23 Nisan 2008 Çarşamba

Hangi Tür Lise Popülerse O Açılacak...

Anadolu ve genel liselerin açılmasına ilişkin yeni düzenleme hazırlığında olan Milli Eğitim Bakanlığı, düzenlemede iki tür lisenin de açılış şartlarını aynı düzeye çekmeyi planlıyor.

Anadolu ve genel liselerin açılmasına ilişkin yeni düzenleme hazırlığında olan Milli Eğitim Bakanlığı, düzenlemede iki tür lisenin de açılış şartlarını aynı düzeye çekmeyi planlıyor. Anadolu Lisesi'ne olan talebin artması nedeniyle yapılacak düzenleme ile hangi tür okula talep gelirse o tür okul açılacak.
Milli Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Genel Müdürlüğü, “Kurum Açılması ve Kapatılmasına İlişkin Esaslarda Değişiklik Yapılmasına Dair Esaslar”ı belirleyecek. Yapılacak yeni düzenleme ile genel ve Anadolu liselerinin açılma şartlarının kolaylaştırılması planlanıyor. Ortaöğretim Genel Müdürlüğü, 30 Nisan 2008'de yapacağı Müdürler Kurulu'nda konuyu gündeme taşıyacak. Genel Müdür Emin Gürkan, Milli Eğitim Bakanı Hüseyin Çelik'e sunduğu öneride, genel lise ve Anadolu liselerinin açılma şartlarının yeniden belirlenmesine ihtiyaç duyulduğunu bildirdi.

10 BİN NÜFUSLU KASABAYA ANADOLU LİSESİ KURULABİLECEK-

Yapılacak yeni düzenleme ile genel liselerin açılma şartında en az 20 bin, Anadolu liselerinin açılma şartında ise en az 50 bin olması gereken yerleşim alanı nüfusunun, 10 bine düşürülmesi planlanıyor. Genel lise ve Anadolu liselerinin açılma şartları birleştirilirken, Anadolu liselerinin açılma şartında yer alan 'en az 14 derslik bulunması' şartı da 8'e indirildi. Buna karşın okul arsasının en az 3 bin metrekare olması şartı ise 5 bin metrekare olarak değiştirildi.

“50 BİN NÜFUS, GENEL LİSELERİN AÇILMASINDA BELİRLEYİCİ NEDEN”-

Ortaöğretim Genel Müdürlüğü, yapılacak değişikliğin genel gerekçesinde Anadolu liselerinin sistem içerisinde belli bir seviye yakaladığına işaret edilirken yakaladığı başarı nedeniyle büyük talep gördüğünün altı çizildi. Anadolu liselerine talebin her geçen gün arttığına işaret edilen gerekçede, bu nedenle Anadolu liselerinin sayısının her geçen gün artırıldığı belirtildi. Gerekçede, “Ancak kurum açılma esaslarında yer alan yerleşim birimi nüfusunun 50 bin olma şartı bu okulların açılmasında sıkıntı ve tereddütlere yol açmakta, bu durum genel liselerin açılmasında da belirleyici özelliğini korumaktadır” denildi.
Gerekçede, kaynakların verimli kullanımı nedeniyle iki tür okulun açılış şartlarının birleştirilerek, talebe göre o tür okulun açılmasının daha yararlı olacağı ifade edildi

Öğretmenlere ödenen denge tazminatı, “Ek Ödeme” konulu kararın 17 Mart 2008’de yayımlanması üzerine kaldırıldı.

Eğitimciler, söz konusu kararın geri alınması için yargı yoluna giderken, doktorların da “döner sermayeden pay” aldığı savunmasında bulundular.
Resmi Gazete Mart 2006'da yayımlanan Değişik Adlar Altında İlave Ödemesi Bulunmayan Memurlara ve Sözleşmeli Personele Ek Ödeme Yapılması İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun ile denge tazminatı ile ilgili düzenlemeler yapıldı. 17 Mart 2008'de ise B.08.0.SGB.0.0.03.04/1395 Sayı “Ek Ödeme (Denge Tazminatı)” konulu işlem yayımlandı. Bu kararın yayınlanması sonrasında öğretmenlere denge tazminatı ödenmesinin önüne geçildi. Türk Eğitim-Sen öğretmenlerin denge tazminatlarının yeniden ödenmesi ve söz konusu kararların yürütmesinin durdurulması için Danıştay'a başvurdu.

DOKTORLAR DÖNER SERMAYEDEN YARARLANIYOR”-

Türk-Eğitim-Sen tarafından yapılan dava gerekçesinde söz konusu karar kapsamında ek ders ücretinden yararlandırılan personelin aslî görevi için öngörülen ek ders ücretinden ayrıca yararlanamayacağı belirtildi. Gerekçede, “Her şeyden önce kamuda çalışanların özlük haklarının iyileştirilmesi gerekli iken, yapılan düzenleme eğitim çalışanlarımızın mali ve sosyal haklarını bertaraf etmektedir” denildi. Gerekçede, söz konusu düzenleme ile öğretmenlere destek sağlanmadığı ve haksızlığa sebebiyet verildiği kaydedilirken, “Somut örnek vermek gerekirse, örneğin bir doktor asli görevi doktorluk görevini ifa etmekte ve hastasına sağlık hizmeti sunmaktadır. Ve bunun karşılığında da maaş almaktadır. Ayrıca buna ek olarak döner sermayeden de pay almaktadır” savunmasında bulunuldu. Öğretmenlerin de asli görevlerini ifa ettiği ve maaş aldığına işaret edilen gerekçede, “Bu anlamda, dava konusu düzenleme ile denge tazminatlarının verilmemesi hukuka aykırıdır” denildi.

“UYGULAMALI DERSLERDE ÖĞRETMEN AÇIĞI OLUŞUR”-

Mesleki eğitimde başarının teorik eğitimin yanında uygulamalı eğitiminde verilmesi ile sağlanabileceği kaydedilen gerekçede, “Bu anlamda, eğitim çalışanlarımıza denge tazminatının verilmemesi, eğitim öğretimde uygulamanın oluşmaması yönünde risk oluşturmaktadır. Netice itibari ile denge tazminatı verilmezse, söz konusu dersleri uygulamalı olarak verecek her hangi bir eğitim çalışanı bulunamayacaktır” uyarısında bulunuldu. Durum gereği, herhangi bir tazminat verilmemesi halinde o derslere uygulamalı olarak girmenin de öğretmenlere herhangi bir mali katkısı olmayacağını işaret edilen gerekçede, söz konusu alanda öğretmen açığı oluşacağı savunuldu.
Gerekçede, “Denge tazminatı ile ilgili çalışmalara katılanlar büyük risk altındadır. Denge tazminatı ile ilgili mevcut düzenleme, mesleki eğitimi olumsuz etkilemektedir. Anayasamız tarafından koruma altına alınan eşitlik ilkesi bertaraf edilmekte ve uygulamada eşitsizliğe sebebiyet vermektedir” denildi.

Konya'da su kanalına giren 14 yaşındaki ilköğretim okulu öğrencisi boğularak öldü.

Merkez Karatay ilçesine bağlı Yarma beldesinde İlköğretim 8. sınıf öğrencisi olan İbrahim Erol (14), sulama kanalına girdi. Yüzmeye çalışan İbrahim Erol, boğularak hayatını kaybetti. Erol'un cesedi sulama kanalında bulundu.

Google'dan 23 Nisan Hediyesi

Google Türkiye ana sayfası www.google.com.tr adresinde 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı nedeniyle Türkiye için özel tasarımlı bir logo yayınladı.

Google, daha önce Türkiye genelinde başlattığı “Google Logo Yapsana” yarışmasında birinci gelen logoyu Türk çocuklarının Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı'nı kutlamak için anasayfa logosunun yerine kullandı.
"Doodle" olarak nitelendirilen özel tasarımlı logolar 1999 yılından itibaren Google'nin kurucuları Larry Page and Sergey Brin tarafından kullanıldı.
Doodle uygulamaları, tüm dünya ülkeleri için önemli gün ve tatillere, kültürel olaylara ve tarihte yer alan önemli kişilere bu platformda yer vererek, dikkat çekmeyi amaçlıyor.
Ayrıca internet kullanıcıları bu özel tasarımlı logonun üstüne tıklayarak, o güne/kişiye/konuya özel daha ayrıntılı bilgiye erişebiliyorlar.