28 Aralık 2009 Pazartesi

49 Asistana Soruşturma...

İşten çıkarılmalarına neden olan YÖK yönetmeliğini protesto eden İÜ'lü 49 asistana soruşturma başlatıldı.

İstanbul Üniversitesi, YÖK'ün doktorasını bitiren araştırma görevlilerinin işten çıkarılmasına neden olan Yüksek Öğretim Kurulu (YÖK) yönetmeliğini, eylemler yapıp, 'Dipolamalı işsiz olmak istemiyoruz' diyerek protesto eden 49 asistana soruşturma açtı. Asistanlar, Danıştay'ın yönetmeliğin yürürlüğünü durdurmasına karşın üniversitenin kendilerini oyaladığını belirterek, “Angarya tüm görevleri yapıyoruz. Yoğun bir emek veriyoruz ama belirsizlik çok acı” diyor. Yükseköğretim Kanunu'na göre üniversitelerde araştırma görevlileri iki şekilde istihdam ediliyor. Kanunun 33/a maddesine göre araştırma görevlileri rektör tarafından bu kadrolara üç yıllığına atanıyor. 50/d maddesine göre ise burslu öğrenci statüsünde bir yıllığına görevlendiriliyorlar. Bugüne kadar pek çok üniversite 50/d kadrosundaki araştırma görevlilerini doktoraları bittiğinde daha güvenli kadro imkânı sağlanan 33. maddeye geçiriyordu. Ancak YÖK 31 Temmuz 2008'de bir yönetmelik çıkararak öğretim elemanı kadrolarına naklen ve açıktan yapılan tüm atamalar için ALES, Kamu Personeli Dil Sınavı (KPDS) veya Üniversitelerarası Kurul Yabancı Dil Sınavı (ÜDS) şartı konmuştu. Ayrıca YÖK 26 Kasım 2008'de aldığı kararla da 50/d'ye göre istihdam edilenlerin 33. maddeye göre kadroya geçirilmemesi istenmişti. Bu karar, Türkiye genelinde doktorası bittikten sonra işsiz kalacak yüzlerce araştırma görevlisinin tepkisine neden olmuş, Eğitim-Sen dava açmıştı. Danıştay 8. Dairesi de geçen mayıs ayında dava sonuçlanana kadar kararın yürütmesini durdurmuştu. Bazı üniversitelerde iş güvencesi olmayan 50/d kadrosundan 33/a'ya geçişler yapıldı. Belirsizlik çok acı Ancak İstanbul Üniversitesi'nde geçişler yapılmadığı gibi 'Doktoralı işsiz olmak istemiyoruz' diyen 49 asistana soruşturma açıldı. İkisi 'rektörlük binasını amacı dışında kullanmak'tan maaş kesim, beşi de 'huzuru bozmaktan' uyarı cezası aldı. İstanbul Üniversitesi Araştırma Görevlisi Temsilciler Kurulu, şu açıklamayı yaptı: “Doktorasını bitirenler 33/a kadrosuna geçebilir dendi, başvurular yapıldı. Ancak henüz geçebilen yok. Ayrıca asistanlar arasında ayrım yapılıyor. Enstitüdeki asistanlar 33/a'ya geçirilmeyecek, fakültedekiler geçirilecek diyorlar. İki grup da aynı işi yapıyor. Kanununu değiştiriyorlar. Bu değişklik olana kadar da oyalanıyoruz. Uygulama derslerine giriyoruz, ders programlarını hazırlıyoruz, angarya tüm görevleri yapıyoruz. Yoğun bir emek veriyoruz ama belirsizlik çok acı.”

İşletmelerde Mesleki Eğitim Dönemi...

Türkiye genelindeki 100 işletmeden 32’si, çalışanlarına mesleki eğitim verdi.

Türkiye genelindeki 100 işletmeden 32'si, 2007 yılında çalışanlarına mesleki eğitim verdi. Çalışan sayısı 10-49 arasında değişen işletmelerde mesleki eğitim veren işletme oranı yüzde 29.4 olarak belirlenirken, bu oran 50-249 arasında kişinin çalıştığı işletmelerde yüzde 40.3, 250 ve üzeri çalışanın bulunduğu işletmelerde yüzde 46.6 olarak gerçekleşti. Türkiye genelinde çalışanlarına mesleki eğitim çalışmasına en çok ağırlık veren sektör yüzde 55.4 ile motorlu taşıt ve motosiklet satış, bakım ve onarımı olurken, onu yüzde 53.4 ile ulaşım araçları imalatı sektörü izledi. Mesleki eğitimin en düşük olduğu sektör ise yüzde 18.2 ile ulaştırma ve depolama faaliyetleri oldu. Türkiye genelinde 2007 yılında çalışanlarına mesleki eğitim kursu veya mesleki eğitimin diğer türlerini sağlayan girişimlerin tüm girişimler içindeki oranı yüzde 32 oldu. İşyeri büyüklük grubunda bu oran, en yüksek yüzde 46.6 ile 250 ve daha fazla çalışanı olan girişimlerde görülürken, en düşük oran yüzde 29.4 oranıyla 10 ile 49 kişinin çalıştığı işyerlerinde belirlendi. Çalışanlarına mesleki eğitim kursu sağlayan girişimlerin tüm girişimler içindeki oranı Türkiye genelinde yüzde 17.1 iken, 250 ve daha fazla çalışanı olan girişimlerde bu oran yüzde 35.6'ya yükseldi. Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), Girişimlerde Mesleki Eğitim Araştırması Sonuçları, 2007'yi açıkladı. Hayat boyu öğrenme kapsamında girişimlerin çalışanlarına yönelik verdiği mesleki eğitim hakkında ayrıntılı bilgileri derleyen TÜİK, Türkiye'de ilk defa uygulanan Girişimlerde Mesleki Eğitim Araştırması'nın alan uygulamasını Ekim 2008-Ocak 2009 döneminde, 10 ve daha fazla çalışanı olan ve seçilmiş 20 ekonomik faaliyet grubunda yer alan girişimlerle yüz yüze görüşme yöntemi ile gerçekleştirdi. Araştırma ile ulusal düzeyde ihtiyaç duyulan ve uluslararası düzeyde karşılaştırılabilir verilerin elde edilmesi sağlanırken, aynı zamanda girişimlerde sağlanan mesleki eğitimin maliyeti, türü ve içeriği hakkında detaylı istatistiklerin yanı sıra, mesleğe hazırlık eğitimi ile girişimin eğitim politikasına ilişkin bilgiler de elde edildi. Araştırmanın referans dönemi olan 2007 yılı itibariyle Türkiye genelinde çalışanlarına mesleki eğitim kursu veya mesleki eğitimin diğer türlerini sağlayan girişimlerin tüm girişimler içindeki oranı yüzde 32 oldu. İşyeri büyüklük grubunda bu oran, en yüksek yüzde 46.6 ile 250 ve daha fazla çalışanı olan girişimlerde görülürken, en düşük oran yüzde 29.4 oranıyla 10 ile 49 kişinin çalıştığı işyerlerinde oldu. 50-249 kişinin çalıştığı işletmelerde, 2007 yılında mesleki eğitim faaliyeti sağlayan girişimlerin oranı yüzde 40.3 olarak gerçekleşti. -ÇALIŞANLARINA MESLEKİ EĞİTİM SAĞLAYAN GİRİŞİMLERİN ORANI YÜZDE 17.1- Çalışanlarına mesleki eğitim kursu sağlayan girişimlerin tüm girişimler içindeki oranı ise Türkiye genelinde yüzde 17.1 iken, 250 ve daha fazla çalışanı olan girişimlerde bu oran yüzde 35.6 olarak gerçekleşti. Türkiye genelinde, tüm mesleki eğitim kursu veren girişimlerde içeriden mesleki eğitim kursları düzenleyen girişimlerin oranı yüzde 40.9 iken, bu oran dışarıdan mesleki eğitim kursları sağlayan girişimler için yüzde 82.5 olarak gerçekleşti. -OTOMOTİV SATIŞI MESLEKİ EĞİTİMDE İLK SIRADA- Türkiye genelinde çalışanlarına mesleki eğitim kursu veya mesleki eğitimin diğer türlerini sağlayan girişimlerin tüm girişimler içindeki oranı, ekonomik faaliyet grubunda en yüksek motorlu taşıt ve motosiklet satış, bakım ve onarımı yüzde 55.4 ve ulaşım araçları imalatı sektöründe yüzde 53.4 olarak belirlendi. Sigorta ve emeklilik fonları hariç, mali aracı kuruluşların faaliyetleri ve zorunlu sosyal güvenlik hariç, sigorta ve emeklilik fonlarıyla ilgili faaliyetlerde mesleki eğitim faaliyeti sağlayan girişimlerin oranı yüzde 52.6, mali aracı kuruluşlara yardım faaliyetleriyle ilgili faaliyetlerde yüzde 48 olarak tespit edildi. -MESLEKİ EĞİTİMİN EN DÜŞÜK OLDUĞU ALAN ULAŞTIRMA VE DEPOLAMADA- Mesleki eğitimin en düşük olduğu alan ulaştırma ve depolama faaliyet grubu oldu. Bu grupta yer alan girişimlerde mesleki eğitim oranı yüzde 18.2 olarak belirlendi. Onu yüzde 19.2 oranıyla tekstil ve tekstil ürünleri imalatı ile deri ve deri ürünleri imalatı ile yüzde 22.9'la ağaç ürünleri ve başka yerde sınıflandırılmamış imalatlar izledi. -İÇERİDEN MESLEKİ EĞİTİM ALAN KURUMLARIN ORANI YÜZDE 7- İçeriden mesleki eğitim sağlayan girişimlerin oranı yüzde 7 iken, dışarıdan mesleki eğitim sağlayan girişmelerin oranı yüzde 14.1 oldu. Hem içeriden, hem dışarıdan mesleki eğitim faaliyeti sağlayanların oranı ise yüzde 17.1 olarak belirlendi. TÜİK, girişim referans süresi olan 12 ay içinde hem içeriden hem de dışarıdan mesleki eğitim faaliyeti sağlanabildiğine dikkat çekerek, bu nedenle mesleki eğitim kursu sağlayan girişim oranının içeriden mesleki eğitim kursları ile dışarıdan mesleki eğitim kursu sağlayan girişim oranlarının toplamından farklı olduğunu bildirdi. -MESLEKİ EĞİTİM KURS KATILIMCISI BAŞINA DÜŞEN KURS SÜRESİ 29 SAAT- Mesleki eğitim kurslarına katılım süresi 250 ve üzerinde çalışanın bulunduğu Türkiye genelindeki tüm işletmelerde yüzde 5 saat, 50 ile 249 kişinin çalıştığı işletmelerde 2 saat olarak belirlendi. 10-49 kişinin çalıştığı işletmelerde çalışan başına düşen kurs süresi ise 3 saat olarak gerçekleşti. Mesleki eğitim kurs katılımcısı başına düşen kurs süresi ise toplamda 29 saat iken, 10-49 kişiden oluşan küçük işletmelerde 37 saat, 50-249 kişilik işletmelerde 27 saat, 250 ve üzeri işletmelerde 28 oldu. Çalışanlarına eğitim sağlayan girişimlerin tüm girişimlerdeki oranı,2007 (yüzde) Mesleki eğitim faaliyeti sağlama durumu Mesleki eğitim faaliyet türü İşyeri büyüklük Mesleki eğitim Mesleki eğitim Mesleki eğitim kursu Mesleki eğitimin Grubu (kişi) sağlamayan sağlayan sağlayan girişimlerin diğer şekillerini girişimlerin oranı girişimlerin oranı oranı sağlayan gir. oranı Toplam 68.0 32.0 17.1 23.7 10-49 70.6 29.4 14.7 21.7 50-249 59.7 40.3 23.7 30.0 250+ 53.4 46.6

İmamlardan Takdir Edilecek Davranış...

Kız çocuklarını okutmak için seferber oldular.

Erzurum Palandöken Müftülüğü bünyesinde görevli imam hatipler kız çocuklarını okutmak için karşılıksız burs kampanyası başlattı. İhtiyaç sahibi ailelerin eğitim gören kız çocuklarına yardım elini din görevlileri uzattı. Palandöken Müftülüğü'nde görevli imam hatipler, her ay ilköğretim ve ortaöğretim çağındaki 15 kız öğrenciye 100 TL burs veriyor. Kız öğrencilere yaklaşık 3 aydan beri burs verdikleini dile getiren din adamları, kız çocuklarının eğitimine büyük önem verdiklerini söyledi. Palandöken Müftüsü Mustafa Baytar, müftülük çalışanlarıyla birlikte 15 imam hatipin, kız çocuklarını okutmak için kendi aralarında burs verme kararı aldığını dile getirdi. Müftü Baytar; mahalle muhtarları, cami imamları ve okul idarecileri ile yaptıkları görüşmeler sonucu derslerinde başarılı ve zeki yoksul kız öğrencilerin tesbit edildiğini kaydetti. Daha sonra bu öğrencilere her ay düzenli olarak 100'er TL karşılıksız burs verilmesine başlandığına dikkat çeken Müftü Baytar, şöyle konuştu: "Her şeyi devletten beklemek yanlış. Kız çocuklarının okula gitmesi ve bunların eğitimlerini sürdürmelerine büyük önem veriyoruz. Sağolsun imam hatip arkadaşlarımızla, müftülükteki memur arkadaşlarımız tesbit edilen yoksul ancak derslerinde başarılı 15 kız öğrencimize ceplerinden karşılıksız her ay aksatmadan 100 TL burs veriyor. Din görevlisi arkadaşlarımızın bu örnek davranışının diğer kamu kurumlarında çalışanlara da örnek teşkil etmesini bekliyoruz. Çünkü dinimiz okumaya ve ilme büyük önem vermiştir."

Abur Cubur Tuzağı Kantinlere Dikkat...

Çocukların okul hayatına başlamasıyla birlikte anne babaların yanındaki beslenme şekilleri değişmeye başlar...

Çocukların okul hayatına başlamasıyla birlikte anne babaların yanındaki beslenme şekilleri değişmeye başlar. Alıştığı yemeklerin değişmesi, arkadaşlarıyla birlikte olması, psikolojik durumu yemek yemesini etkileyen faktörlerden bazılarıdır. Derslerdeki başarısı ve büyümeye devam etmesi düzenli ve yeterli bir beslenmeyle tamamlanır. Bu nedenle beslenmesi okul hayatı boyunca çok önemlidir. Kahvaltı şart Kahvaltının günün en önemli öğünü olduğunu her zaman belirtiyorum. Kahvaltı sadece çocuklar için değil tabi ki yetişkinler içinde önemlidir. Okula başlamasıyla birlikte çocukları düzenli kahvaltıya alıştırmak gereklidir. Kahvaltı; • Öğrenmeyi kolaylaştırır, beyinin çalışması için glukoz gerekiyor ve sabah kahvaltısı bunu sağlar • Günün ilerleyen zamanında dayanıklı olmayı sağlar !! Yapılan çalışmalarda düzenli kahvaltı yapan çocukların derslerde daha başarılı olduğu görülmüştür. Kahvaltıda neler olmalı peki; ekmek, peynir, yumurta ve süt olmazsa olmaz temel besinlerdir. Mevsimine göre domates, yeşillik veya taze meyve, meyve suyu da vitamin mineral açığını kapatır. Çocukların okul beslenmelerini mutlaka kontrol edin. Okullarda, büyümeye devam eden çocukların enerji ihtiyacı için kalorili ve yağ içeriği yüksek kahvaltı , ara beslenme veya öğle yemekleri olabilir. Çocuklarda da artan obezite maalesef yanlış beslenme ve hareketsiz olmaktan kaynaklanmaktadır. Eğer çocuğunuz kilo almaya eğimliyse onu spora veya daha hareketli oyunlara yönlendirin. Çünkü artık çocuklar sokakta değil bilgisayar başında oyun oynamaktalar. Son yıllarda çocuklardaki obezite oranının gittikçe artmasının en büyük nedeni hareketsizliktir. Ailelerin beslenme alışkanlıkları Anne ve baba çocuk için birer örnektir. Eğer sizin beslenme alışkanlıklarınız kötüyse çocuğunuzu sağlıklı beslemeniz daha zor. Çocukları tabi ki sadece evdeki alışkanlıklar değil okul ve arkadaş çevresin de gördükleri de etkiler ama sizin yemediğiniz bir yemeği çocuğunuza yemesi için ısrar etmeniz inandırıcı olmaz. Çocuğunuza beslenmesi içinde örnek olmalısınız, unutmayın evdeki mutfak kültürü onun ilerdeki beslenme alışkanlıklarını oluşturacaktır. Hamburger çocukları Çocukların çoğu sebze ve salata yemeyi sevmezler. Bu yüzden sebze yemesi için çocuğu zorlamak yerine köfte, makarna, çorba gibi yemekleri sebzeli yapabilirsiniz. Fast food yemekler çocuklar için her zaman daha kolay ve lezzetlidir. Hamburgeri de çocuğunuza yasaklamayın, ekmek ve köfte gibi düşünebilirsiniz. Ne kadar sık yediğine dikkat etmelisiniz. Çikolata, gofret, cips gibi abur cuburlar aslında hamburgerden daha zararlıdır. Abur cubur tuzağı kantinler Okullarda kantinler çocuklar için maalesef yanlış beslenme ve abur cubur tuzağı olmaktadır. Bu kantinlerin denetlenmesi gerekmektedir. Ama ülkemizde okullarda bunlar ne kadar denetleniyor ve ne kadar yasaklara uyuluyor bilemiyoruz. Buna rağmen çocuklarınıza kantinden alacaklarını sınırlandırmalı veya evden daha sağlıklı beslenme hazırlayabilirsiniz. Sandviç ve yanında içecek olarak ayran veya süt en ideal öğle yemeğidir.

Öğretmenlik İçin Bugün Son...

MEB165 kadrolu ve 6 bin 122 sözleşmeli öğretmenlik kadrosuna yapacağı atamalar için başvuru süresi bugün son..

MEB, resmi eğitim kurumlarının öğretmen ihtiyacını karşılamak amacıyla 16 Aralıkta 10 bin kadrolu öğretmen atamasında boş kalan 165 kadro ile bu atamada sözleşmeli öğretmenlikten kadrolu öğretmenliğe atananlardan boşalan 6 bin 122 pozisyona sözleşmeli öğretmen ataması yapacak. Bakanlık, 50 alandan 2008 ve 2009 KPSS 10 puan üstünlüğü esasına göre öğretmen atayacak. Adaylar, başvurularını internet aracılığıyla yapabilecek. Başvurular, il ya da ilçe milli eğitim müdürlüklerinde oluşturulan başvuru bürolarından herhangi birinde onaylatıldıktan sonra resmiyet kazanacak. Atamalar, 30 Aralık 2009 Pazartesi günü yapılacak. Kadrolu öğretmenlik için başvuracakların görevlendirilecekleri alanlar, taban puanları ve kontenjanları şöyle: ''Beden Eğitimi (77-2), Bilişim Teknolojileri (83-7), Biyoloji (85-6), Coğrafya (78-4), Çocuk Gelişimi ve Eğitimi (69-3), Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi (71-8), Fen ve Teknoloji (88-11), Fizik (87-3), Görsel Sanatlar/Resim (73-5), İlköğretim Matematik Öğretmenliği (88-13), İngilizce (79-9), Kimya/Kimya Teknolojisi (87-5), Matematik (89-3), Okul Öncesi Öğretmenliği (76-12), Rehber Öğretmen (73-14), Sınıf Öğretmenliği (84-21), Sosyal Bilgiler (82-6), Tarih (83-3), Türk Dili ve Edebiyatı (81-10), Türkçe (85-8), Zihinsel Engelliler Sınıfı Öğretmenliği (57-12).'' Sözleşmeli öğretmenlik için başvuracakların görevlendirilecekleri alanlar, taban puanları ve kontenjanları ise şöyle: ''Ahşap Teknolojisi (70-20), Beden Eğitimi (72-123), Bilişim Teknolojileri (75-160), Biyoloji (80-98), Büro Yönetimi ve Sekreterlik (70-3), Coğrafya (71-177), Çocuk Gelişimi ve Eğitimi (50-97), Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi (50-266), El Sanatları Teknolojisi/El Sanatları (72-3), El Sanatları Teknolojisi/Nakış (70-4), Elektrik Elektronik Teknolojisi/Elektrik (75-19), Elektrik Elektronik Teknolojisi/Elektronik (78-4), Felsefe (78-61), Fen ve Teknoloji (84-416), Fizik (82-61), Gazetecilik (60- 1), Giyim Üretim Teknolojisi (81-3), Görme Engelliler Sınıf Öğretmenliği (50-9), Görsel Sanatlar/Resim (69-40), Grafik ve Fotoğraf/Grafik (70-1), Güzellik ve Saç Bakım Hizmetler (50-19), İHL Meslek Dersleri (50-13), İHL Meslek Dersleri Arapça (50- 6), İlköğretim Matematik Öğretmenliği (80-225), İngilizce (73-378), İnşaat Teknolojisi/Yapı Tasarımı (65-3), İşitme Engelliler Sınıfı Öğretmenliği (50-12), Kimya/Kimya Teknolojisi (80-74), Makine Teknolojisi/Makine ve Kalıp (69-2), Matematik (80-344), Metal Teknolojisi (70-5), Muhasebe ve Finansman (70-31), Müzik (50-101), Okul Öncesi Öğretmenliği (40-853), Pazarlama ve Perakende (75-3), Plastik Teknolojisi (74-1), Rehber Öğretmen (50-279), Sağlık Bilgisi (40-1), Sağlık/Çevre Sağlığı (40-1), Sağlık/Hemşirelik (40-7), Sağlık-Tıbbi Sekreterlik (40-5), Sınıf Öğretmenliği (77-960), Sosyal Bilgiler (79-222), Tarih (79- 78), Teknoloji ve Tasarım (40-112), Tesisat Teknolojisi ve İklimlendirme (68-7), Türk Dili ve Edebiyatı (75-471), Türkçe (81- 181), Yiyecek İçecek Hizmetleri (75-1), Zihinsel Engelliler Sınıfı Öğretmenliği (40-168).''