10 Mayıs 2010 Pazartesi

Gönüllü Öğretmenlik Yapıyorlar

Üniversite öğrencileri örnek bir projeye imza attı. Türkiye'nin çeşitli illerinden eğitim için Bursa'ya gelen gençler, köy çocuklarını sınavlara hazırlıyor.

Hafta sonları akranları tatil yaparken köy köy dolaşan üniversiteli gençler, dershaneye gitme imkânı olmayan çocuklara matematik ve geometri dersi veriyor. Sevecen tavırlarıyla köylülerin gönlünde taht kuran gençler, şehirlerarası dostluğun da artmasına vesile oluyor.

Uludağ Üniversitesi Matematik Topluluğu (UMAT) üyesi Diyarbakır, Gaziantep, Batman, Bursa, Balıkesir, Tekirdağ, Edirne, Kars, Hakkârili gençler, köy çocuklarının eğitimi için örnek bir projeyi hayata geçirdi. Fedakâr üniversiteliler, "UMAT ile Gülümseyen Gelecek" adını verdikleri projeyle Bursa'nın Keles ilçesine bağlı dağ köylerindeki ilköğretim okulu öğrencilerine ücretsiz matematik ve geometri dersi anlatıyor. Hafta sonlarında Keles ilçe merkeziyle Epçeler, Pınarcık, Dağdibi, Sorgun ve Baraklı köylerine giden gençler, öğrencilerin ufkunu da açtı.

UMAT Danışmanı Doç. Dr. Ahmet Tekcan, hafta sonlarında dağ köylerindeki 6, 7 ve 8'inci sınıf öğrencilerine gönüllü olarak ders verdiklerini kaydetti.

UMAT üyesi 85 öğrencinin katıldığı proje kapsamında 4 merkezde eğitim verdiklerini anlatan Tekcan, "Öğrencilerimiz böyle bir projeyle geldiklerinde çok mutlu olduk. Sadece bir köyde başlamıştık. Ancak şimdi üç köy ve Keles'te ders veriyoruz. 250 öğrenciye matematik ve geometri dersi anlatıyoruz. Önümüzdeki sene fizik, kimya ve biyoloji dersleri de vermeyi planlıyoruz. Çünkü o bölgede çocukların daha fazla okumasını istiyoruz. Öğrencilerin hem okullarındaki derslerine takviye yapmış oluyoruz hem de onları SBS'ye hazırlıyoruz." dedi.

Doç. Dr. Tekcan, projede görev yapmak için 90 öğrencinin de kendilerine müracaat ettiğini kaydetti.

UMAT Başkanı ve matematik bölümü 3. sınıf öğrencisi Birce Aydın ise okumak istemelerine rağmen imkân bulamayan çocuklar için yollara düştüklerini dile getiriyor. Aydın, bir köy okuluna yardım yapmakla başlayan projenin, kısa sürede bu aşamaya geldiğine işaret ediyor. Matematik bölümü öğrencileri olarak amaçlarının çocuklara hem matematik ve geometri derslerini sevdirmek olduğunu vurgulayan Aydın, projeyle 15 haftalık sürede 720 saat ders vereceklerini belirtti.

"HAFTA SONLARI BİZ DE GEZMEYİ BİLİRDİK"

Projeye gönüllü olarak katılan Tülin Yıldızhan, yurdun dört bir yanından hatta Suriye'den gelen akranlarıyla bir arada bulunmaktan mutlu olduğunu anlattı. Kendisinin Diyarbakırlı olduğunu söyleyen Yıldızhan, şöyle konuştu: "Batman, Van, Hakkâri ve Edirne'den arkadaşlarım var. Hafta sonları bizler de gezmeyi bilirdik. Ancak okumak isteyen çocuklara el uzatmak istedik. Kurslar çok verimli geçiyor. Hem derslerinde daha yüksek puan alıyorlar hem de sınavlara çok iyi şekilde hazırlanıyorlar."

3 ay önce başlayan projeyle gençlere sadece ders anlatmadıklarını, geleceklerine dair meslek seçimlerinde de yönlendirmelerde bulunduklarını belirten Yıldızhan, 85 öğrenciye dört haftada bir sıra geldiğine vurgu yaptı.

Meltem Esra Özbek ise davranışlarıyla bütün öğrencilere örnek oldukları kanaatinde olduğunu söyledi. Suriyeli Selin Yosef de "Onlara yardım için buradayız. Hafta sonlarımız boştu. Arkadaşlarımız bize 'başka işiniz yok mu' diye takılıyor. Ancak buradaki okumak isteyen çok zeki çocuklar var." ifadesini kullandı. Gezmeyi herkesin becerebildiğini ancak böyle bir projede herkesin yer almayacağına dikkat çeken Burhan Eraşık da, kurs sonrası öğrencilerin başarısının arttığını belirtti.

"ÖNCEDEN DERSTEN KAÇARDIK, ŞİMDİ BAŞARIMIZ ARTTI"

Kursu katılan Pınarcık Dağdibi İlköğretim Okulu öğrencisi Raziye Özdemir, matematik derslerinin çok eğlenceli geçtiğini dile getirdi. "Abla ve ağabeylerimiz rahatlarını bozup buraya kadar geliyorlar." diyen Özdemir, proje sayesinde kendilerine güvenlerinin arttığına işaret etti. Yunus Emre Keleş de önceleri sıkıcı gelen matematik derslerini artık çok sevdiğini aktarıyor. Önceden dersten kaçtığını bildiren Keleş, şimdilerde matematik derslerinde parmak kaldırdığına dikkat çekti.

Kurs için Epçeler köyünden Pınarcık köyüne geldiğini kaydeden Ahmet Orhan, matematik derslerinden yüksek not aldığını dile getirdi.

Öğrenci velilerinden Arif Arslan da kursun başlamasıyla birlikte oğlu Samet'in derslere karşı tutumunun değiştiğini vurgulayarak, "Önceden tarlaya gitmek için can atardı, şimdilerde hafta sonlarını iple çekiyor." ifadesini kullandı.

Pınarcık İlköğretim Okulu Müdürü Bekir Adiloğlu ise kursa giden öğrencilerinin derslerde daha aktif olduğunu aktardı

CERN'in Kalbinden Türk Öğrenciler Geçti

CERN'i ziyaret eden 15 Türk öğrenci, Büyük Patlama'nın gerçekleştirildiği Büyük Hadron Çarpıştırıcısı'ndaki deneyleri yerinde izledi.


Bilfen Okulları öğrencileri, yüzyılın deneyi olarak gösterilen "Büyük Patlama'' nın yapıldığı Avrupa Nükleer Araştırmalar Merkezi'ni (CERN) ziyaret etti.

Deneye katılan 15 öğrenci, İsviçre-Fransa sınırındaki Cenevre'de 1954'te kurulan ve bugün dünyanın en büyük yüksek enerji fiziği laboratuvarında yerin 100 metre altında 27 kilometrelik tünelde kurulan Büyük Hadron Çarpıştırıcısı'nda (LHC) yürütülen ATLAS, CMS, LHC ve ALICE deneylerini yerinde izledi. Öğrenciler, milyarlarca dolarlık bütçeyle kurulan Uluslararası Uzay İstasyonu'na eklenecek, 12 yıldır yapımı süren Alpha Manyetik Spektrometresi'ni de (AMS) yakından görme fırsatını elde etti. Son teknolojilerle üretilen ve yapımında Türk bilim insanlarının da çalıştığı AMS, uzaydaki karanlık maddenin bulunması için ölçümler yapmak için yakında ABD'ye, oradan da bu yılın sonuna kadar uzaya gönderilecek. Öğrenciler, gezileri kapsamında Türkiye'nin Cenevre'deki Birleşmiş Milletler Nezdinde Daimi Temsilcisi Büyükelçi Ahmet Üzümcü'nün konutunu da ziyaret etti. Burada dünyanın en önemli fizikçileri arasında gösterilen CERN Dış İlişkiler Sorumlusu Dr. John Ellis'le biraya gelme fırsatını yakalayan öğrenciler, Ellis'e CERN'e ilişkin çeşitli sorular yöneltti. Ellis, gazetecilerin soruları üzerine CERN'den Türkiye'ye Temmuz ayında bir heyetin giderek Türkiye'nin CERN'e üyelik işlemlerini görüşmeye başlayacağını bildirdi. Türkiye'nin CERN'e katılmak isteyen bir kaç ülkeden biri olduğuna işaret eden Ellis, "Ben konuşmalarımda artık Türkiye eğer CERN'e üye olursa değil, artık Türkiye CERN'e üye olduğunda demek istiyorum" dedi.

Ortaöğretime Geçiş Sistemi Kalkıyor

Liselere girişte üç yıl önce değiştirilen OGES (Ortaöğretime Geçiş Sistemi) kalkıyor.

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın 'SBS'yi değiştireceğiz' açıklamasından sonra harekete geçen Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) , yeni SBS sistemini düzenleme çalışmalarında sona yaklaştı.

MEB, bu amaçla önceki gün Ankara'da Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Eğitim Meclisi, eğitimciler, akademisyenler ve TÖDER, GÜVENDER ve ÖZDEBİR gibi eğitim dernekleri temsilcilerinin katılımıyla düzenlenen toplantıda SBS konuyu ele aldı. Toplantıda ortak bir sistem üzerinde uzlaşma sağlandı. Buna göre 6 ve 7. sınıf sonunda yapılacak sınavların sadece eğitim düzeyinin değerlendirilmesi ve öğrencilerin öğrenme sorunlarını tespit için kullanılması ancak yerleştirmede sadece 8. sınıf sonuçlarının esas alınması planlanıyor.(Akşam)

Akademisyene Askerlik Düzenlemesi

YÖK Başkanı Özcan, akademisyenlerin askerliklerini üniversitelerde yapmaları konusunun YÖK'te görüşüldüğünü söyledi.

YÖK Başkanı Yusuf Ziya Özcan, ''Akademisyenlerin askerlik hizmeti verirken sadece bulunduğu bölgede değil, ihtiyaç duyulan yere giderek eğitim vermesi şartıyla askerlik hizmetini tamamlaması konusunda yeni bir çalışma başlatmayı düşünüyoruz'' dedi.

Özcan, akademisyenlerin askerliklerini üniversitelerde yapmaları ile ilgili soru üzerine, bu konunun YÖK'te görüşülen konular arasında olduğunu ifade etti.

Bunun daha önce Türkiye'de uygulandığını bildiren Özcan, eskiden öğretmenlerin belirli eğitimi aldıktan sonra askerlik dönemlerinde de bulunduğu okulda öğretmenlik yaparak askerlik hizmeti verdiklerini hatırlattı.

Özcan, şunları kaydetti:

''Akademisyenlerin askerlik hizmeti verirken sadece bulunduğu bölgede değil, ihtiyaç duyulan yere giderek eğitim vermesi şartıyla askerlik hizmetini tamamlaması konusunda yeni bir çalışma başlatmayı düşünüyoruz. Çünkü bizim öğretim üyesi ihtiyacı olan pek çok üniversitemiz var. Örneğin Ankara, İstanbul, İzmir gibi öğretim üyelerinin fazla olduğu şehirlerden az olan başka şehirlere versek ve askerlik hizmetlerini bu bölgelerde yapsalar ülke için faydalı olur. Konuyla ilgili şu anda sadece konuşuyoruz. İnceleme yapıp ordu tarafıyla da görüşüp gerekli bilgileri öğrendikten sonra belki böyle bir çalışma yapılabilir.''

İlkokul Eğitimi Üniversite Başarısını Etkiliyor

Uzmanlar ilköğretim ve lisede sağlam eğitim alan çocukların üniversitede daha başarılı olduklarını söyledi.


Özel Bursa Kültür Okulları'nda Eğitimin Geleceği Üzerine Tartışmalar serisi kapsamında düzenlenen 2023'ün Lisesine Üç Boyutlu Bir Bakış Paneli'nin 3.sü 'Rehberlik ve Sınav' başlıkları altında yapıldı. Panelin açılış konuşmasını yapan Prof. Dr. Mete Cengiz, üniversite olarak eğitim üzerine gerçekleştirilen her türlü çalışmanın yanında yer aldıklarını belirtti. Cengiz, yaptıkları araştırmalarda ilköğretim ve lise çağında yeterli eğitimi almayan gençlerin üniversite eğitimi sırasında ciddi sıkıntılar yaşadıklarını tespit ettiklerini vurguladı. Liseli gençlerin önlerine koydukları hedeflerin daha gerçekçi ve yapıcı olması gerektiğini aktaran Cengiz, "Anne ve babaların yanısıra okudukları okulların da gençlerimizi doğru yönlendirmesi gerekiyor. Gençlerimizin önüne yapıcı ve akılcı hedefler koyarsanız çocuklarımız çok daha parlak bir geleceğe sahip olacaktır." dedi.

Geleceğin planlanması açısından eğitim sisteminin çok önemli olduğunu vurgulayan Bursa Milli Eğitim Müdürü Atilla Gülsar ise düzenlenen panellerin ve yapılan araştırmaların bu planlamaya yol gösterici olacağını savundu. Gülsar, eğitim sisteminin geleceği düşünülerek yapılan çalışmaların siyasi mercilere yol gösterici olması gerektiğine işaret etti.

Kültür Okulları Yönetim Kurulu Başkanı Zafer Bulut da hedeflerinin eğitim sisteminin aksayan yönlerine dikkat çekmek olduğunun altını çizdi.

Sempozyumun açılış konferansında 'Değişen Paradigmalar Işığında Eğitim ve 2032'ün Lisesi' konulu bir konferans veren YÖK Yürütme Kurulu Üyesi Prof. Dr. Ali Ekrem Özkul ise, okulların birer eğitim fabrikası olduğunu vurguladı. Toplumun yaklaşık 150 yıldır eğitim sistemini tartıştığını aktaran Özkul, okulların değişimiyle ilgili çok farklı önerilerin olmadığını ancak bu konuların tartışılarak, yapılması gerekenlerin somut bir şekilde ortaya koyulması gerektiğini kaydetti. (Cihan)

Lost Dizisi Sınav Sorusu Oldu

Dün yapılan ALES sınavında, Lost dizisiyle ilgili bir soru dikkat çekti.

Verilen metinde, Lost'un dünya çapında büyük ilgi gördüğü, karakterlerin sürekli değiştiği, ölen karakterlerin geri döndüğü, geçmiş, şimdiki zaman ve gelecek arasındaki geçişlerle izleyicinin merakının canlı tutulduğu belirtildi.

Metinde dizinin izleyici kitlesine yönelik bilgiler verildi. Öğrencilere, metin dahilinde 'Kimler Lost izlemez' diye soruldu. (Akşam)

KPSS Başvuruları Bugün Başladı

10-11 Temmuz 2010 tarihlerinde yapılacak olan sınava başvurular bugün başladı. Başvurular 21 Mayıs'ta sona erecek.

2010-KPSS Lisans sadece lisans (dört veya daha fazla yıllık yükseköğretim) programlarından mezun olanlar ile mezun olabilecek durumda bulunanlar için geçerli. Bir lisans (dört veya daha fazla yıllık yükseköğretim) programından mezun olmamış olmak koşuluyla; önlisans (iki yıllık meslek yüksekokulu ve iki yıllık açıköğretim) ve ortaöğretim (lise ve dengi meslek lisesi) mezunları ile bu kurumlardan mezun olabilecek durumda olanlar ise 26 Eylül 2010 tarihinde yapılacak olan sınava girecekler.

Sınav sonuçları, sınav tarihinden itibaren iki yıl geçerli. Sınav, 10-11 Temmuz 2010 tarihlerinde, Cumartesi sabah, Cumartesi öğleden sonra, Pazar sabah ve Pazar öğleden sonra olmak üzere dört oturumda 81 il merkezi ve Lefkoşa'da yapılacak. Sınavda çoktan seçmeli sorulardan oluşacak testler uygulanacak, cevaplar cevap kâğıtlarına işaretlenecek, cevap kâğıtları ÖSYM'de optik okuyucularla okunacak ve bilgisayarla değerlendirilecek.

Başvuru hizmet ücreti 3 TL, sadece Cumartesi sabah oturumuna girecek adaylar 35,00 TL; Cumartesi sabah artı diğer üç oturumdan herhangi birine de girecek adaylar 55,00 TL; Cumartesi sabah artı diğer üç oturumdan herhangi ikisine de girecek olan adaylar 75,00 TL; tüm oturumlara girecek adaylar ise 95,00 TL ödeyecek.

Randevu alınan günde başvuru merkezine gidildiğinde; eksiksiz ve doğru olarak doldurulmuş Aday Bilgi Formu, sınav ücretinin bankaya yatırıldığını gösterir dekont, diploma veya öğrenim durumunu gösterir resmî bir belgenin aslı ya da onaylı sureti (Başvuruda, adayın diploma veya öğrenim durumunu gösterir belgesi, başvuru merkezi görevlisi tarafından kontrol edilecek, bu belgesi yanında bulunmayan adayların başvuruları kesinlikle yapılmayacak.) Nüfus cüzdanı veya fotoğraflı, onaylı bir kimlik belgesi adayın yanında bulunması gerekiyor.

2008 ve 2009 yıllarında yapılan KPSS sınavlarından en az birine lisans düzeyinde (2008 ve 2009 yıllarında KPSS'ye lisans düzeyinde başvuran adaylardan öğrenim bilgilerinde değişiklik bulunmayanlar) başvurmuş olan adaylar (eski adaylar), kılavuzun arka sayfasında yer alan banka şubelerinden birine giderek sınav ücretini yatıracaklar ve başvuru süresi içerisinde internet bağlantısı olan ve yazıcısı bulunan bir bilgisayarı kullanarak, başvuru işlemlerini, başvuru merkezine gitmeksizin kendileri yapabilecekler ya da başvuru merkezlerinden yararlanabilecek.

SINAV OTURUMLARI

Sınav, Cumartesi ve Pazar, sabah ve öğleden sonra olmak üzere dört oturumda yapılacak. Cumartesi sabah oturumu hariç, bir oturumda bir soru kitapçığı ve bir cevap kâğıdı kullanılacak. Cumartesi sabah oturumunda, önce Genel Yetenek ve Genel Kültür Testlerini içeren soru kitapçığı verilecek, bu testlerin cevaplama süresi sonunda cevap kâğıtları ve test kitapçıkları toplandıktan sonra da Yabancı Dil Sınavına girecek adaylara Yabancı Dil Testi soru kitapçığı ve cevap kâğıdı verilecek.

Cumartesi sabah oturumunda Genel Yetenek ve Genel Kültür Testlerinin cevaplandırılacağı birinci bölümün süresi iki saat (120 dakika), Yabancı Dil Testinin cevaplandırılacağı ikinci bölümün süresi bir saat (60 dakika); Cumartesi öğleden sonra oturumunun süresi ikibuçuk saat (150 dakika), Pazar sabah ve Pazar öğleden sonra oturumlarının süresi ise üçbuçuk saat (210 dakika) olacak.