11 Nisan 2008 Cuma

Üniversiteler İçin Önlem Alıyoruz...

Özcan, Akdeniz Üniversitesi'nde yaşanan olaylara ilişkin “Bundan sonra bu gibi olaylar da başka yerlerde de tekrar edebilir. Bunun için önlem alacağız” dedi.

YÖK Başkanı Prof. Dr. Yusuf Ziya Özcan, Akdeniz Üniversitesi'nde yaşanan olaylara ilişkin “Bundan sonra bu gibi olaylar da başka yerlerde de tekrar edebilir. Bunun için önlem alacağız” dedi.

Atatürk Kültür Merkezi'nde düzenlenen “Tokat Başkentte” etkinliklerinin açılış törenine katılan Prof. Dr. Özcan, bir gazetecinin Akdeniz üniversitesi'nde meydana gelen olaylarla ilgili değerlendirmesini sorması üzerine, şunları söyledi:


“Üniversiteleri bu tip olaylardan koruyacak bir dizi önlem üzerinde çalışıyoruz. Yakında duyacaklar. Üniversitedeki özel güvenliğin yetiştirilmesi, eğitimden geçmesi, bu tip olaylara hazır hale gelmesi ... Bundan sonra bu gibi olaylar başka yerlerde de tekrar edebilir. Bunun için önlem alacağız.”

Karadeniz Teknik Üniversitesi'nde (KTÜ) öğrenim gören 7 öğrenci, PKK terör örgütü ile ilişkileri bulunduğu iddiasıyla gözaltına alındı.

Elazığ'da 3 gün önce yakalanan bir zanlının verdiği ifade doğrultusunda harekete geçen Trabzon Emniyet Müdürlüğü Terörle Mücadele Şubesi ekipleri, dün saat 24.00 sıralarında düzenledikleri operasyonla KTÜ'nün çeşitli fakültelerinde okuyan M.E.D., H.K., S.A., C.R., M.S., M.G. ve C.A.'yı, kaldıkları evlerde gözaltına aldı. Öğrencilerin 2'sinin İnsan Hakları Derneği (İHD), 5'inin de Sosyalist Demokrasi Partisi (SDP) üyesi oldukları belirtildi. Öğrencilerin emniyetteki sorgusu sürüyor.

Okul Bahçesinde Pitbull Dehşeti...

Denizli'de, sahibinin elinden kurtulan pitbull cinsi köpek, okul bahçesinde arkadaşlarıyla top oynayan ilköğretim öğrencisi 15 yaşındaki Efe Esmek'e saldırarak, bacağını ısırdı.

Esmek, Denizli Devlet Hastanesi'ne kaldırılarak tedaviye alınırken, sahibi kaçan köpek, belediye ekipleri tarafından gözetim altında tutulmak üzere hayvan barınağına götürüldü.

Olay, Raşit Özkardeş İlköğretim Okulu'nda, dün saat 19.00 sıralarında meydana geldi. Efe Esmek, okul bahçesinde arkadaşlarıyla top oynarken, 5 kişilik bir grup, ellerinde pitbull cinsi köpekle buraya geldi. Bir anda sahibinin elinden kurtulan köpek, top oynayan öğrencilerden Efe Esmek'e saldırarak, sol bacağından ısırdı. Bunun üzerine diğer öğrenciler, sopayla köpeğe vurarak, arkadaşlarını kurtarmaya çalıştı. Aldığı darbelerle suratından yaralanan köpek, can havliyle diğer öğrencilere de saldırdı. Ancak, öğrenciler kaçarak kurtuldu. Saldırgan köpek, belediye ekipleri tarafından etkisiz hale getirilerek, gözlem altında tutulmak üzere hayvan barınağına götürüldü.

Olayı haber alarak okul bahçesine gelen baba Mehmet Esmek, oğlunu Denizli Devlet Hastanesi'ne götürdü. Tedaviye alınan Efe Esmek'in sağlık durumunun iyi olduğu belirtildi.

Polis ekipleri, olayla ilgili olarak soruşturma başlatıldığını belirterek, köpeğin olaydan sonra kaçan sahibinin arandığını bildirdi.

YÖK, vakıf üniversiteleri ağırlıklı olmak üzere 10 üniversitenin bünyesinde yeni hukuk fakültesi açılması taleplerini kabul etti.

Buna göre Beykent, Doğuş, Fatih, İnönü, İstanbul Aydın, İzmir, Okan, Ondokuz Mayıs, Süleyman Demirel ve TOBB Ekonomi ve Teknoloji üniversitelerinde de hukuk fakültesi kurulacak. Bir fakültenin kurulabilmesi için Bakanlar Kurulu kararı gerektiği için YÖK, açılacak hukuk fakültelerinin listesini Milli Eğitim Bakanlığı'na gönderdi. Ancak YÖK, kurulacak fakültelerin hemen eğitim öğretime başlayamayacağını kaydetti. YÖK'ün üniversitelere de gönderdiği genel kurul kararında 'bir fakültenin kuruluşuna izin verilmesinin o fakültede öğretim faaliyetine hemen başlanması sonucunu doğurmayacağı' vurgulandı. YÖK'ün kararında, 'kuruluşuna izin verilen fakültede aranan koşulları taşıdığının tespiti halinde daha sonra öğretim faaliyetine izin verileceği' kaydedildi.

250 Dolar'a Dağıtılan Diplomalara Dikkat...

Uzaktan eğitim yoluyla diploma verdiği için denkliği tartışma konusu olan Alfred Üniversitesi'nin ardından liselerde de diplomada denklik tartışması yaşandı.

Milli Eğitim Bakanlığı internet üzerinden parayla diploma verdiği ortaya çıkan 3 yabancı okulun denklik için başvuru yaptığını tespit etti. Sahte diploma skandalı yabancı liselerden alınmış diplomalara denklik veren il milli eğitim müdürlüklerine aynı dönemde, benzer yabancı okul isimleriyle denklik başvuruları yapılmasıyla ortaya çıkarıldı. İl milli eğitim müdürlükleri Belford, Ashwood ve Rochville üniversitelerine bağlı liselerden gelen diploma denklik başvurularıyla ilgili Bakanlıktan inceleme yapılmasını istediler. Aynı şekilde 30 kadar başvuru yapılması üzerine Bakanlık inceleme başlattı. İnceleme sonucunda, adı geçen okulların, 7 günde 239 ve 249 dolara, derslere gitmeden, sınavsız diploma verdiği bilgilerine ulaşıldı. Üniversitelerin internet üzerinden yapılan duyurularında da, "Sadece online bir testi yanıtlayarak 7 günde 249 dolara diploma" sloganları dikkat çekti. Olay üzerine bütün illere genelge gönderildi.

İlköğretim Öğrencisi Kan Davası Kurbanı...

4 Nisan’da evlerinin önünde öldürülen ilköğretim okulu öğrencisi Tahsin Korkut’un da 10 yıl öncesine dayanan Elazığ’daki bir kan davasının kurbanı olduğu ortaya çıktı.

Mersin'in Tarsus İlçesi'nde 3 gün önce 18 yıllık bir kan davasının devamı olarak 5 kişinin aynı dakikalarda katledilmesinin yankıları sürerken; Kahramanmaraş'ta, 4 Nisan'da evlerinin önünde öldürülen ilköğretim okulu öğrencisi 16 yaşındaki Tahsin Korkut'un da 10 yıl öncesine dayanan Elazığ'daki bir kan davasının kurbanı olduğu ortaya çıktı. Korkut'un ailesinin, hasımlarından korunmak için soy isimlerini değiştirmesinin de Tahsin'in ölümünü önlemeye yetmediği anlaşıldı. Katil zanlıları 28 yaşındaki Caner Gül ile kuzeni 34 yaşındaki Ferhat Gül, kendi fotoğraflarını yapıştırdıkları başkalarına ait nüfus cüzdanlarıyla yakalandı.

İddiaya göre, 1998'da Elazığ'da Ferhat Gül, kız kardeşine tecavüz ettiği iddiasıyla Şakir Yılmaz'ı başına taşla vurarak öldürdü. Ferhat Gül tutuklanırken, ailesi de kan davası çatışmalarından kurtulup izlerini kaybettirmek amacıyla Kahramanmaraş'a göç etti. Aynı yıl, öldürülen Şakir Yılmaz'ın kardeşi Hüseyin Yılmaz, Kahramanmaraş'a gelen Ferhat Gül'ün kuzeni Adem Gül ile 8 aylık hamile eşi Döndü Gül'ü evlerinin önünde tabancayla vurdu. Adem Gül, olay yerinde, hastaneye götürülen Döndü Gül ise karnındaki bebeğinin sezaryenle alınmasının ardından öldü. Kader adı verilen bebek de 1 hafta sonra yaşamını kaybetti. Kan davasının devam etmesi üzerine Yılmaz Ailesi, mahkeme kararı ile soy isimlerini 'Korkut' olarak değiştirdi.

İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİSİ KURBAN SEÇİLDİ

10 yıllık kan davası geçtiğimiz 4 Nisan'da Kahramanmaraş'ta bir kurban daha aldı. Bu kez, Yavuz Selim Mahallesi Haydar Bey Caddesi'nde meydana gelen olayda Öğretmenler İlköğretim Okulu 8'nci sınıf öğrencisi Tahsin Korkut, evlerinin önünde av tüfeğiyle öldürüldü. Görgü tanıklarının verdiği bilgiler doğrultusunda geçtiğimiz gün cinayet zanlısı olarak ailenin kan davalılarından 40 yaşındaki Arif Gül tutuklandı. Olayla ilgili devam eden soruşturma kapsamında Gaziantep'te izleri saptanan Caner Gül ile kan davasına neden olan ilk cinayeti işleyen ve 6 yıl cezaevinde yattıktan sonra tahliye edilen amcasının oğlu Ferhat Gül, kendi fotoğraflarını yapıştırdıkları başkalarına ait nüfus cüzdanlarıyla yakalandı.

Kahramanmaraş'a getirilen 2 zanlı, sorgularında cinayetin kan davasından kaynaklanmadığını aralarında çıkan bir tartışma sonucunda işlendiğini iddia etti. Zanlılardan Caner Gül, cinayeti kendisinin işlediğini kuzeni Ferhat Gül'ün olayla ilgisinin bulunmadığını savundu. 2 zanlı ifadelerinin ardından adliyeye sevk edildi.

ÖSS'de En Başarılı Okullar...

ÖSYS 2007’ye ortaöğretim kurumlarında son sınıf öğrencisiyken giren 678 bin 576 öğrenci arasında en başarısız grup genel liselerden sınava girenler oldu.

ÖSYS 2007'ye ortaöğretim kurumlarında son sınıf öğrencisiyken giren 678 bin 576 öğrenci arasında en başarısız grup genel liselerden sınava girenler oldu. Genel liselerden sınava 329 bin 662 kişi girerken lisans programlarına yerleşenlerin sayısı 8 bin 910 oldu. Meslek lisesi grubundan sınava giren 154 bin 60 adaydan ise 9 bin 567 kişi lisans programlarına yerleşti.
Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) ortaöğretim kurumlarına göre 2007 öğrenci seçme ve yerleştirme sistemi sonuçlarını kitaplaştırdı. ÖSYM verilerine göre 2007 ÖSYS'de özel liseler, Anadolu liseleri ve Anadolu öğretmen liseleri yeni mezunlarında başarı oranı diğer okullara oranla yüksek oldu. Genel liselerden yeni mezun olarak sınava giren ve lisans düzeyine yerleşenlerin sayısı, meslek liseleri grubundan lisans programlarına yerleşenlerin bile gerisinde kaldı.
ÖSYM verilerine göre 678 bin 576 kişinin katıldığı sınavda 129 bin 980 kişi 165-185 puan arasında başarı sağlarken, 346 bin 924 kişi ise 185 puanın üzerinde başarı sağladı. 7 bin 401 okuldan toplam 736 bin 625 kişi sınava başvurdu.
Liseler grubunda 524 bin 514 kişi ÖSS'ye girerken, lisans programlarına yerleşen sayısı 58 bin 66 oldu. Meslek Liseleri grubunda ise 154 bin 60 aday sınava girerken lisans düzeyinde 9 bin 567 aday yerleşti. Buna karşın 'Liseler' grubuna dahil genel liseler türünde okullardan ÖSS'ye giren sayısı ise 329 bin 662 olmasına karşın lisans düzeyine yerleşenlerin sayısı ancak 8 bin 910 oldu.

MESLEK LİSELERİ, DÜZ LİSELERDEN BAŞARILI-

Genel liselerde lisan düzeyine 8 bin 910 kişi yerleşirken, 3 bin 780 kişi ön lisans, 11 bin 5 kişi ise Açıköğretim fakültesine yerleşti. Meslek Liseleri grubunda ise, genel liselere oranla ÖSS'ye giren sayısı yarısından bile az olmasına karşın, düz liselere oranla daha başarılı oldukları gözlemlendi. Meslek Liseleri grubunda 9 bin 567 kişi lisans programlarına yerleşirken, 66 kişi sınav sonucu ile önlisans, 85 bin 192 kişi sınavsız olarak önlisans, 3 bin 479 kişi sınav sonucu ile açıköğretim, 8 bin 203 kişi ise sınavsız olarak açıköğretim programlarına yerleşti.

ÖSS'DE ÖZEL VE ANADOLU LİSESİ BAŞARISI-

Liseler düzeyinde lisans programlarına yerleşenlerin genelini ise özel lise ve Anadolu Lisesi mezunlarının olduğu ortaya çıktı. Yabancı dil ağırlıklı lise ve özel liselerden sınava 58 bin 250 kişi sınavı girerken lisans programlarına 13 bin 841 kişi yerleşti. Özel liselerden 5 bin 878 kişi sınava girerken bin 320 kişi lisans programlarında yer bulabildi. Yabancı dilde öğretim yapan özel liselerde ise sınava giren 12 bin 793 kişiden 5 bin796 kişi lisans programına yerleşti.
Anadolu Lisesinden sınava geren öğrenci sayısı da 51 bin 406 olurken, bu adayların yarıya yakını lisans programlarına yerleşti. Anadolu Liselerinden 22 bin 618 kişi lisan programına girerken, 317 kişi de önlisans programına girdi. Özel fen liselerinden sınava bin 707 kişi sınava girerken lisans programlarına bin 141 kişi girebildi.

MESLEK LİSELERİNİN BAŞARISI ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİNDEN-

Meslek liseleri grubunda düz liselere oranla başarılı görünmesine karşın bu başarı Anadolu Öğretmen Liseleri'nden kaynaklandı. Meslek liseleri grubuna giren Anadolu Öğretmen liselerinden 9 bin 453 aday ÖSS'ye girerken, 6 bin 240 aday lisans programlarına yerleşti. Yine meslek lisesi grubunda olan İmam Hatip Liselerinden ise 11 bin 95 kişi sınava girerken, lisans programlarına giren sayısı ise 319'da kaldı.

ENDÜSTRİ VE TİCARET MESLEK LİSELERİNDE BAŞARI DÜŞÜK KALDI-

Endüstri meslek ve ticaret meslek liselerinde ise başarı durumunun çok düşük olduğu gözlemlendi. Ticaret meslek liselerinde 25 bin 769 aday sınava girerken lisans düzeyine yerleşen sayısı sadece 55 oldu. Endüstri meslek liselerinden sınava giren 46 bin 225 kişiden ise sadece 232 kişi lisans programlarına yerleşmeyi başarabildi. Kız meslek liselerinde de durum değişmezken 23 bin 230 aday arasından 277 kişi lisans programlarına yerleşti. Anadolu kız meslek liselerinden ise 6 bin 884 kişi sınava girerken 425 kişi lisans programlarında yer buldu.

ÖSYS 2007'DE SINAV SONUCU YERLEŞEN YENİ MEZUN ADAY DURUMU


OKUL TÜRÜ SINAVA GİREN LİSANS ÖNLİSANS A.Ö.FÖzel Lise 5.878 1.320 194 446Lise, Özel Lise (Y.D.A.)58.240 13.841 1.207 1943Yab. Dil Öğr. Özel lise 12.793 5.796 389 834Özel Fen Lisesi 1.707 1.141 1 24Genel Liseler 329.662 8.910 3.780 11.005Anadolu Lisesi 51.406 22.618 317 752Meslek Liseleri Grubu 154.060 9.567 666 3.479Anadolu Öğretmen L. 9.453 6.240 6 58İmam Hatip L. 11.095 319 292 632Ticaret M.L. 25.769 55 10 691Endüstri M.L. 46.225 232 24 317

Çelik'ten Genel Liselere Müjde...

Çelik, Fen liselerinin, Finlandiya okullarından bile daha başarılı olduğunu belirtirken, genel liselerin de başarı oranını yükseltmek için program çokluğuna dayalı bir eğitime geçileceğini söyledi.

Milli Eğitim Bakanı Hüseyin Çelik, Fen liselerinin, eğitimde en başarılı ülke olan Finlandiya okullarından bile daha başarılı olduğunu belirtirken, genel liselerin de başarı oranını yükseltmek için program çokluğuna dayalı bir eğitime geçileceğini söyledi.

Çelik, yeni uygulamaya konulan müfredatın AB eğitim anlayışı ile örtüştüğünü belirterek, müfredattaki değişimin sonuçlarının görülmesi için bir süre beklenmesi gerektiğini söyledi.

Milli Eğitim Bakanı Hüseyin Çelik, Fen liselerinin, eğitimde en başarılı ülke olan Finlandiya okullarından bile daha başarılı olduğunu belirtirken, genel liselerin de başarı oranını yükseltmek için program çokluğuna dayalı bir eğitime geçileceğini söyledi. Çelik, yeni uygulamaya konulan müfredatın AB eğitim anlayışı ile örtüştüğünü belirterek, müfredattaki değişimin sonuçlarının görülmesi için bir süre beklenmesi gerektiğini söyledi.
OECD Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı'nın (PISA) ele alınacağı “Eğitimde Bir Başarı Örneği, Finlandiya: PISA Sonuçlarının Etkenlerinden Program Geliştirme ve Öğretmen Eğitimi” Paneli TOBB ETÜ'de yapıldı. Dünyada en öncelikli meselenin eğitim olduğunu belirten Milli Eğitim Bakanı Çelik, bu konunu ülkelerin zenginliğinin hesaplanmasında da öne çıktığına işaret etti. Bakan Çelik, ülkelerin zenginliğinin önceden sahip olunan mallar ile doğru orantılı olarak hesaplandığını belirtirken, bu durumun artık yetişmiş insan kaynakları ile doğru orantılı olduğunu ifade etti. Çelik, Dünya Bankası'nın 1995 yılından sonraki raporlarında ülkelerin zenginliğini yüzde 60'ının yetişmiş insan kaynağı olarak belirtildiğine işaret ederek, bilgi temelli toplumun büyük önem taşıdığını ortaya çıktığını kaydetti.

-“FEN LİSELERİMİZ FİNLANDİYA OKULLARINDAN BİLE BAŞARILI”-

Çelik, Türkiye'nin PISA'ya 2003 yılında girdiğini ve daha önce bu programa girilmemesinin önemli bir eksiklik olduğunu söyleyerek, “Başkalarının bize ayna tutmasından rahatsız olmamalıyız. PISA da bizim için bu işlevi görüyor” dedi. PISA'da Türkiye'nin hak ettiği yeri alamadığını belirten Çelik, bu durumun Türkiye'de okul türlerinin çokluğundan kaynaklandığını ifade etti. Çelik, “Finlandiya Fen bilimleri okur yazarlığında birinci sırada. Türkiye ise yeterli başarı sağlayamadı bunun nedeni Anadolu Lisesi, Anadolu Öğretmen Lisesi gibi ayrımdan kaynaklanıyor. Buralara giremeyenler genel liselere giriyor. Bu nedenle bu okullarımız genel liselere oranla daha başarılı. PISA sınavına gireceklerin 71'i genel liseden 17'si ise Anadolu liselerinden seçildi. Aslında bakarsanız Türkiye'de Fen liselerinin başarısı Finlandiya'nın bile üzerinde. Anadolu Liseleri de Finlandiya ile aynı seviyede. Fakat genel liselerimizin başarısı Finlandiya seviyesinin çok çok altında” diye konuştu.

-“EĞİTİM ALANINDAKİ DEĞİŞİMİN SONUÇLARI SÜRE ALIR, SABIRLI OLMALIYIZ”-

Çelik, Türkiye'deki okul türleri arasında önemli farklar bulunduğunu ve bu sorunu gidermek için okul türü çeşitliliği yerine program çeşitliliğine dayalı bir sisteme geçeceklerini anlattı. 2003 yılındaki müfredatın Avrupa ülkelerindeki müfredat ile taban tabana zıt olduğunu ifade eden Çelik, o dönemki müfredatın kitle tipi eğitim olduğunu ve herkesi aynı zeka düzeyindeymiş gibi eğitim aldığını söyleyen Çelik, “Artık çoklu zeka kuramının öngörüldüğü, öğretmen merkezli değil, öğrenci merkezli bir müfredata sahip olduk. Ezberci değil öğrenmeyi öğreten yapısalcı bir müfredatı devreyle soktuk” dedi. AB'nin eğitim anlayışı ile yeni müfredatın uyum örtüştüğünü kaydeden Çelik, eğitim alanındaki değişikliklerin sonuçlarının görülmesinin ise belli bir süre alacağını, sabırlı olunması gerektiği uyarısında bulunda.

-VAKIFLARA ÜNİVERSİTE KURUN DESTEĞİ-

Çelik, eğitimde müfredat değişimi ile başarı ortalamasının daha yukarı seviyelere getirilmesinin amaçlandığın belirtirken, okullaşma oranını da yukarı çekmeyi planlandıklarını söyledi. 2012 yılına kadar ilköğretimde okullaşma oranını yüzde 100 ortaöğretimde ise yüzde 90 seviyesine çıkarma hedefleri olduğunu dile getiren Çelik, yükseköğretimde de hedefler doğrultusunda son 5 yılda 40 üniversite açtıklarına dikkat çekti. Çelik, “Vakıfların üniversite açması için de oluyoruz” dedi.

-“OECD'DE EĞİTİME EN YÜKSEK PAY AYIRAN 3 ÜLKEDEN BİRİ TÜRKİYE”-

Çelik, 2003 yılından beri en fazla bütçenin eğitime ayrıldığın kaydederken, daha önce en yüksek payın savunmaya yapıldığına işaret etti. Çelik, OECD ülkelerinin GSMH'sine oranla eğitime ortalama yüzde 5,8 pay ayırdığını kaydeden Çelik, Türkiye'nin eğitime ayırdığı payın yüzde 7,3 olduğuna dikkat çekti. Çelik son 5 yıldır OECD ülkeleri arasında GSMH'ye oranla en yüksek pay ayıran 3 ülke arasında Türkiye'nin yer aldığını belirtti.

-“POPÜLİST POLİTİKALAR ÜLKEYİ BU HALE GETİRDİ”-

Çelik, öğretmen maaşlarının da artırılması istediklerini belirtirken, bir öğretmenin maaşının Bayındırlık Bakanlığı'nda çalışan bir mühendisle de aynı olduğuna işaret ederken, “Öğretmenlerimizin maaşlarının 3 katına çıkarılmasını tabi ki isterdik. Ama ülke şartları ile ihtiyaçları bir noktada birleştirmemiz lazım. Popüliste politikalar gütmemeliyiz. Popülist politikalar ülkeyi bu hale getirdi” dedi