulacak Ortaöğretim komisyonunda, liselerde 45 dakika olan ders süresinin 40 dakikaya indirilmesi üzerinde duruldu. AB ülkelerinde haftalık ders saatlerinin ortalama 30 olduğu belirtilerek, Türkiye'de de bu hedefe ulaşılabilmesi için çalışma yapılması gerektiği kaydedildi. Mesleki ve teknik liselerde 37-38, genel liselerde 34-35 olan haftalık ders saati sürelerinin 30'a indirilmesi yönünde Talim ve Terbiye Kurulu'na (TTK) teklifte bulunulabileceği öğrenildi. Komisyonlar bugün tavsiye kararlarını kesinleştirip TTK'ya sunacak. Açılışını Milli Eğitim Bakanı Nimet Çubukçu'nun yaptığı İlköğretim ve Ortaöğretim Kurumları Haftalık Ders Çizelgelerinin Değerlendirilmesi Çalıştayı'na MEB yetkilileri, öğretmenler, veliler, sendika temsilcileri ve öğretim üyeleri katıldı.
Milliyet

Bitir 4 Yıllığı Kap İşi...

Edirne Valiliği, dört yıllık bir üniversiteyi bitiren Roman vatandaşlara iş garantisi vaad etti.


Başbakan'ın Türkiye genelindeki Romanlarla buluşmasının ardından Edirne Valiliği önemli bir adım attı. Buna göre dört yıllık bir üniversiteyi bitiren Roman gençlere iş garantisi imkânı sağlanacak. Türkiye'de Romanların en yoğun yaşadığı illerden biri olan Edirne'de bu kesime yönelik önemli projeler yürütülüyor. Roman gençlerin suça bulaşmasını engellemek ve geleceğe güvenle bakmalarını sağlamak için daha önce bir spor kulübü kuruldu. Kulüp bünyesinde yüzlerce çocuk alınarak onların sporla meşgul olmaları sağlandı. Bununla birlikte Edirne Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı tarafından yerinde iyileştirme projesi kapsamında ihtiyaç duyan Roman vatandaşların evlerine mutfak, banyo ve tuvalet yaptı. Ayrıca meslek sahibi Romanların kendi işlerini kurabilmesi için parasal destek imkanı sağlandı. Edirne Valiliği de Roman çocukların daha iyi imkanlarda eğitim görmeleri için ilköğretimde beslenme, ortaöğretimde ulaşım, yüksek öğretimde harç desteği sağlanıyor. Edirne Valisi Mustafa Büyük, Roman vatandaşların Başbakan'la buluşmasının olumlu bir hava oluşturduğunu söyledi. Buluşmanın Roman vatandaşlara yönelik yürüttükleri projeler üzerinde tekrar çalışma imkanı sağladığını belirten Büyük, Romanların, konut, eğitim, iş temininin sağlanması ve ayrımcılığın önlenmesi konularında taleplerinin olduğunu belirtti. Bu konular üzerinde yürüttükleri çalışmaların bulunduğunu belirten Büyük, "TOKİ tarafından il merkezi ve Keşan'da yapılacak konutlar var. Diğer ilçelerde ihtiyaç duyulan konutlar oldu, bunları bildirdik. Ayrıca meslek edinme ve eğitim alanında çok çeşitli projeler yürütülüyor. İş temini konusunda çeşitli kurslar açarak eğitim vermeye çalışıyoruz. Edirne'de yoğun olarak yaşamaları nedeniyle Roman vatandaşlara yönelik ciddi bir çalışma içersine girmiş olacağız." dedi. Edirne Valisi Mustafa Büyük, valilik olarak şimdiye kadar yürüttükleri projeler kapsamında ilköğretim çocuklarına beslenme, ortaöğretimdeki çocuklara ise ulaşım imkanı sağladıklarını ifade etti. Üniversite eğitimi gören gençlerin harç paralarının valilik tarafından karşılandığını kaydeden Büyük, "Dört yıllık bir üniversiteyi bitiren herkesi mutlaka iş sahibi yapma sözü veriyoruz. Yani bir yerde dört yıllık üniversite bitiren bir kişiye valiliğin imkânlarıyla iş temin etme konusunda çabalayacağımı, gayret edeceğimizi belirtiyoruz." müjdesini verdi.
(CİHAN)

YÖK Yarın Katsayıyı Görüşecek...

YÖK Genel Kurulu Yusuf Ziya Özcan Başkanlığında Toplanarak Katsayı İle İlgili Yeni Düzenlemeyi Görüşecek.

YÖK Genel Kurulu, Danıştay'ın YÖK'ün katsayıyla ilgili kararının yürütmesini durdurmasının ardından yarın toplanarak yeni düzenlemeyi görüşecek. YÖK Genel Kurulu, Prof. Dr. Yusuf Ziya Özcan başkanlığında toplanacak. Katsayıyla ilgili yapılacak yeni düzenlemenin ele alınacağı toplantıda, bazı komisyon raporları da değerlendirilecek.

YGS ve LYS İle İlgili Herşey...

Tamamiyle değişen yeni üniversiteye giriş sınavı sistemini anlamak, soruları çözmek kadar önemli.

Üniversiteye girmek için sınava hazırlanan öğrenciler bu yıl sorulara çalışmanın yanı sıra bir de tamamiyle değişen yeni sınav sistemini anlamak için çaba gösteriyor. Sınav aşamasından soru sayısına, soruları yanıtlamak için ayrılan süreden sınava gireceğiniz alana kadar her şey bu sistemde sil baştan yapıldı. Bu nedenle özellikle bu yeni sistemde çözülen soru sayısı kadar girilecek sınavın özellikleri hakkında bilgi sahibi olmak da önem taşıyor. ÖSS'nin tarihin tozlu raflarında yerini almasıyla birlikte hayatımıza giren YGS ve LYS terimleriyle ilgili bilmek istediğiniz her şeyi biz sorduk, Pianalitik Yayınları Rehberlik Yayın Yönetmeni Hakan Baykal yanıtladı. ÜÇ TÜR YERİNE ÇOK TÜRLÜ BÖLÜMLER Yeni sınav sisteminin oluşturulmasındaki amaç, adayların Sosyal Bilimler, Fen Bilimleri gibi ders grupları başarısı yerine Tarih, Coğrafya, Fizik, Kimya gibi ders başarılarını ölçmek. Yeni sistem, adaylara her dersin sorularını yanıtlamak için sınırlı bir süre vererek ders puanlarının eşit koşullarda elde edilmiş karşılaştırılabilir ölçütler olmasını sağlıyor. Her sınavda adaylardan 10-15 gibi çok sayıda ders yerine, birbiriyle ilişkili birkaç dersle ilgili soruları yanıtlamalarını isteniyor. Mevcut sistemde ders grupları puanlarından hesaplanan 3 tür ÖSS puanı (SAY, SÖZ, EA) yerine, ders puanlarını kullanarak çok sayıda puan hesaplamak, böylece seçme ve yerleştirmenin etkinliğini artırmak hedefleniyor. Sistem, ileride açık uçlu soruların da sorulabileceği bir sistemin alt yapısını hazırlıyor. Bu sene iki aşamadan oluşacak sınavın ilki 11 Nisan yapılacak olan YGS (Yükseköğretime Geçiş Sınavı). Tüm adayların girmesinin zorunlu olduğu sınava sadece sınavsız geçişten faydalanmak isteyen öğrenciler girmek mecburiyetinde değil. Toplam 160 soru bulunan YGS'de bu soruları yanıtlamak için 160 dakika veriliyor. Ortak müfredata dayalı olan bu testler 2009 ÖSS'deki ilk 4 test ile aynı niteliklere sahip bulunuyor. Deneme testlerinde 3 temel unsur Sınav yaklaşırken öğrenciler açısından deneme sınavlarının önemi bir kat daha artmaktadır diyen Pianalitik Yayınları Rehberlik Yayın Yönetmeni Hakan Baykal, deneme sınavı çözerken dikkat edilmesi gerekenleri şöyle özetledi: Deneme sınavı çözmenin üç önemli nedeni vardır: • Öğrencinin sınav ortamına benzer bir ortamda, benzer tipteki soruları çözerek ortama ve sınava hazırlanmasına yardımcı olması. • Grup içinde başarı sırasının belirlenmesine ve başarı düzeyindeki değişimin gözlenmesine imkân vermesi. • Hangi tip sorularda ne tür hataların yapıldığını belirlemeye yardımcı olmasıdır. • Denemeler gelişigüzel ortamlarda, herhangi bir süre kıstası konmadan yapıldığında tam bir prova niteliği taşımaz. Elden geldiği kadar sınav ortamına benzer atmosferlerde, grup içinde ve süreli olarak deneme sınavı uygulaması yapmaya gayret edin. İdeal olan, gürültüsüz bir ortamda sınav olmaktır. Ancak bu her zaman mümkün olmaz. Her ne kadar yetkililer bu konuya özen gösterse de gerçek sınavda gireceğiniz sınıf bu ideal şartları taşımayabilir. O nedenle deneme sınavlarında da steril bir ortam beklemeyin. Her ortamda sınav olacak şekilde kendinizi hazırlayın. BİR SINAV ALTI FARKLI SONUÇ Adaylar Mayısın ikinci haftasında ellerine ulaşacak sınav sonuç belgelerinde 6 puan türüyle karşılaşacak. Bir adayın YGS'yi kazanmış olması için en az 140 puan alması gerekiyor. Bu puanı alan aday, açıköğretim ve önlisans programlarına, bazı lisans programlarına ve özel yetenek sınavlarına başvuruda bulunabilecek. Ancak LYS'ye girmek isteyen adayların 6 türde hesaplanacak YGS puanlarının en az birinden 180 ve üzerinde puan alması gerekiyor. YGS puanlarının testlere göre ağırlık yüzdeleri ve eski sisteme (ÖSS) göre karşılığı şöyle: Puan türü Testlerin Ağırlıkları Yüzde (%) Olarak Türkçe Temel Matematik Sosyal Bilimler Fen Bilgisi YGS-120 40 10 30 SAY-1 Yerine YGS-220 30 10 40 YGS-340 20 30 10 SÖZ-1 Yerine YGS-430 20 40 10 YGS-537 33 20 10 EA-1 Yerine YGS-633 37 10 20 Adaylar sınav şaşkını olacak Sınava girecek öğrenciler ilk defa verilen sürelerle ilgili böyle bir uygulamaya tabi tutulurken, yine bu sınava özgü olarak her dersten farklı günlerde test olacaklar. 1. Matematik Sınavı (LYS-1) Matematik testi: 50 Soru, 75 dakika Geometri testi: 30 Soru, 45 dakika TOPLAM: 80 Soru, 120 dakika NOTLAR • 19 Haziran 2010 Cumartesi Saat:10.00 • Matematik ve Geometri testleri için ayrı Soru Kitapçıkları kullanılacaktır. • Cevap Kağıdı iki test için ortak olacaktır. • Geometri testindeki sorularının 8 tanesi Analitik Geometri sorusu olacaktır. 2. Fen Bilimleri Sınavı (LYS - 2) Fizik testi: 30 Soru, 45 dakika Kimya testi: 30 Soru, 45 dakika Biyoloji testi: 30 Soru, 45 dakika TOPLAM: 90 Soru, 135 dakika NOTLAR • 27 Haziran 2010 Pazar saat:10.00 • Fizik, Kimya ve Biyoloji testleri için ayrı Soru Kitapçıkları kullanılacaktır • Cevap Kağıdı üç test için ortak olacaktır. 3. Edebiyat-Coğrafya Sınavı (LYS-3) Türk Dili ve Edebiyatı testi: 56 Soru, 85 dakika Coğrafya-1 testi: 24 Soru, 35 dakika TOPLAM: 80 Soru, 120 dakika NOTLAR • 26 Haziran 2010 Cumartesi Saat 10.00 • Türk Dili ve Edebiyatı testi ile Coğrafya-1 testi için ayrı Soru Kitapçıkları kullanılacaktır. • Cevap Kağıdı iki test için ortak olacaktır. 4. Sosyal Bilimler Sınavı (LYS-4) Tarih testi: 44 Soru, 65 dakika Coğrafya-2 testi: 16 Soru, 25 dakika Felsefe Grubu testi: 30 Soru, 45 dakika TOPLAM: 90 Soru, 135 dakika NOTLAR • 20 Haziran 2010 Pazar Saat:10.00 • Tarih, Coğrafya-2 ve Felsefe Grubu testleri için ayrı Soru Kitapçıkları kullanılacaktır. • Cevap Kağıdı üç test için ortak olacaktır. Felsefe Grubu testinde 10 Psikoloji, 10 Sosyoloji, 10 da Mantık sorusu yer alacaktır. 5. Yabancı Dil Sınavı (LYS-5) Yabancı Dil testi: 80 Soru, 120 dakika NOTLAR • 19 Haziran 2010 Cumartesi Saat: 14.30 • Yabancı Dil testi İngilizce, Almanca ve Fransızca dillerinde hazırlanacaktır. • Yabancı Dil testi için tek Soru Kitapçığı ve tek Cevap Kağıdı kullanılacaktır. YGS Puanları değer aralıkları Her puan türündeki puanlar, en küçüğü 100 en büyüğü 500 olan puanlar olarak hesaplanacaktır. Birinci Aşama (YGS) Taban Puanları ve Sağlayacağı Haklar: 1) Taban puan-1 (140): Önlisans programları ile açıköğretim programlarını tercih etme ve yetenek sınavı ile öğrenci alan programlara başvuru hakkı. 2) Taban Puan-2 (180): İkinci aşama sınavlara (LYS) katılma hakkı. LYS'nin farkı verilen sürelerde gizli Üniversiteye girişin ilk aşaması olan YGS'yi geçmeyi başaran öğrenciler için ikinci süreç olan LYS başlayacak. Bu ikinci aşamada başarılı olabilmek için hangi alandan soru çözmeniz gerektiğini iyi kavramak önemli. Çünkü ilk defa bu sınavda öğrenciler sınav süresinin derslere göre nasıl kullanacaklarına kendileri karar vermeyecek. LYS'de her ders için ÖSYM'nin belirlediği sürede sorular çözülecek. Örneğin bir aday Fizik testinde verilen 45 dakikanın hepsini kullanacak. Soruları erken bitirse bile Kimya testine geçemeyecek. Fizik testine ayrılan sürenin tamamlanmasının ardından her adaya aynı anda Kimya testi dağıtılacak.
Star