10 Mart 2009 Salı

Diyarbakır'lı Ayşe'yi Ağlattılar...

Diyarbakır'ın Çüngüş ilçesinde okumaya çalışan Liseli Ayşe, karşısında Bakan Eker'i görünce "derslerimiz boş geçiyor öğretmen istiyoruz" dedi, ama pişman ettiler.

Diyarbakır'ın Çüngüş İlçesi'nde 114 afet konutunun temelini atan Tarım ve Köyişleri Bakanı Mehdi Eker, “Sosyal devlet olmanın gereği, mağdur olan vatandaşlara en kısa zamanda yardım elini uzatmaktır” dedi. Eker'in ziyaret ettiği Çünküş Lisesi'nde öğrenci Ayşe Altundağ, branş öğretmenleri olmadığı için derslerinin boş geçmesinden yakındı. Bakan Eker'in sorunun giderileceğini söyleyip ayrılmasından sonra liseli Altundağ'ın öğretmenleri tarafından azarlandığı görüldü. AZAR YEDİ GÖZLERİ DOLDU Afet konutlarının temel atma törenini gerçekleştiren Bakan Eker ve beraberindekiler daha sonra sağlık ocakları ve okulları gezdi. Çüngüş Lisesi 10/B sınıfındaki öğrencielerden bilgi alan Bakan Eker'e öğrenciler sorunlarını iletti. Öğrencilerden Ayşe Altundağ, Eker'e, “Derslerimiz boş geçiyor. Branş öğretmenlerimiz yok. Bizim İstanbul'da, Diyarbakır'da öğrenim gören arkadaşlarımızdan ne farkımız var? Bizlerde onlar gibi öğrenim görmek istiyoruz” dedi. Bakan Eker öğrencilere en kısa sürede bu durumun giderileceğini belirterek sabırlı olmalarını kendisinin okuduğu yıllarda eğitim- öğretimin çok zor şartlar altında olduğunu söyledi. Bakan ve beraberindekilerin sınıftan ayrılmasının ardından Ayşe Altundağ'ın, Bakan Eker'e bulunduğu talepleri nedeniyle öğretmenleri tarafından azarlandı. Bu tepki karşısında liseli Ayşe Altundağ'ın gözlerinin yaşardığı görüldü.

Eğitime Bir Gün Ara Verildi...

Toz bulutu nedeniyle Şırnak ve bazı ilçelerinde okullarda eğitime bir gün ara verildi.

Yoğun toz bulutu nedeniyle Şırnak Valiliğince merkez ile Silopi, İdil, Güçlükonak ilçelerinde ilköğretim ve liselerde eğitime bir gün ara verilmesi kararlaştırıldı. Cizre ilçesinde de alınan kararla bugün okullarda eğitime bir gün ara verilmişti.

Mezarlık Yüksekokulu Açılıyor...

Erzincan Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Erdoğan Büyükkasap, 'Mezarlık yönetimi' adı altında bir bölüm açılması için kolları sıvadı.

Hemen her alanda yönetim anlayışı sıkıntısı yaşanan Türkiye'de üniversitelerde mezarlık yöneticisi yetiştirilmesi girişimi düşündürücü bulundu. Erzincan Üniversitesi'nde geçtiğimiz günlerde 'mezarlık yönetimi' bölümü açılması için karar alındı. Erzincan Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Erdoğan Büyükkasap, Türkiye'de işsizliğin her geçen gün daha arttığını, bu sebeple yeni iş kollarına ihtiyaç duyulduğunu söyledi. Şehirlerin gelişim sürecini engelleyen ve korku mekanları olarak görülen mezarlıkların, gençler için yeni bir iş kapısı olabileceğini belirten Prof. Dr. Büyükkasap, 'Şimdiye kadar yerel yönetimler tarafından organize edilen cenaze ve mezarlık yönetiminin, AB uyum yasaları çerçevesinde ele alınarak özel sektör tarafından yönetilmesi gündemde' dedi. CENAZE PSİKOLOJİSİ Kurulacak bölümde eğitim alan öğrencilerin, matem psikolojisinden anatomiye kadar birçok dalda eğitime tabi tutulacağını anlatan Prof. Dr. Erdoğan Büyükkasap, 'Yurt genelinde hiçbir üniversitede böyle bir bölüm bulunmuyor. Cenaze İşleri Mezarlık Yönetimi, Avrupa Birliği sürecinde olmazsa olmaz meslekler arasında. Hazırlanan program, bu tür hizmetlerin artık ehil ellerde bilimsel olarak yapılmasını sağlamaya yönelik. Eğitim kapsamında cenazenin defin işlemleriyle ilgili teknik konular, mezarlıkların mimarisi, peyzajı, cenaze psikolojisi gibi konular yer alıyor. Bölümde eğitimler, konularında uzman kişiler tarafından verilecek. Mezarlık mimarisi ve peyzajı konusunda mimarlar, cenaze psikolojisi konusunda yine psikologlar, cenazenin hazırlanması konusunda öğrencilere biyologlar ders verecek. İŞSİZ KALMA KORKUSU Açılması planlanan bölüme ilk etapta 25-30 arasında öğrenci alınması planlanıyor. Öğrenciler, eğitimlerinin ardından iş bulma sıkıntısı da yaşamayacak.

Yüzde 86.9 Tacize Uğruyor

Sakarya Üniversitesi'nde (SAÜ) yapılan Uluslararası Disiplinlerarası Kadın Kongresi'nde konuşan Prof. Dr. Serpil Aytaç, üniversitede cinsel tacizle ilgili yaptığı anketin çarpıcı sonuçlarını açıkladı.

Prof. Dr. Aytaç, "Öğrencilerin yüzde 86.9'unun kampüs içerisinde cinsel tacize maruz kaldığını tespit ettik" dedi. Sakarya Üniversitesi'nde (SAÜ) yapılan Uluslararası Disiplinlerarası Kadın Kongresi'nin ikinci gününde konuşan Uludağ Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Serpil Aytaç, İdari Bilimler Fakültesi'nde eğitim gören 591 öğrenciyle yapılan anketten çarpıcı sonuçlar çıktığını açıkladı. Öğrencilerin kampüs içerisinde maruz kaldığı cinsel tacizi ortaya çıkarmak için böyle bir çalışma yaptıklarını belirten Prof. Dr. Serpil Aytaç, bu çalışmanın Türkiye'de kampüste cinsel tacizle ilgili yapılan ilk anket olduğunu ifade etti. Öğrencilerin kampüs içerisinde yoğun bir şekilde sözel, fiziksel, görsel ve psikolojik cinsel tacize maruz kaldığını kaydeden Aytaç, Batı toplumlarında üniversitelerde cinsel tacizin ağır bir suç olduğunu, kadına yapılan cinsiyete dayalı ayrımcılık olarak değerlendirildiğini belirterek, Türkiye'de ise durumun ciddiyetinin kavranamadığını söyledi. Aytaç, cinsel tacizle ilgili şikayete gelindiğinde Türk polisinin "Git işine" tavrı sergilediğini savunurken, anketle ilgili şu bilgileri verdi: "Hiç tacize maruz kaldınız mı" sorusuna öğrencilerin yüzde 86.9'u (512 kişi) "Evet" cevabı verdi. "Yaşanılan tacizin tipi nedir" sorusuna ise öğrencilerin yüzde 23.9'u (127) sözel, yüzde 7.3'ü (39) fiziksel, yüzde 5.3'ü psikolojik (28), yüzde 12.6'sı (67) görsel, yüzde 21.7 (114) hepsi, yüzde 29.5'i de (157) en az iki farklı şekilde cinsel tacize maruz kaldığını belirtti. "Kim tarafından tacize uğradınız" sorusuna ise öğrencilerin yüzde 15.3'ü (81) "kampüsteki herhangi bir öğrenci", yüzde 3.6'sı (19) "yakın arkadaşım", yüzde 54.3'ü (287) "halktan biri" (kampüste çalışan ya da gelip giden şoför, memur ve jandarma, kampüs alanında tıp fakültesi olması sebebiyle halkın yoğun bulunması), yüzde 2.3'ü (12) "üniversitedeki kendi hocam", yüzde 24.6 ise (130) kişi "hepsi" cevabını verdi. "Nerede tacize uğradınız" sorusuna ise öğrencilerin yüzde 41.5'i (145) "kampüs içerisinde her yerde", yüzde 35.7'si (168) "açık kampüs alanında", yüzde 22.8'i (107) "kapalı mekan" (sınıf, yemekhane, otobüs, yurt) alanlarında tacize uğradığı bilgisini verdi. "Tacizde bulunan kişinin cinsiyetiyle" ilgili soruya ise öğrencilerin, yüzde 91,9'u (488) erkek, yüzde 5.6'sı (30) kadın, yüzde 2.47'ü ise her iki cinsten taciz gördüğünü kaydetti. "Tacize uğrama sıklığınız nedir" sorusuna ise öğrencilerin yüzde 45.3'ü (234) "az sıklıkla", yüzde 17.6'sı (91) "ayda birkaç kez" tacize uğradığını belirtti. "Taciz olayını şikayet ettiniz mi" sorusuna ise öğrencilerin yüzde 76.8'i( 454) "hayır", yüzde 12.5 (74) "evet" cevabını verdi. "Tacizi kiminle paylaştınız" sorusuna yüzde 73.3'ü (324) "arkadaşımla", yüzde 25.3'ü (112) "ailemle", yüzde 1.4'ü ise "üniversite yöneticileriyle" paylaştığı karşılığını verdi. "Paylaştığınız kişinin taciz olayına bakışı ne oldu" şeklinde yöneltilen soruya ise öğrencilerin yüzde 44.5'i (167) ilgilendiğini, yüzde 42.4'ü (159) destek verdiğini ifade etti. "Taciz olayı sizi nasıl etkiledi" sorusuna ise öğrencilerin yüzde 54.5'i (280) "sürekli beni tedirgin etti", yüzde 21.8'i "karşı cinse olan güvenim kayboldu, sinirlendim, çaresiz hissettim" seçeneğini işaretledi.

Saya, Öğrencilere Dayanamadı

Birden fazla dil biliyor. Hiç yorulmadan günlerce ders verebiliyor. Masrafı ise sıfıra yakın. Ama öğrenciler onu çıldırttı.

Japonya'da ilk robot öğretmen ders vermeye başladı. "Saya" adlı öğretmen birden fazla dil biliyor. İlk okulda pedagoji derslerine giren Saya, öğrenciler ders dinlemediğinde kızıyor. Ama çocuklar yine yaptı yapacağını. Gürültü yaptılar. Derslerini çalışmadılar. Söyleneni dinlemediler. Ta ki robot öğretmen çıldırana kadar. Robot öğretmenin şaşkınlık belirtme, mutlu olma ve övme gibi mimikleri yapma yeteneği de var. Ama o sadece kızgınlık moduna kilitlenip kaldı. Robot öğretmen derse girdikten sonra yaptığı ilk iş yoklama oluyor. Yoklama bittikten sonra, öğrencilere kitaplarını açmasını söylüyor. Sonra onlara bir ödev veriyor. Çocuklar derslerine çalışmadığı zaman ve kaytardığında ise mimik hareketleriyle kızgınlığını gösteriyor. Saya'nın masrafları ise yok denecek kadar az. Onun çalışması için sadece bir pile ihtiyaç var.