24 Mart 2009 Salı

YKM Öğrencileri Giydiriyor...

YKM, krizde satışları artırmak için gençleri hedef aldı. Satışlarda gençlere ulaşmak için bazı üniversite öğrencilerini baştan aşağı giydirmeye hazırlanan firma, öğrencilere özel kampanya başlatıyor.

Krizle birlikte özellikle perakendede alışveriş oranlarının düşmesi üzerine sektörün içine girdiği indirim furyasının yanında yeni pazarlama ve satış tekniklerine odaklanan firmalar arasına YKM de katıldı. YKM Genel Müdürü Jaklin Güner 'marka elçileri' olarak adlandırdığı ve İstanbul, Ankara, İzmir ve Eskişehir'de bulunan 20 üniversitede belirlediği öğrencilerden seçtiği bir grubu YKM'de satılan markaların ürünleriyle baştan aşağı giydirecek. "Amacımız arkadaşları 'nereden giyiniyorsun' diye sorduğunda marka elçimizin 'YKM'den' demesini sağlamak. Bu şekilde tüketici yaş sınırını aşağı çekmiş olacağız. Bu şekilde YKM'de satılan tüm markaları da bilmelerini sağlayacağız" diyen Güner, genç müşteri popülasyonunu da artırmayı planladıklarını kaydetti. İTHAL MARKA SAYISI ARTACAK Bir yandan da ciro içerisinde payı yüzde 10 olan kendi markaları Loox, Volt, Agenda, Bruno Ferrini ve Tulip'in payını yüzde 25'ye çıkarmayı hedeflediklerini belirten Güner, ithal marka sayısını da artırmayı istediklerini belirterek, "Stefanel, Selected, Pieces, Only, Carling, 6ixty 8ight, No Romeo, o Lingerie'nin satışına başlayacağız" diye konuştu. Güner, "Department store'lar bir markanın maliyetlerini kısmak anlamında çok avantajlı. Mağaza açmak yerine çok daha hızlı ve daha az maliyetli markasını yayabiliyor. İthal markalar da büyümek için department store'ları tercih ediyor" dedi. ALTI MAĞAZA AÇACAK Bu yıl tamamlanacak Ankara Kentpark, Gaziantep Sankopark ve Bayrampaşa Forum'daki mağazalarının yanında Flatofis'te de mağaza açacaklarını belirten Güner, ertelenen alışveriş merkezi projeleri dolayısıyla bazı mağazaların açılışının gecikeceğini buna rağmen 2009'da en az altı mağaza açmış olacaklarını söyledi.