3 Aralık 2008 Çarşamba

Yönetmelik Değişti Fakat...

Aksaray İl Milli Eğitim Müdürlüğü, “iki yıla bir kademe” haklarını “resmi emirlere” karşın vermedi.

Milli Eğitim Bakanlığı'nın 2006 yılında bazı illeri zorunlu hizmet kapsamındaki illerden çıkarmasına karşın, önceden atanmış olanların hakkını saklı tuttu. Söz konusu illerde öğretmenler “iki yıla bir kademe” haklarından yararlanmasına karşın Aksaray İl Milli Eğitim Müdürlüğü, “iki yıla bir kademe” haklarını “resmi emirlere” karşın vermedi.
Milli Eğitim Bakanlığı, 2006 yılında yaptığı yönetmelik değişikliği ile Aksaray, Amasya, Bartın, Çorum, Gaziantep, Karabük, Karaman, Kırıkkale, Osmaniye, Samsun, Sinop, Trabzon ve Zonguldak illerini zorunlu hizmet kapsamındaki illerden çıkardı. Bakanlık, 4 Mart 2006 tarihinden önce buraya atanan öğretmenlerin iki yıla bir kademe haklarını saklı tuttu. Bakanlık dilekçe ile il milli eğitim müdürlüklerine başvuran öğretmenlerin haklarını alabileceğini belirtmesine karşın, Aksaray Valiliği ise söz konusu “hakların” verilemeyeceği açıklamasında bulundu.

-BAKANLIK'TAN “MAĞDUR ETMEYİN” EMRİ-

Şikayet üzerine, Milli Eğitim Bakanlığı Personel Genel Müdürlüğü Mevzuat Dairesi Başkanı Tahir Kılıçaslan, Aksaray Valiliği'ne İl Milli Eğitim Müdürlüğü'ne ulaştırılması amacıyla 08 Eylül 2008 tarihinde bir yazı göndererek, “Bu durumda ilgililerin daha fazla mağduriyetlerine meydan verilmemesi bakımından haklarında ilgi (d) yazımız doğrultusunda işlem yapılması gerekmektedir” emri verdi. Söz konusu “resmi emrin” üzerinde 3 ay geçmesine karşın bu Aksaray İl Milli Eğitim Müdürlüğü, hakların verilmesi konusunda bir işlem yapmadı.

Kızlar Dilde Erkekler Matematikte...

Kızlar yabancı dilde, erkekler matematikte daha başarılı. İşte öğrenmenin cinsiyetler üzerindeki farklılığını araştıran bilim adamlarının tespitleri...

Öğrenmenin cinsiyetler üzerindeki farklılığını araştıran bilim adamları, kız öğrencilerin yabancı dil derslerinde daha başarılı olduklarını, matematikte ise erkeklerin gerisinde kaldıklarını tespit etti.

İsveç'te yapılan araştırma, her 10 kız öğrenciden birisinin ortaokulda matematik dersinden başarısız olduğunu ve bu sebeple de lise programlarına giremediğini ortaya koydu. Öğrencilerin bu ülkede lise programına girebilmesi için 'çekirdek dersler' denilen İsveççe, İngilizce ve matematikten geçer not alması gerekiyor. Aynı araştırmaya göre dil derslerinde başarılı olan kızlar, matematikte zorlanıyor. Sklverket (İsveç Okullar Genel Müdürlüğü)'in istatistiki verileri dikkate alındığında ise geçtiğimiz ilkbaharda liseye giremeyen öğrencilerin oranının 11,1 olduğu görülüyor. Bu yıl liseye giremeyen kızların sayısında artış gözlendiği, erkek öğrenci oranının geçen yıla göre aynı kaldığı belirtiliyor. Kız çocuklarının erkeklere nazaran daha erken konuşmaya başladıklarına işaret eden araştırmacılar, yabancı dil eğitiminde de bu yatkınlığın etkili olduğunu düşünüyor.