18 Eylül 2008 Perşembe

Milli Eğitim Bakanı Hüseyin Çelik, körler okullarının kapatıldığı yönündeki haberlere açıklık getirdi.

Milli Eğitim Bakanı Hüseyin Çelik, körler okullarının kapatıldığı yönündeki haberlerin gerçeği yansıtmadığını, bu yıl sadece bir okulun öğrenci azalması nedeniyle kapatıldığını söyledi. Çelik, körler okullarının kapatılmadığını, ancak engelli öğrencilerin kaynaştırma yolu ile normal okullarda okutulmasının amaçlandığını kaydetti.


CHP Adıyaman Milletvekili Şevket Köse'nin soru önergesini yanıtlayan Milli Eğitim Bakanı Hüseyin Çelik, basına yansıyan “Bakanlık kararıyla körler okulları kapatılmaktadır” haberlerinin gerçeği yansıtmadığını söyledi. Türkiye'de 16 görme engelliler ilköğretim okulu bulunduğunu ve bu okullarda 2007-2008 eğitim-öğretim yılında bin 349 öğrencinin eğitim gördüğünü ifade eden Çelik, şöyle dedi:


“Bakanlığımızın görme engelliler ilköğretim okullarının kapatılmasına yönelik herhangi bir çalışması bulunmamaktadır. Ancak, bölgesel ihtiyaçlar doğrultusunda çevre illerde açılan görme engelliler ilköğretim okulları nedeniyle Niğde Cemil Meriç Görme Engelliler İlköğretim Okuluna devam eden öğrenci sayısında azalma olmuş 'toplam öğrenci sayısı 11' ve bu nedenle isteyen öğrencilerin başka illerdeki görme engelliler ilköğretim okullarına nakillerinin yapılması, talepte bulunanların Valilik teklifi doğrultusunda Niğde-Bor 100'üncü Yıl Yatılı İlköğretim Bölge Okulu bünyesinde oluşturulacak görme engelliler özel eğitim sınıfında yatılı olarak yetiştirilmeleri, kalan öğrenciler için Niğde şehir merkezinde bir ilköğretim okulunda özel eğitim sınıfı açılmak suretiyle gerekli tedbirlerin alınması ve anılan okulun kapatılmasına karar verilmiştir.”

-KAYNAŞTIRMAYA ÖNCELİK VERİLİYOR-

Çelik, hazırlanan Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği'nde engelli öğrencilerin yetersizliği olmayan akranlarıyla birlikte resmi ve özel, okul öncesi, ilköğretim, ortaöğretim ve yaygın eğitim kurumlarında eğitimlerini sürdürmeleri esasına dayanan 'kaynaştırma' yoluyla eğitim uygulamalarına öncelik verileceğinin vurgulandığını anımsattı. Söz konusu kapsamda görme engelli öğrencilerin de sosyal ve fiziksel çevrelerinden mümkün olduğu kadar ayrılmadan eğitimlerini sürdürmesine, eğitsel performansları dikkate alınarak akranlarıyla birlikte eğitilmelerine öncelik verildiğini ifade eden Çelik, “Görme engelli öğrenciler kaynaştırma yoluyla eğitim kapsamında gören akranlarıyla aynı sınıflarda eğitim alabildikleri gibi ayrı bir sınıfta eğitim almaları uygun bulunan öğrenciler için özel eğitim sınıfları da açılmaktadır” dedi.

Adı Yüzünden Eğitim Hayatı Bitti...

Zafer Avcı isimli kız öğrenci cinsiyeti ‘Erkek’ olarak işaretlenince DPY yurduna alınmadı.

Balıkesir'de maddi durumu iyi olmayan Zafer Avcı isimli kız öğrenci Devlet Parasız Yatılı sınavına girdi. Ancak belgelerde cinsiyeti 'Erkek' olarak işaretlenince yurda alınmadı. Ailesinin maddi durumu kötü olan Zafer'in eğitim hayatı bitmiş oldu

Balıkesir'in Bigadiç İlçesi Elyapan Köyü'ndeki Zafer Avcı isimli kız öğrencinin eğitim umudu küçük bir hata yüzünden bitti. Mecidiye Şehitler İlköğretim Okulu'nu başarılı bir dereceyle bitiren öğrenci, ailesinin maddi durumunun kötü olması nedeniyle Devlet Parasız Yatılı sınavlarına girdi.

Dursunbey Çok Programlı Lisesi'ni kazanan Zafer Avcı babası Hasan Avcı ile beraber kayıt yaptırmaya gitti. Ancak okulda kendilerini bir sürpriz bekliyordu.

Avcı'nın mezun olduğu Okul Müdürü Erdal Özel'in bir hatası sonucu kız öğrenci kayıtlarda isminden dolayı 'erkek' olarak gözüküyordu. Kazandığı DPY yurdunun bir erkek yurdu olduğu ortaya çıktı. Yurt doğal olarak öğrenciyi kabul edemedi. Bu duruma sinirlenen baba Avcı, Okul Müdürü Erdal Özel'in kızını sisteme erkek olarak kaydettiğini ve kızının tercihlerini de erkek öğrenciye göre yaptığı için başlarına bu durumun geldiğini söyledi. İşsiz olduğunu belirten Hasan Avcı, “Kızımı okutacak maddi güce sahip değilim. Tek umudumuz buydu. Okul Müdürü yüzünden bu haktan mahrum kaldı” dedi.

Zafer Avcı, umutlarının yıkıldığını söyleyerek yetkililerden eğitimine devam edebilmesi için yardım istedi.

3 Bin 600 Kontenjan Boş Kaldı...

Bu yıl son kez gerçekleştirilen Ortaöğretim Kurumları Sınavı (OKS)'nda 110 bin öğrenci kapasitesine sahip Anadolu liselerinde 3 bin 600 kontenjan boş kaldı.

Geçmiş yıllarda 5 bini aşan kontenjan açığı azalırken, merkezî yerlerdeki Anadolu liseleri doldu, öğrencilerin tercih etmediği ilçelerdeki liseler ise boş kaldı.

Anadolu imam hatip liselerinde bu yıl 7 bin 500 civarında kontenjanın boş kalması dikkat çekerken, Anadolu meslek liselerinin yaklaşık 25 binlik kayıt listesine öğrenciler rağbet etmedi. Böylece OKS sonucunda toplam 275 bin kontenjana yapılacak yerleştirmelerde 37 bin açık oluştu.

Ancak mevzuat gereği imam hatip ve diğer meslek liseleri boş kontenjanlarını önkayıt sistemiyle doldurabiliyor. Önkayıt sonrasında ise meslek liselerinin boş kontenjanlarının büyük bölümünün dolduğu öğrenildi. Anadolu liselerine ise önkayıtla öğrenci alınmadığı için boş kontenjanla eğitime devam edilecek. Puanı yeterli öğrenciler, yerleştirmelerde tercih etmedikleri bir Anadolu lisesine de nakil yaptırabilecek.

Eğitim Teknolojileri Genel Müdür Yardımcısı Orhan Ekinci, son OKS'de en az sayıda boş kontenjan oluşmasından memnun olduklarını söyledi. Anadolu liselerinin kontenjanlarının büyük ölçüde dolduğunu, tercih edilmeyen ve kontenjanı yüksek olan çevre ilçelerdeki Anadolu liselerinde boşluklar oluştuğunu anlatan Ekinci, "10 kere de yerleştirme yapsak bu boş kontenjan yine kalırdı. İstanbul'daki Anadolu liselerine yerleşen bazı öğrencilerin özel okulları tercih etmesi nedeniyle bu liselerde az da olsa açık oluştu. Buralar da nakillerle doldurulur." dedi.

Atama Usulsüz Mü?

İskenderun Tosçelik Fen Lisesi’nde boş bulunan 2 müdür yardımcılığı kadrosuna, okulda görev yapan ve sınav kazanan 2 öğretmenin yerine başkalarının tercih edilmesine itiraz.

Hatay İl Milli Eğitim Müdürlüğü, İskenderun Tosçelik Fen Lisesi'nde boş bulunan 2 müdür yardımcılığı kadrosuna, okulda görev yapan ve sınav kazanan 2 öğretmenin başvurularını reddederek, fen lisesi öğretmeni olmayan 2 öğretmeni müdür yardımcısı olarak atadı.


Türk Eğitim-Sen Genel Başkanı İsmail Koncuk, söz konusu atamalarla ilgili olarak Milli Eğitim Bakanlığı'na bir yazı gönderdi. Koncuk, yazısında Hatay İl Milli Eğitim Müdürlüğü, İskenderun Tosçelik Fen Lisesinde 2 adet müdür yardımcılığı kadrosuna Fen Lisesi Öğretmeni olmayan 2 öğretmenin atamasının yapıldığını bildirdi. Koncuk, bu okulda görev yapan ve müdür yardımcılığı sınavını kazanan 2 öğretmenin başvurularının reddedildiğine işaret ederek, 2008/50 sayılı Genelge'nin 8. Maddesi'ne dikkat çekti. Koncuk, “2008/50 sayılı Genelge 'Anadolu statülü eğitim kurumlan, fen, sosyal bilimler ve spor liseleri ile bilim sanat merkezleri yöneticiliklerine öncelikle bu kurumlarda ilgili mevzuat gereğince görev yapan ya da yapmış olanlar arasından atama yapılacaktır.

Bu nitelikte aday bulunmaması halinde diğer kurumlarda görev yapan adaylar arasından da atama yapılabilecektir' denilmektedir. Gereği yapılan atamalar hukuka aykırıdır. Yapılan yanlış uygulamanın bir an önce düzeltilmesi ve bu yanlış uygulamayı yapanlar hakkında gerekli işlemlerin yapılmasını, aksi takdirde yapılan işlemin yargıya taşınacağını bildirir gereğini arz ederiz” dedi.