Hangi Tür Lise Popülerse O Açılacak... - Eğitim Haberleri

23 Nisan 2008 Çarşamba

Hangi Tür Lise Popülerse O Açılacak...

Anadolu ve genel liselerin açılmasına ilişkin yeni düzenleme hazırlığında olan Milli Eğitim Bakanlığı, düzenlemede iki tür lisenin de açılış şartlarını aynı düzeye çekmeyi planlıyor.

Anadolu ve genel liselerin açılmasına ilişkin yeni düzenleme hazırlığında olan Milli Eğitim Bakanlığı, düzenlemede iki tür lisenin de açılış şartlarını aynı düzeye çekmeyi planlıyor. Anadolu Lisesi'ne olan talebin artması nedeniyle yapılacak düzenleme ile hangi tür okula talep gelirse o tür okul açılacak.
Milli Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Genel Müdürlüğü, “Kurum Açılması ve Kapatılmasına İlişkin Esaslarda Değişiklik Yapılmasına Dair Esaslar”ı belirleyecek. Yapılacak yeni düzenleme ile genel ve Anadolu liselerinin açılma şartlarının kolaylaştırılması planlanıyor. Ortaöğretim Genel Müdürlüğü, 30 Nisan 2008'de yapacağı Müdürler Kurulu'nda konuyu gündeme taşıyacak. Genel Müdür Emin Gürkan, Milli Eğitim Bakanı Hüseyin Çelik'e sunduğu öneride, genel lise ve Anadolu liselerinin açılma şartlarının yeniden belirlenmesine ihtiyaç duyulduğunu bildirdi.

10 BİN NÜFUSLU KASABAYA ANADOLU LİSESİ KURULABİLECEK-

Yapılacak yeni düzenleme ile genel liselerin açılma şartında en az 20 bin, Anadolu liselerinin açılma şartında ise en az 50 bin olması gereken yerleşim alanı nüfusunun, 10 bine düşürülmesi planlanıyor. Genel lise ve Anadolu liselerinin açılma şartları birleştirilirken, Anadolu liselerinin açılma şartında yer alan 'en az 14 derslik bulunması' şartı da 8'e indirildi. Buna karşın okul arsasının en az 3 bin metrekare olması şartı ise 5 bin metrekare olarak değiştirildi.

“50 BİN NÜFUS, GENEL LİSELERİN AÇILMASINDA BELİRLEYİCİ NEDEN”-

Ortaöğretim Genel Müdürlüğü, yapılacak değişikliğin genel gerekçesinde Anadolu liselerinin sistem içerisinde belli bir seviye yakaladığına işaret edilirken yakaladığı başarı nedeniyle büyük talep gördüğünün altı çizildi. Anadolu liselerine talebin her geçen gün arttığına işaret edilen gerekçede, bu nedenle Anadolu liselerinin sayısının her geçen gün artırıldığı belirtildi. Gerekçede, “Ancak kurum açılma esaslarında yer alan yerleşim birimi nüfusunun 50 bin olma şartı bu okulların açılmasında sıkıntı ve tereddütlere yol açmakta, bu durum genel liselerin açılmasında da belirleyici özelliğini korumaktadır” denildi.
Gerekçede, kaynakların verimli kullanımı nedeniyle iki tür okulun açılış şartlarının birleştirilerek, talebe göre o tür okulun açılmasının daha yararlı olacağı ifade edildi

Hiç yorum yok: