17 Mart 2010 Çarşamba

Yıkıldı Yıkılacak Okulda Eğitim...

Depreme karşı güçlendirilmesi kararı alınan 50 yıllık okul binasında eğitim devam ediyor.

Haiti, Şili ve Elazığ depremlerinden sonra korkuları artan veliler, yapıldığı günden beri hiç tamirat görmediğini belirttikleri okulun bir an önce yıkılmasını ve yerine yenisinin yapılmasını istiyor. Bir öğrenci velisinin okul içinde çektiği görüntüler ise binanın içler acısı durumunu gözler önüne seriyor. Küçükçekmece'de yaklaşık bin öğrencinin eğitim gördüğü Yeşilyuva İlköğretim Okulu için yıkım kararı alındı. Velilerin verdiği bilgiye göre 50 yıl önce inşa edilen okulun yıkılması beklenirken eğitime açıldı. Eski mimariye göre inşa edilen okula yıllardır bir çivi çakılmamış. Bir öğrenci velisinin çektiği görüntülere göre; tahta suntalarla bölünen sınıfların ön cephelerini kaplayan pencerelerin ahşap çerçeveleri çürümüş. Okulda görev yapan öğretmenler ve sınıflardaki öğrenciler, pencerelerin her an üzerlerine devrileceği korkusu ile ders yapıyor. Okulun çatısına konulan depoların su kaçırması nedeniyle sınıfların tavanları rutubet içinde. Öğrencilerin kullandığı tuvaletlerin kapıları ise yıllar önce takılmış. Kapıların birçoğu kapanmıyor. Tahtalarla bölünen sınıflarda ayrı ayrı ders yapan öğretmenlerin sesleri birbirine karışıyor. Dışarıdan da adeta terk edilmiş bir binayı andıran okulun duvarlarında kolon demirleri görünüyor. Okul binasının fiziki şartları ile ilgili tepkilerini dile getiren öğrenci velileri, yıkım kararı verilen okulda eğitim gören çocukları için endişe duyduklarını belirtti. Elazığ depreminden sonra korkularının iyice arttığını ifade eden veliler, "Okul için geçen yıkım kararı verilmiş. Bizler okulun yıkılmasını beklerken yeniden eğitime açıldı. Çocuklarımızı korku içinde okula gönderiyoruz. Okul idarecileri ve öğretmenler ellerinden geleni yapıyor. Ancak yetkililer arasındaki yazışmalar ve bürokratik engeller nedeniyle okulun yıkımının geciktiği belirtiliyor." diye konuştu. 3 bloktan oluşan okulun B ve C blokları için çıkartılan yıkım kararının bir an önce uygulanmasını isteyen veliler ve öğrenciler, yeni bir binada eğitim görmek istediklerini belirtti. İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü yetkilileri de, Yeşilyuva İlköğretim Okulu A bloğunun İstanbul Sismik Riskin Azaltılması ve Acil Durum Hazırlık Projesi (İSMEP) kapsamında güçlendirildiğini, diğer iki bloğun ise güçlendirme kapsamına alındığını söyledi. Müdürlük yetkilileri, "Ancak Küçükçekmece Belediyesi ve Küçükçekmece İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü, bize, 'güçlendirme yerine biz bir bağışçı bulalım, iki bloğu yıkıp yerine yenisini yaptırtalım' diye teklifte bulundu. Biz de bu iki bloğu proje kapsamından çıkardık. Proje kapsamından çıkartılmasaydı önümüzdeki Haziran ayında güçlendirme çalışmalarını yapacaktık. Okul, belediyenin katkılarıyla yeniden yapılmayı bekliyor." dedi.

Akademisyenler Antidemokratik Ortamdan Rahatsız...

Akademisyenler üniversitedeki antidemokratik ortamdan ve farklı fikirlere tahammülsüzlükten yakınıyor.

Memur Sen Konfederasyonu bünyesinde faaliyet gösteren Eğitim Bir Sen, üniversitede görev yapan 300 akademisyenle yüz yüze görüşme yaparak karşılaştıkları sorunları tespit etti. Yedi üniversitede görev yapan 300'ü aşkın öğretim üyesi en çok 'üniversitelerin antidemokratik ortamından ve farklı fikirlere tahammülsüzlükten' yakındı. Akademisyenler üniversitelerdeki sorunları şöyle sıraladı: "Fikirlerin özgürce dile getirilememesi, sendikalaşma oranının yüzde 17'lerde kalması, baskılardan dolayı akademisyenlerin siyasi görüşlerini açıklayamaması, rektörlerin büyük çoğunluğunun tıp fakültelerinden seçilmesi." 'Eğitim-Öğretim-Bilim Hizmet Kolu Çalışanları, Sorunları ve Çözüm Önerileri Şûrası' kapsamında İzmir, Uşak, Manisa, Aydın, Muğla ve Denizli illerinde yapılan çalışmada oluşturulan komisyon, yaklaşık 15 günde 300'ü aşkın akademisyenle tek tek görüştü. Sıkıntıları yerinde dinleyen komisyon üyeleri, sonuçta bir rapor hazırladı. Ankara'daki genel şûrada aktarılan bilgiler, önümüzdeki günlerde kitap haline getirilecek. Rapor hakkında bilgi veren Memur Sen İzmir İl Başkanı Abdurrahim Şenocak, şunları dile getirdi: "Raporlarda göze çarpan en önemli unsur, üniversitelerin antidemokratik yönetilmesi oldu. Bilgi üretmesi gereken merkezler maalesef bu işlevi yerine getiremiyor, çünkü farklı görüş ortaya çıktığında hemen kafası eziliyor. Mevcut düzeni savunan, yardakçılık yapan ve alkışlayanlar el üstünde tutuluyor." Bunun en somut delilinin, bütün sendikaların toplamının üniversitelerde yüzde 17 üyesi bulunması olduğunu vurgulayan Şenocak, Milli Eğitim okullarında ise aynı şartlarda yüzde 55 oranında sendikalı öğretmen bulunduğunu kaydetti. Bu durumu üniversitelerdeki baskıya bağlayan Abdurrahim Şenocak, üniversitelerde yapı hakkında şu yorumlarda bulundu: "Bu, üniversitelerin ayıbıdır. Bu durum, üniversitelerde demokratikleşme ikliminin çok uygun olmadığını gösteriyor. İnsanlar renksiz görünme çabası içinde. 'Bizi burada böyle tanırlarsa ileride sıkıntı yaşarız.' diyorlar. Üniversite yönetimi hakkında bir açıklama yaptıkları takdirde, anında ceza alıyorlar. Halbuki sivil toplum olmadan demokrasi olmaz, demokrasi olmadan da ülkemiz gelişemez. Bunun en güçlü olarak yankılanacağı yerlerin üniversiteler olması gerekirken karşımıza yasakları savunan bir portre çıkıyor." Özgür bir üniversite ortamı isteyen öğretim üyeleri beklentilerini şöyle sıralıyor: -TUS benzeri sınavlarla geleceğin bilimadamları seçilmeli -YÖK'ten bağımsız özerk üniversiteler kurulmalıdır -Araştırma görevlisi unvanı kaldırılmalı, bunun yerine proje asistanlığı getirilmeli -Her beyinde bir fırtına var, bunun önü açılmalı. -Hiyerarşi yapısı esnetilmeli, demokratik bir yapı oluşturulmalı -Öğrenci birliklerine önem verilmeli, fikirleri hürce ifade edilmelidir -Örgütlenme hakkı, basıklara maruz bırakılmamalı. -Kongre ve Sempozyumlara katılımlarda üniversite mali destek sağlamalıdır. -Bizi engelleyen değil, destek veren yöneticilere ihtiyaç var. -Üniversite senato ve yönetim kurullarının yapısı değiştirilmeli.

Türkiye Genç Yönetmenlerini Arıyor...

İstanbul Lisesi öğrencilere genç yaşta sinema sevgisi kazandırmak amacıyla kısa film yarışması düzenliyor.
Öğrencilere genç yaştan itibaren sinema sevgisi kazandırarak Türk sinemasının geleceğine katkıda bulunmayı amaçlayan İstanbul Lisesi Sinema Kulübü düzenlediği yarışmayla genç yönetmen adaylarına fırsatlar sunuyor. Geçen yıl Türkiye'nin dörtbir yanından gelen 114 kısa filme ev sahipliği yapan yarışmaya katılmak isteyenler için son başvuru tarihi 10 Mayıs olacak. Katılımcıların doldurulmuş ön başvuru formunu, eserin 4 DVD kopyasını, filmle ilgili en az 2 siyah-beyaz veya renkli fotoğrafı (filmin afişi veya filmden kare) ve filmin özetini bir CD içerisinde öğrenci belgelerini de ekleyerek İstanbul Lisesi Sinema Kulübü adresine ulaştırmaları gerekiyor. Yarışma jürisinde yönetmenler Selim Demirdelen ve yönetmen Yeşim Tabak, senaryo yazarı ve yönetmen Ümit Ünal, İstanbul Erkek Liseliler Eğitim Vakfı Genel Müdürü Kemal Kafadar, İstanbul Üniversitesi öğretim üyesi Doç. Dr. Ceyhan Kandemir, sinema eleştirmeni ve yazar Yekta Kopan, sinema eleştirmeni ve yazar Ceylan Özçelik, oyuncu Bennu Yıldırımlar, oyuncular Erkan Can, Ruhi Sarı, Güven Kıraç ve Pelin Batu ile CNBC-E Dergisi sinema editörü Süha Kalkıvik yer alıyor. Yarışmada birinciye kamera, ikinciye dijital fotoğraf makinesi, üçüncüye IPOD ve mansiyon olarak DivX DVD oynatıcı verilecek. Yarışma sonuçları, genç sinemacı öğrencilerin ustalar ile bir araya geleceği ve ödüllerin sahiplerini bulacağı Haziran ayında yapılacak festival gecesiyle son bulacak. Yarışma süreci, katılım şartları, ön başvuru ve iletişim için tüm bilgi ve gelişmelere İstanbul Lisesi Sinema Kulübü'nün "www.ielsinema.com" adresli internet sitesinden ulaşılabilecek.

YÖK Deprem Talimatı Verdi...

YÖK, üniversitelere bir yazı göndererek başta deprem olmak üzere doğal afetlerle ilgili yapılacak çalışmalar hakkında bilgi istedi.

YÖK Başkanı Prof. Dr. Özcan, üniversitelere ''Deprem'' konulu yazı gönderdi. Yazıda, Türkiye'nin deprem bölgesi olduğuna işaret eden Özcan, ''Deprem ve doğal afetler öncesinde tehlikelerin saptanması, buna dayalı risk yönetimi oluşturulması, afet sonrasında ise acil durum yönetimi ile yenileme çalışmaları yapılması'' talimatı verdi. YÖK Başkanı Prof. Dr. Özcan, bu doğrultuda alınacak tedbirler ve yapılacak çalışmaların YÖK'e bildirilmesini istedi.

Sınavsız Üniversite Açıklaması...

YÖK, yurtdışında okuyan Türk öğrencilerin istedikleri üniversiteye sınavsız gireceği iddialarına açıklık getirdi.

Yurtdışında okuyan Türk öğrencilerin üniversiteye sınavsız giriş hakkı kalktı. Öte yandan YÖK Başkanı Prof. Dr. Yusuf Ziya Özcan, YÖK Genel Kurulu'nun görüştüğü yeni katsayı düzenlemesiyle ilgili, ''Karar verme süreci kaldı, oylama yapılacak'' dedi. Özcan başkanlığındaki YÖK Genel Kurulu toplantısına öğle yemeği arası verildi. Özcan, gazetecilerin katsayı konusunda getirilecek yeni düzenlemeye ilişkin soruları üzerine, konunun görüşüldüğünü belirterek, ''Az kaldı, konuşmalar bitti. Karar verme süreci kaldı, oylama yapılacak, oylaması kaldı'' karşılığını verdi. ''Görüş farklılığı var mı?'' sorusuna YÖK Başkanı Prof. Dr. Özcan, ''Hayır, tartışıyoruz'' yanıtını verdi. Özcan, toplantıda alınacak kararın öğleden sonra açıklanacağını da belirtti.

MEB Ders Kitapları İçin İhale Açtı

MEB, 2010-2011 eğitim öğretim yılında okutulacak ilköğretim ders kitaplarının alımı için ihale açtı.

81 İl Milli Eğitim Müdürlüğü ile 149 İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü olmak üzere toplam 230 İl/İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü için 67 milyon 305 bin 258 adet ders kitabı satın alınacak. İhale, 19 Nisan 2010 tarihinde saat 10.00'da Milli Eğitim Bakanlığı Başöğretmen toplantı salonunda ''açık ihale usulü'' ile gerçekleştirilecek. İşin süresi sözleşmenin imzalanmasına müteakip 105 gün olarak belirlendi. Ekonomik açıdan en avantajlı teklif, sadece fiyat esasına göre belirlenecek olan ihaleye yerli ve yabancı tüm istekliler katılabilecek İhalede tekliflerin değerlendirilmesinde yerli istekliler lehine fiyat avantajı uygulanmayacak. Katılımcılar şartnameyi bedel ödeyerek Milli Eğitim Bakanlığından satın alabilecekler. Şartnameye göre hazırlanacak olan teklif mektupları ihale günü ihale saatine kadar komisyona verilecek. Kısmı teklif verilebilecek olan ihalede istekliler, teklif ettikleri bedelin yüzde 3'ünden az olmamak üzere kendi belirleyecekleri tutarda geçici teminat verecekler. İhale ile alınacak olan toplam 67 milyon 305 bin 258 adet kitabın, sınıflara göre dağılımı ve miktarları şöyle: ''İLKÖĞRETİM 1. SINIF: Türkçe-1 Okuma Yazma Öğreniyorum (1 milyon 30 bin 782 adet), Türkçe-1 Ders Kitabı (1 milyon 30 bin 782 adet), Türkçe-1 Öğrenci Çalışma Kitabı (1 milyon 30 bin 782 adet), Matematik-1 Ders Kitabı (1 milyon 30 bin 411 adet), Matematik-1 Öğrenci Çalışma Kitabı (1 milyon 30 bin 411 adet), Hayat Bilgisi-1 Ders Kitabı (973 bin 117 adet), Hayat Bilgisi-1 Öğrenci Çalışma Kitabı (973 bin 117 adet), İLKÖĞRETİM 2. SINIF: Türkçe-2 Ders Kitabı (952 bin 91 adet), Türkçe-2 Öğrenci Çalışma Kitabı (952 bin 91 adet), Matematik-2 Ders Kitabı (952 bin 153 adet), Matematik-2 Öğrenci Çalışma Kitabı (952 bin 153 adet), Hayat Bilgisi-2 Ders Kitabı (895 bin 133 adet), Hayat Bilgisi-2 Öğrenci Çalışma Kitabı (895 bin 133 adet), İLKÖĞRETİM 3. SINIF: Türkçe-3 Ders Kitabı (895 bin 408 adet), Türkçe-3 Öğrenci Çalışma Kitabı (895 bin 408 adet), Matematik-3 Ders Kitabı (896 bin 71 adet), Matematik-3 Öğrenci Çalışma Kitabı (896 bin 71 adet), Hayat Bilgisi-3 Ders Kitabı (1 milyon 9 bin 573 adet), Hayat Bilgisi-3 Öğrenci Çalışma Kitabı (1 milyon 9 bin 573 adet), İLKÖĞRETİM 4. SINIF: Türkçe-4 Ders Kitabı (964 bin 468 adet), Türkçe-4 Öğrenci Çalışma Kitabı (964 bin 468 adet), Matematik-4 Ders Kitabı (963 bin 915 adet), Matematik-4 Öğrenci Çalışma Kitabı (963 bin 915 adet), Fen ve Teknoloji-4 Ders Kitabı (909 bin 591 adet), Fen ve Teknoloji-4 Öğrenci Çalışma Kitabı (909 bin 591 adet), Sosyal Bilgiler-4 Ders Kitabı (910 bin 621 adet), Sosyal Bilgiler-4 Öğrenci Çalışma Kitabı (910 bin 621 adet), İngilizce-4 Ders Kitabı (964 bin 545 adet), İngilizce-4 Öğrenci Çalışma Kitabı (964 bin 545 adet), Trafik Güvenliği-4 Ders Kitabı (963 bin 260 adet), Trafik Güvenliği-4 Öğrenci Çalışma Kitabı (963 bin 260 adet), Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi-4 Ders Kitabı (687 bin 527 adet), İLKÖĞRETİM 5. SINIF: Türkçe-5 Ders Kitabı (966 bin 221 adet), Türkçe-5 Öğrenci Çalışma Kitabı (966 bin 21 adet), Matematik-5 Ders Kitabı (965 bin 266 adet), Matematik-5 Öğrenci Çalışma Kitabı (965 bin 266 adet), Fen ve Teknoloji-5 Ders Kitabı (1 milyon 20 bin 382 adet), Fen ve Teknoloji-5 Öğrenci Çalışma Kitabı (1 milyon 20 bin 382 adet), Sosyal Bilgiler-5 Ders Kitabı (1 milyon 21 bin 83 adet), Sosyal Bilgiler-5 Öğrenci Çalışma Kitabı (1 milyon 21 bin 83 adet), İngilizce-5 Ders Kitabı (965 bin 1 adet), İngilizce-5 Öğrenci Çalışma Kitabı (965 bin 1 adet), Trafik Güvenliği-5 Ders Kitabı (965 bin 581 adet), Trafik Güvenliği-5 Öğrenci Çalışma Kitabı (965 bin 581 adet), Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi-5 Ders Kitabı (689 bin 436 adet), İLKÖĞRETİM 6. SINIF: Türkçe-6 Ders Kitabı (946 bin 298 adet), Türkçe-6 Öğrenci Çalışma Kitabı (946 bin 298 adet), Matematik-6 Ders Kitabı (945 bin 866 adet), Matematik-6 Öğrenci Çalışma Kitabı (945 bin 866 adet), Fen ve Teknoloji-6 Ders Kitabı (945 bin 421 adet), Fen ve Teknoloji-6 Öğrenci Çalışma Kitabı (945 bin 421 adet), Sosyal Bilgiler-6 Ders Kitabı (945 bin 842 adet), Sosyal Bilgiler-6 Öğrenci Çalışma Kitabı (945 bin 842 adet), İngilizce-6 Ders Kitabı (945 bin 563 adet), İngilizce-6 Öğrenci Çalışma Kitabı (945 bin 563 adet), Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi-6 Ders Kitabı (675 bin 92 adet), İLKÖĞRETİM 7. SINIF: Türkçe-7 Ders Kitabı (945 bin 245 adet), Türkçe-7 Öğrenci Çalışma Kitabı (945 bin 245 adet), Matematik-7 Ders Kitabı (944 bin 383 adet), Matematik-7 Öğrenci Çalışma Kitabı (944 bin 383 adet), Sosyal Bilgiler-7 Ders Kitabı (944 bin 872 adet), Sosyal Bilgiler-7 Öğrenci Çalışma Kitabı (944 bin 872 adet), İngilizce-7 Ders Kitabı (944 bin 397 adet), İngilizce-7 Öğrenci Çalışma Kitabı (944 bin 397 adet), Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi-7 Ders Kitabı (674 bin 662 adet), İLKÖĞRETİM 8. SINIF: Türkçe-8 Ders Kitabı (909 bin 234 adet), Türkçe-8 Öğrenci Çalışma Kitabı (909 bin 234 adet), Matematik-8 Ders Kitabı (908 bin 417 adet), Matematik-8 Öğrenci Çalışma Kitabı (908 bin 417 adet), İngilizce-8 Ders Kitabı (909 bin 128 adet), İngilizce-8 Öğrenci Çalışma Kitabı (909 bin 128 adet), Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi-8 Ders Kitabı (649 bin 81 adet)
AA