7 Haziran 2008 Cumartesi

10 Bin 797 Öğretmen Ataması ...

Milli Eğitim Bakanı Hüseyin Çelik, 2003-2008 yılları arasında 10 bin 797 öğretmen ataması yapıldığını bildirdi.

BBP Genel Başkanı, Sivas Milletvekili Muhsin Yazıcıoğlu'nun soru önergesini yazılı olarak yanıtlayan Çelik, öğretmen ihtiyacının, bütçe imkanları ölçüsünde, alanlar ve iller bazında belirlendiğini kaydetti.

2003-2008 yılları arasında; 266'sı fizik, 183'ü kimya, 668'i biyoloji, 2 bin 296'sı matematik, 672'si felsefe, bin 236'sı coğrafya ve 5 bin 476'sı da sosyal bilgiler alanında olmak üzere toplam 10 bin 797 kadrolu/sözleşmeli öğretmen ataması ya da görevlendirmesi yapıldığını ifade eden Bakan Çelik, 3 Nisan tarihi itibarıyla fizik, kimya, matematik alanlarında öğretmen fazlalığı bulunduğunu bildirdi.

Hüseyin Çelik, diğer branşlardaki öğretmen ihtiyacının, öncelikle kadrolu ve sözleşmeli öğretmenlerle, bu şekilde karşılanamadığı durumlarda ise ücretli öğretmenlerle karşılandığını ifade etti.

OKS Soru&Cevaplarının Sırrı...

120 dakika sürecek OKS sınavında çoğu cevabın sorularda gizli olduğuna dikkat edin. Öncelikli kuralınız soruyu iyi okuyup anlamak olsun. İşte cevapların sırrı .


Türkçe testinde vurguya dikkat


ÖRNEK SORU

'Bugünlerde oğlum; gördüğü, okuduğu, dinlediği her şeyi bir şiirle anlatmak hevesinde. Bir şeyden etkilenmeye görsün, hemen bir köşeye çekilip şiir yazıyor ve yazdığı şiiri, beğenilme-sini isteyen bir havayla uzatıyor. Henüz anlayamayacağı şeyleri ona anlatmak, yazdıklarının çocukça şeyler olduğunu, hevesini ve kalbini kırmadan söylemek zor oluyor. Ama...' diyen birinin sözlerine aşağıdakilerden hangisi ile devam etmesi beklenmez?

a) Şiir yazmanın bu kadar kolay olmadığını bilmesi gerekiyor.

b) Şiir yazmayı da kendinden öncekiler kadar iyi öğrenmesi gerekiyor.

c) Yine de doğruyu göstermek zorunda hissediyorum kendimi.

d) Bunları anlatmaktan başka çaremin olmadığını biliyorum.

Soruda vurgulanan ve ifade edilmek istenen altı çizilerek belirtilmektedir.

Okuduğunuz cümleyle cevap şıkları arasındaki bağı yakalamanız istenir. Soruda verilen cümlenin anlamını kendi cümlelerinizle bir yere kaydettiğinizde cevabın şıklarda olduğunu göreceksiniz.

Soruların üçte birlik kısmı olumsuz soru kipiyle biter. En çok hata yapılan soru tipleri bunlardır. Sorunun tamamını okumak ve altı çizili soru kökünü elimizdeki kalemle tekrar belirginleştirmekte fayda vardır.

Sorulara açık bir zihinle ve odaklanarak bakmanız sizin soruyu çözmedeki ilk adımı attığınız anlamına gelir.

Size muğlak ve cevabı kesin olmayan sorular sorulmayacaktır. Sorulara şüphe ile bakmayın. Olduğu gibi kabul edin.

Sözel sorularda temel kuralınız, toplam sorunun yarısı kadar sürede çözmek olsun. Çözüm zamanınızı ne kadar aza indirirseniz (sorunun ve soruların tamamını okumak şartıyla) soruları doğru cevaplama ihtimaliniz artar. Acaba diye ikinci kez yöneldiğiniz soruların yanlış çözülme ihtimali fazladır.


Matematik testi kabus olmayacak


YukarIda görüldüğü üzere matematik soruları bu sene de şekilli ve çoklu zekáya uygun gelecek. Özellikle SBS formatına yakın soru tipleri ile karşılaşacağız. Buna göre matematik sorularını yaparken;

Sorunun tamamını okuyup ne istendiğini anlamaya çalışın.

Kendiniz eklemeler ve çıkarmalar yapmayın.

Soruda size verilen bütün verileri kullanın.

Şekilleri doğru anlarsanız sorunun büyük bir kısmını çözmüş olursunuz.

Soru üzerinde çizim ve karalama yapabilirsiniz.

Soruyu kendi anladığını şekilde boş bir yere aktarın. Ancak bu iş kısa sürede olmalıdır. Eğer önceden pratik ettiyseniz aklınızdan da yapabilirsiniz. Ancak gerektiği gibi odaklanmamışsanız bu eksik bilgi alabileceğiniz anlamına gelir. Bu nedenle hata yapmanıza sebep olabilir.

İşlemi yaparken dikkatli olun. Özellikle dört işlemde çarpımları veya bölümleri kalemle yaparak işlemin doğru olmasını sağlayın. Bu işi iki kere yapmayın. Önce aklınızdan yapıp sonra da káğıda dökmeyin.

Yapamadığınız sorularla vakit kaybetmeyin. İşaret koyup sona bırakın.

En zor veya yapamadığınız soruları çözerken mevcut yöntemlerin dışına çıkabilirsiniz. Örneğin soruyu cevap şıklarından deneyerek yanıtlayabilirsiniz. Ancak bu size çok vakit kaybettirir.


En fazla hata

olumsuz soruda


Sosyal bilgilerden karşılaşacağımız sorular da yukarıdaki gibi kesin vurguyu içeren sorulardır. Özellikle sorulmak istenen kısmın altı çizilerek sizin soru kökünde nereye bakmanız gerektiğini göstermektedir.

Sosyal soruları genel olarak günlük hayatımızdan alıntılar içerecektir. Bu nedenle çözümüne yönelirken sosyal yaşamınızda gördüklerinizden ve bildiklerinizden faydalanabilirsiniz.

Sosyal bilgiler sorularında en çok hata yapılan kısımlar 'değildir, olamaz' gibi olumsuz biten sorulardadır.

Soru kökünün uzun olması sorunun çözümünün daha kolay olacağı anlamına gelir. Bunu gözden kaçırmamalısınız.

Sosyal sorularda en önemli nokta soruları çözmek için kullandığınız zamandır. Bu tür soruları toplam soru sayısınınn yarısı kadar sürede çözmeniz doğru yapma olasılığınızı artıracaktır.

Bilmediğiniz soruları işaretleyip geçiniz. Bunun sosyal sorular için anlamı aslında şudur; haturlayamadığınız bir bilginin sorulduğu bir sorununun o hatırlayamadığınız kısmı bir başka sorunun içindeki bir kelimeyle size çağrışım yapabilir.

Tarih sorularında öncüllü sorular da olacağı için öncülün sizden neyi istediğini sorulardan çıkarmanız işinizi kolaylaştırır.


Asıl ipucu şekillerde




Yukarıda görüldüğü üzere fen grubundan çıkacak sorular şekillerle donatılmış olacaktır. Bu nedenle görsel zekanızı en çok kullanacağınız yer burasıdır. Özellikle verilen şekli doğru analiz etmek sorunun çözümüne çok yaklaşmak anlamına geliyor.

Şeklin dışında soru kökü olarak verilen kısım şekilde görmeniz gerekenleri size metin olarak aktarır. Bu nedenle şekli incelemeden bu metin kısmını okumanız şekilde ne arayacağınızı bilmeniz açısından önemlidir.

Fen grubu soruları mutlaka şekillerle desteklenerek sorulacaktır.

Fen grubu sorularında en çok hataya düşülen nokta soruyu tam anlayamamaktır. Anlamayı yarım gerçekleştirdiğinizde çözümünüz de ona göre yarım olacaktır.

Fen grubu soruları genel olarak bilimsel verilere dayalı matematiksel kesinlikte olacakları için soruda bilimsel otoritelerin ikileme düştükleri bir kural veya bilgi hem sorulmayacak hem de soru da böylesi bir bilgi olmayacaktır.

Fen grubu soruları en çok 'kesinlikle, en çok, mutlaka' gibi ifadelerle biter. Bu ifadeler sorunun cevabını yüzde yüz etkileyen en önemli faktörlerdir. Bu kelimelerin altını soruyu hazırlayanların çizmiş olmasına rağmen siz de mutlaka çizin.

Diğer önemli bir husus şekilli soruları ard arda çözmeyin. Bu şu demektir. Mesela geometri sorularını çözdükten sonra özellikle fen grubundan fizik sorularını çözmeyin. Araya metin ağırlıklı başka bir fen dersinin 'biyoloji gibi' sorularını alın. Bu sürekli şekillere bakan göz kaslarınızın yorulmamasını sağlayacak, ayrıca gözünüzün bakış açısında farklılıklar oluşturacağı için doğru yapma ihtimalinizi artıracaktır.

Fen grubu soruları da bu sene SBS tarzında çıkacaktır. Şekil üzerinde yorum yapmanız istenecektir. Bu soru tipleri aslında cevaplarını da içinde barındırır. Yani soruların bu şekilde olması siz öğrencilerimizin işini kolaylaştıracaktır.

Harvard Hukukta İlk Kez Oldu...

Harvard'da Hukuk Fakültesi adına ilk kez bir Türk öğrenci konuşma yaptı. Can Vedat Yeğinsü Oxford'da İngiliz Edebiyatı bölümünü de birincilikle bitirdi..

ABD'nin Harvard Üniversitesi'nde perşembe günü yapılan mezuniyet töreninde ilk kez bir Türk öğrenci, Can Vedat Yeğinsü, Hukuk Fakültesi adına mezuniyet konuşması yaptı. İngiltere'nin en önemli hukuk okulu Inner Temple'ı birincilikle bitirdikten sonra Harvard'da uluslararası hukuk alanında yüksek lisans yapan Yeğinsü (27), 70 değişik ülkeden okul birincilerinin kabul edildiği fakültede bu eğitimi yapmanın önemine değindi, buradan yetişen avukatların geleceğin dünya liderleri olacağının altını çizdi. Sekiz bin kişiye seslenen Yeğinsü, duygularını SABAH'a anlattı: "Harvard Üniversitesi Hukuk Fakültesi mezuniyet konuşmasını ilk defa bir Türk'ün vermesinden ülkem adına gurur ve heyecan duydum."

'OBAMA'NIN ZAFERİ TESADÜF DEĞİL'
80 bin Amerikan doları olan okul kayıt ücretinin yüzde 80'ini burslu karşılayan Yeğinsü, ABD başkanlık seçimlerinde Demokrat Parti adayı olan Barack Obama ve eşi Michelle Obama'nın da Harvard Hukuk Fakültesi'nden mezun olduğunu hatırlatarak, "Obama'nın zaferi bir tesadüf değildir. Hukuk bir ülkenin omurgasıdır. Obama'nın Harvard Hukuk Fakültesi'ni seçmesi ülkesini tanımak içindi" dedi.

Harvard Hukukta İlk Kez Oldu...

Harvard'da Hukuk Fakültesi adına ilk kez bir Türk öğrenci konuşma yaptı. Can Vedat Yeğinsü Oxford'da İngiliz Edebiyatı bölümünü de birincilikle bitirdi..

ABD'nin Harvard Üniversitesi'nde perşembe günü yapılan mezuniyet töreninde ilk kez bir Türk öğrenci, Can Vedat Yeğinsü, Hukuk Fakültesi adına mezuniyet konuşması yaptı. İngiltere'nin en önemli hukuk okulu Inner Temple'ı birincilikle bitirdikten sonra Harvard'da uluslararası hukuk alanında yüksek lisans yapan Yeğinsü (27), 70 değişik ülkeden okul birincilerinin kabul edildiği fakültede bu eğitimi yapmanın önemine değindi, buradan yetişen avukatların geleceğin dünya liderleri olacağının altını çizdi. Sekiz bin kişiye seslenen Yeğinsü, duygularını SABAH'a anlattı: "Harvard Üniversitesi Hukuk Fakültesi mezuniyet konuşmasını ilk defa bir Türk'ün vermesinden ülkem adına gurur ve heyecan duydum."

'OBAMA'NIN ZAFERİ TESADÜF DEĞİL'
80 bin Amerikan doları olan okul kayıt ücretinin yüzde 80'ini burslu karşılayan Yeğinsü, ABD başkanlık seçimlerinde Demokrat Parti adayı olan Barack Obama ve eşi Michelle Obama'nın da Harvard Hukuk Fakültesi'nden mezun olduğunu hatırlatarak, "Obama'nın zaferi bir tesadüf değildir. Hukuk bir ülkenin omurgasıdır. Obama'nın Harvard Hukuk Fakültesi'ni seçmesi ülkesini tanımak içindi" dedi.

OKS'de 'Turlama' Yapın...

Sınavda kolay soruları ilk turda çözerek diğerlerini ikinci tura bırakmak, yani 'turlama tekniği'ni kullanmak, başarıyı artırıyor..

Yarın sınav günü. Birçok öğrencinin aylardır yaşadığı gerginlik giderek artıyor. Ancak uzmanlar sınava girecek öğrencilere 'heyecanın normal olduğunu' ve 'bu yüzden endişe duyulmaması gerektiğini' söylüyor. Uzmanların sınavda başarı için de bazı önerileri var. Uğur Dershaneleri Rehberlik Koordinatörü Turgay Polat sınav başarısını artırmak için "turlama tekniğini" tavsiye ediyor. Bir testteki çok kolay, kolay ve normal soruları 1. turda çözerek diğerlerini 2. tura bırakmaya "turlama tekniği" dendiğini hatırlatan Polat, "Bir soru üzerinde inatla savaşmayın" diyor. İşte Polat'ın taktikleri:

* Soruları çözmeye alıştığınız tarzda, hazırlık sürecinde çalıştığınız sırayla, en iyi bildiğiniz dersten başlayın.

* Zamanlama yaparken sürekli saate bakmayın bölüm aralarında saatinizi kontrol edin.

* Soru köklerindeki verilere dikkat edin. Mutlaka bu ifadelerin altını çizerek okuyun.

* Sözel sorular da dahil olmak üzere bütün soruları kalem kullanarak çözün.

* İşlemlerinizi düzgün yazarak yapın, sağlama yapın. Öğrenciler basit dört işlemlerde bariz hatalar yapar.

* Cevaplarınızı, kâğıda biriktirmeden işaretleyin.

* Kaydırma yapmamak için, soru numarasına ve cevap seçeneğine işaretleme sırasında azami dikkat edin.

* Vakit kalırsa tekrar gözden geçirme yapın. Son kontrolü yaparken kalemi bırakınız çünkü kalem size yüzde yüz emin olmadığınız cevaplarınızı değiştirme baskısı yapabilir

* İlk verdiğiniz cevabın yanlış olduğundan emin değilseniz cevapları değiştirmeyin.

* Seçenekleri incelerken eleme tekniğini kullanın, yani şıkları indirgeyin. nZihninizin dağılmasını önlemek için bölümler arasında kısa bir (2-3 dk.) dinlenme aralığı verebilirsiniz. Biz buna 'sınav teneffüsü' denir.

* Aynı seçeneğin cevap kâğıdında en fazla üç defa art arda gelebileceğini unutmayın. Cevaplarınızı buna göre kontrol edin.

ÖSS Regl Döneminizle Çakışırsa...

ÖSS yaklaşırken, öğrenciler o günü sıkıntı çekmeden atlatmak için dua ediyor. Uzmanından, regl döneminin sınavla çakışması durumundaki önerileri

Üreme çağındaki bir bayanda, adet kanamalarının düzenli olması, sağlıklı bir genital ve hormonal sisteme işaret eder. Bununla beraber sosyal bazı zorunluluklar nedeniyle bu düzenin değiştirilmesi gerekebilir. Özellikle bu dönemi günlük yaşamını tehdit edecek şekilde sıkıntılı geçiren genç kızlarda, adet döneminin ÖSS gününe denk gelmesi, zamanlamayı değiştirmeyi gerektirebilir. Medical Park Göztepe Hastanesi Kadın Hastalıkları ve Doğum Uzmanı Op. Dr. Banu Çiftçi, genç kızları ÖSS'den önce doktora başvurmadan geciktirici hap kullanmamaları konusunda uyardı:

KULLANIMI 10 GÜNÜ AŞMASIN!
* Adet dönemi ÖSS'ye denk gelen genç kızlar ne yapsın?
Jinekolojik muayene sonrası engel bir durum saptanmazsa, bir kadın hastalıkları ve doğum doktorunun önereceği ilaçlar kullanılabilir. Böylece adet süreci geciktirilir. Doktorunuzun önerisi; başka bir nedenle doğum kontrol hapı kullanan genç kızlarımızda kutu bitimi sonrası normalde verilen bir hafta aranın atlanarak ara verilmeden yeni kutuya geçilmesi, ikinci kutu sonunda ise normal aranın verilmesi olur. Doğum kontrol hapı kullanmayan genç kızlarımıza ise; adet öncesi 3. ya da 5. günde başlanacak progestajen içerikli ilaçlar önerilir. Bu dönem atlatıldığında ilaç mutlaka bırakılmalıdır. İlacın kullanım süresi 10 günü geçmemelidir.

* Geciktirici ilaç kullanmanın sağlığa olumsuz bir etkisi var mıdır?
Bu ilaçlar, sık sık kullanılmadığı sürece hormonal düzensizliğe neden olmaz. Adet döneminin kişinin kendi isteğine göre ayarlanması amacıyla yapılan çalışmalarda; 3-6 ay aralıksız doğum kontrol hapı kullanımının herhangi bir yan etkisine rastlanmamıştır.

SANCI BAŞLAMADAN ALINMALI
* Öğrencilerin sınav günü ağrı kesici kullanmaları, sınavı etkiler mi?
Ağrılı adet dönemi yaşayan genç kızlarımız, bu dönemin sınav gününe denk gelmesi durumunda ya bu yöntemle adet dönemini erteleme yoluna gitmeli ya da bu dönemi etki mekanizması buna uygun ağrı kesici ilaçlarla atlatmalıdır. Ağrılı adet görme mekanizmalarından biri; rahim iç tabakasının dökülebilmesi için adet döneminde daha fazla olmak üzere bu dokudan salgılanan prostoglandin denen maddelerin etkisidir. Doktorunuzun verdiği ağrı kesici ilaçların mekanizması, bu maddelerin yapımını engellemeye yöneliktir. İlaçların kullanımında en önemli nokta; ilaçların adet sancısı başlamadan önce, adet döneminin diğer bulguları ortaya çıktığında alınmasıdır. Diğer nokta; kan düzeylerinin sabit kalması için ilacın zamanında alınmasıdır. Yan etki bakımından tüm ağrı kesici ilaçlarda olduğu gibi; mide-bağırsak sistemi problemi olanlarda kullanımına dikkat edilmelidir. Bu ilaçların kullanımı sırasında kanama miktarında görülecek azalma tıbbi bir zarar taşımamaktadır. Sonuç olarak bu ağrı kesici ilaçların sınav günü kullanımı olumsuz bir etki yaratmaz. Tam tersine; ilaçların uygun zamanlama ile kullanımı adet sancısını büyük oranda giderir.

ÖSS'de Kaç Net İle Nereye?

ÖSS2de 2007 verilerine göre Say1 ve Say2 puan türüne göre kaç net yapan kaç puan aldı ve hangi bölümü kazandı?


İKÜ AR-GE Merkezi tarafından yürütülen Net Sihirbazı Projesi, üniversite adaylarına ÖSS'deki hedeflerini belirlemeleri konusunda daha gerçekçi sonuçlar üretiyor...

Her sene ÖSS'nin yapıldığı günden başlayarak çeşitli kurum ve kuruluşlar tahmini puan hesabı formüllleri önerirler. Bu formüller, ÖSS'de yer alan testlerde adayın çıkardığı netlerin çarpılacağı katsayıları vermektedir. Aday, netlerini bu katsayılar ile çarparak tahmini bir puan hesaplar ve bu tahmini puanını bir önceki sene oluşan taban puanlar ile karşılaştırarak, hedeflediği bölüme yerleşip yerleşemeyeceğine karar verir. Ancak, unutulmamalıdır ki bu katsayılar tahmini katsayılardır. Bu nedenle, farklı kişi ve kurumların katsayıları arasında farklılıklar olmakta, bu da adayların kafasını karıştırmaktadır. Puan hesabında kullanılan katsayılar ÖSYM tarafından o sene sınava giren tüm adayların (yaklaşık 1 milyon 600 bin aday) sınav başarıları değerlendirilerek hesaplanmakta ve yıllar arasında farklılık gösterebilmektedir.


Çalışma kapsamında 2007 ÖSYS ile üniversitelere yerleşen tüm adayların hangi testte kaç net çıkardıkları bilgisine ulaştık ve her bölüm için ortalama net sayıları hesap ettik. Bu sayede, 2007'de örneğin Hacettepe Üniversitesi Eczacılık Fakültesi'ne giren adayların her testte ortalama kaç net çıkardıkları bilgisine ulaştık.

Tahmini puan hesabı formüllerinin kullandığı tahmini katsayılar yerine, 2007'nin gerçek verilerine dayanan bu çalışmanın 2008 ÖSS'ye girecek adaylara daha gerçekçi bir fikir vereceğini düşünüyoruz.

Burada dikkat edilecek önemli bir nokta, verilen net sayılarının söz konusu bölüme yerleşen son kişinin net sayıları değil, o bölüme yerleşen tüm adayların ortalama net sayıları olduğudur. Bu yaklaşımın siz üniversite adayları için daha güvenli olduğu açıktır. Son kişiyi hedef almak, beklenenin altında performans gösterilmesi durumunda risk oluşturur. Bu nedenle, ortalama kişiyi hedeflemek, bir başka ifade ile hedefi biraz yüksek tutmak, yaşanabilecek tersliklere karşı bir güvenlik payı bırakmaktadır.

SAY1 VE SAY2 NET SAYILARI

Yandaki tablolarda, 2007'de SAY-1 ve SAY-2 puan türüne göre öğrenci alan bölümlere yerleşen adayların ortalama netlerini göstermektedir. Listeler uzun olduğu için sadece bazı bölümlerin bilgilerine yer verilebilmiştir. İlgi duyduğunuz bölümü, bu lisetelerde bulamıyorsanız, tüm detay bilgilere www.dogrutercih.com sitesindeki Net Sihirbazı programını kullanarak ulaşabileceğinizi unutmayınız.

Tablolardaki AOBP bilgisi, yine o bölüme yerleşen adayların AOBP ortalamalarını vermektedir. Bu sayıları değerlendirirken, OPB ile AOBP'nin ayrı puanlar olduğunu ve AOBP'nin adayın mezun olduğu lisenin ÖSS başarısı oranında yükseldiği gerçeğini dikkate almayın unutmayınız.

Bu sene sorular zor mu olacak Taban puanlar yükselir mi?

SInav sorularının zorluğu, sistemin değişip değişmediği, katsayıların ne olacağı gibi sorular ve bunlar ile ilgili söylentiler, ÖSS yaklaştıkça çokça gündeme gelir. Bu söylentilere kulak asmak, adayların malesef sınava odaklanmasını engellemektedir. Öncelikle bu gibi söylentileri dikkate almamanızı öneririz.

2008 ÖSS sorularının zorluğu konusunda hiçbirimizin fikir yürütmesi mümkün değildir. Ancak unutmayınız ki, soruların zor olması durumunda bu sadece sizin için değil tüm adaylar için geçerli bir durum olacaktır. ÖSYM, sınava giren tüm adayları değerlendirip "normalizasyon" denilen bir istatistik yöntem ile puanları hesaplamaktadır. Bu yöntem sayesinde seneler arasında çok büyük puan farklılıkları olmamaktadır. Ancak, sınav sisteminde önemli değişiklikler yapılması durumunda, puanlarda fark edilir değişiklikler oluşabilmektedir.

Bu arada aklınızdan çıkarmamanız gereken en önemli konulardan biri ÖSS'de önemli olanın puan değil, başarı sırası olduğudur. Puan sadece sıralama yapabilmek için kullanılan sayısal bir değerdir.

2008'de bölümlerin taban puanlarının ve taban başarı sıralarının değişmesine neden olabilecek en önemli etken artan kontenjan sayıları olarak gözükmektedir. Bu değişimin öğrencilerin lehine olacağını bölümlerin taban puanlarının düşeceğini ve taban başarı sıralarının gerileyeceğini öngörebiliriz. Ancak bu düşüsün ne boyutta olacağı konusunda şu anda fikir yürütmek mümkün değildir.

Bir kez daha vurgulamak gerekirse, ÖSYM sistemi herkes için aynı şekilde işler. Yani sorular zor olursa, bu Ali'ye zor, Ayşe'ye kolay olmayacaktır. Ya da taban puanlar yükselecekse, bu Merve için 10 puan, Ahmet için 7 puan olmayacaktır.

ÖSYM Sistemi ülkemizdeki her aday için eşit bir şekilde işlemektedir…

Bu nedenle, yapmanız gereken, sınava kadar düzenli ve azimli şekilde çalışmaktır.