23 Eylül 2008 Salı

Sorumluluk Alanı Çatışması

Milli Eğitim Bakanlığı’nda Strateji Geliştirme Başkanlığı ile Yatırımlar ve Tesisler Dairesi Başkanlığı arasında sorumluluk çatışmasına Müsteşar el koydu.

Milli Eğitim Bakanlığı'nda bazı okul ile tesislerin planlanması, yapımı, izlenmesi gibi konularda Strateji Geliştirme Başkanlığı ile Yatırımlar ve Tesisler Dairesi Başkanlığı arasında sorumluluk çatışması yaşandı. İki kurum arasında koordinasyonda ve işlemlerin yürütülmesinde yaşanan aksamaya Bakanlık Müsteşarı Muammer Yaşar Özgül el koydu.


Milli Eğitim Bakanlığı Müsteşarı Muammer Yaşar Özgül, iki kuruma da bir genelge yollayarak aradaki problemlerin çözümünü istedi. Özgül, gönderdiği genelgede “Bakanlığımızın eğitim ve öğretim kurumları ile diğer tesislerin planlanması, yapımı, izlenmesi gibi konularda birimler arasında koordinasyonda ve iş ve işlemlerin yürütülmesinde zaman zaman aksamalar yaşanmaktadır” diyerek, iki kuruma görevlerini hatırlatmakla yetindi. Özgül, Strateji Geliştirme Başkanlığı'nın ulusal kalkınma strateji ve politikaları, yıllık program ve hükümet programı çerçevesinde idarenin orta ve uzun vadeli strateji ve politikalarını belirlemek, amaçlarını oluşturmak üzere gerekli çalışmaları yapmak görevi bulunduğunu söyledi. Özgül, Strateji Geliştirme Başkanlığı'nın diğer görevlerini de şöyle sıraladı:


“İdarenin görev alanına giren konularda performans ve kalite ölçütleri geliştirmek, idarenin yönetimi ile hizmetlerin geliştirilmesi ve performansla ilgili bilgi ve verileri toplamak, analiz etmek, yorumlamak, idarenin görev alanına giren konularda, hizmetleri etkileyecek dış faktörleri incelemek, kurum içi kapasite araştırması yapmak, hizmetlerin etkililiğini ve tatmin düzeyini analiz etmek ve genel araştırmalar yapmak ve yönetim bilgi sistemlerine ilişkin hizmetleri yerine getirmekle sorumlu.”

-“VERİMLİ HİZMET İÇİN KOORDİNASYON İÇİNDE ÇALIŞIN” UYARISI-

Özgül, Yatırımlar ve Tesisler Dairesi Başkanlığı'na da Bakanlığın bütün birimlerine ait arsa, bina ve tesisleri, ilgili birimlerle koordine ederek, durumu ve uygunluğu yönünden incelemek, ihtiyaçlarını tespit ve programlamak, mevcut binaların onarım ve bakımlarını yapmak veya yaptırmak görevinin olduğunu anımsattı. Özgül, Yatırımlar ve Tesisler Dairesi Başkanlığı'nın ihtiyaç duyulan bina ve araziyi kiralamak, satın almak, Bakanlığa bağlı okul ve kurumların binalarını yapmak veya yaptırmak görevi bulunduğunu da söyledi. Özgül, “Bakanlık merkez birimlerinin gençlik ve spor saha ve tesislerinin, milletlerarası norm ve standartlara uygun etüt ve projelerini ilgili kuruluşlarla koordine ederek hazırlatmak ve yaptırmaktır. Bu işlemlere ait bütçe düzenlemelerini yapmak, uygulamalarını takip etmek ve denetim altında bulundurmak, akanlığa ait ilgili birimler ile ilişkili Bakanlık ve kuruluşlarla koordinasyon ve işbirliğinde bulunmakla görevlidir” dedi.
Özgül, Milli Eğitim Bakanlığı'na ilişkin yatırım hizmetlerinin daha verimli, etkin ve sağlıklı yürütülebilmesi açısından birimlerin belirtilen görev ve sorumluluklarını “hassasiyetle” ve “koordinasyon içinde” yürütmelerini önemle rica ettiğinin altını çizdi.

Boş Sıraların Onda Biri İstanbul'da...

Milli Eğitim araştırmasına göre, okul çağında olup da okula gitmeyen çocuk sayısı 411 bin. İstanbul, 41 bin öğrenci ile "devamsızlığın" en yüksek olduğu şehir..

Milli Eğitim Bakanlığı İlköğretim Genel Müdürlüğü Türkiye'nin okul çağında olup da okula gitmeyen çocuk haritasını çıkardı. Zorunlu eğitim çağında olup da okula gitmeyen çocuklara örgün öğretime devam edebilme şansı tanıyan "Yetiştirici ve Tamamlayıcı Sınıflar Eğitim Programı" kapsamında, nüfus bilgilerinden, Nüfus Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü verileri ve Milli Eğitim Bakanlığı'nın eokul sisteminde yer alan bilgilerden yararlanılarak yapılan araştırmada okul çağındaki 411 bin çocuğun okula gitmediği belirlendi. 10 milyon 870 bin 570 çocuğun "okullu olduğu" Türkiye'de, sadece İstanbul, Şanlıurfa, Van ve Diyarbakır'da 127 bin çocuk okul çağında olduğu halde okula gitmiyor. Okula gitmeyen en çok çocuğun olduğu il 41 bin ile İstanbul.

NEDENLERİ ÇEŞİTLİ

Çocukların okula gitmeme nedenleri ise bölgesel olarak değişiyor. Kimisi yaşı geçtiği için, kimisi töreler, kimisi de çalışıp ailesine destek olmak için okula gidemiyor. Yapılan araştırma sonunda yaş ve ilçelere göre sayıları tespit edilen çocukların bundan sonraki süreçte isim ve adresleri belirlenecek. Milli Eğitim Bakanlığı yetkilileri çalışmaların devam etmemesi nedeniyle rakamlarda değişiklikler olabileceğini kaydederek, zorunlu eğitim çağındaki çocukları yaş gruplarına göre hızlandırılmış eğitime alıp, ardından uygun sınıflara yerleştireceklerini kaydetti.