20 Mart 2008 Perşembe

Milli Eğitim Bakanlığı yeni sistemi anlatmak için bir metin hazırladı. Metinde tam 55 dilbilgisi hatası yeraldı...

Milli Eğitim Bakanlığı'nın yeni ortaöğretim sistemini anlattığı 50 sayfalık metinde 55 dilbilgisi ve anlam bozukluğu bulunuyor. Metinde hata olmayan tek yer Milli Eğitim Bakanı Çelik'in yazdığı önsöz

- Milli Eğitim Bakanlığı(MEB), yenilenen ortaöğretime geçiş sistemi hakkında bilgilendirme amaçlı hazırladığı metinde yaptığı hatalarla Türkçe'den sıfır aldı. MEB tarafından, yenilenen ortaöğretime geçiş sistemi hakkında hazırlanan '64 Soruda Ortaöğretime Geçiş Sistemi ve Seviye Belirleme Sınavı Örnek Sorular' metninde dil bilgisi ve anlam bozuklukları dikkat çekiyor.

Metin, Milli Eğitim Bakanı Hüseyin Çelik'in önsözü ile başlıyor. Edebiyat mezunu Çelik'in önsözü dışında metinde hatasız bölüm bulunmuyor. 50 sayfada 55 hata yapılan metinden bazı örnekler şöyle: (MEB'in metindeki yazım şekli aynen alınmıştır. Hatalı yerler koyu renklidir. Sözcüklerdeki eksik ekler, parantez içinde gazetemiz tarafından belirtilmiştir.)


Ayrı yazılması gereken 'de-da'


Bu ihtiyaçta doğal olarak eğitim sistemlerinde değişimi zorunlu kılmıştır.

Yeni sistemin en büyük beklentilerinden biride öğrencinin okula çekilmesiyle genel liselerin eğitim kalitelerinin artırılmasıdır.

Daha sonrada sınıf puanının hesaplanmasında kullanılacaktır.

Ayrıca; 2007 OKS'de uygulanan öğrenci başarı puanlarının hesaplanması gündemde olduğu zamanda benzer kaygılar yaşanmıştır.

Anlam bozukluğu olan cümleler


Ortaöğretime Geçiş Sisteminin tam anlamıyla işlerlik kazanmasıyla ülkemizin öğretmeni, öğrencisi, yeterlilikleri ya da yetersizlikleriyle geniş kapsamlı ve geniş açılımlı, gerçekçi veriler ortaya çıkacaktır.

6., 7. ve 8. sınıflarda yapılan sınavların herhangi birisinde çeşitli nedenlerle başarısız olan öğrencilere diğer sınavlardaki başarılarıyla değerlendirilmiş olup bir anlamda öğrencilere telafi imkanı verilecektir.

İlköğretim 6., 7. ve 8. sınıflar için Seviye Belirleme Puanı (Yüzde 70), Yıl Sonu Başarı Puanı (Yüzde 25) ile Davranış Puanlarını (Yüzde 5) her üç puan türün için ayrı ayrı hesaplanarak yerleştirmede kullanılacak olan puandır.

Eklerle ilgili cümle bozuklukları


Öğrencilerin ilköğretim süresince başarıları, yetenekleri ve igileri doğrultusunda ortaöğretime geçişte yönlendirilmiş olacaktır.

Seviye Belirleme Sınavında tüm öğrenciler için ücretli olacaktır.

Ortaöğretime Geçiş Sisteminde Fen Liseleri, Anadolu Liseleri, Sosyal Bilimler Liseleri ile Öğretmen Liselerine öğrenci yerleştirilmesi için Bakanlık her yıl okulların kontenjanları(-nı- eki getirilmeliydi) tespit ederek açıklayacak ve http://oges. meb.gov.tr adresinden ilan edecektir.

Sınıf puanının hesaplanırken; Seviye Belirleme Sınavı Puanı %70, Yıl Sonu Başarı Puanı %25, Davranış Puanlarını Yüzde 5, oranlarında, 6., 7., ve 8.sınıflar için ayrı ayrı hesaplanacaktır.

Sorular da hatalı


Seviye Belirleme Sınavı (-na- eki unutulmuş) kimler katılacak?

Seviye Belirleme Sınavında Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinden sorusu sorulacak mı?

Seviye Belirleme Sınavı ve OKS kılavuzları (-na- eki getirilmeliydi) nasıl erişilebilecek?

Ayrı yazılan birleşik kelimeler


Özellikle ilköğretim düzeyindeki çocukların hayata hazırlanması vaz geçilemez ve öncelikli öneme sahiptir.

OKS; 2004 yılından beri kademeli olarak yenilenen öğretim programlarının ön gördüğü ölçme-değerlendirme vizyonuna uyum sağlamamaktadır.

Ortaöğretime Geçiş Sistemi; sadece bir sınav düzenlemesi değil, aynı zamanda 2004 yılından buyana kademeli olarak değişen öğretim programlarına uyum sürecinin bir devamıdır.

OKS; 2004 yılından beri kademeli olarak yenilenen öğretim programlarının ön gördüğü ölçme değerlendirme vizyonuna uyum sağlayamamaktadır.

Hatalı noktalama işaretleri


Örneğin: 6.sınıfta sınava girmeyen öğrenci 7.sınıfta sınava girdiğinde 6ıncı sınıf puanı en düşük puan olarak alınacaktır.

Öğretmenler (virgül olmalıydı) Davranış Puanı (DP) verirken subjektif olabilecek mi?

Hece bölme hataları


hesa-planan (sözcük yanlış yerden kesilmiş)

hay-ata

yerleştir-ilmelerini.

5 yıldır kontenjan ayrılmayan Yüzüncü Yıl Üniversitesi İlahiyat Fakültesi öğrencisiz kaldı...

YÖK'ün 5 yıldır kontenjan ayırmaması sebebiyle 40 öğretim elemanı, 10 personeli bulunan Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi İlahiyat Fakültesi öğrencisiz kaldı.

Üniversite Rektörü Prof. Dr. Hasan Ceylan, kendilerine neden öğrenci verilmediğini bilmediklerini söyleyerek, "Bu yıl da 30 öğrenci istedik. Ama YÖK uygun görür mü bilemeyiz." diyor.

YÖK'ün son yıllarda yurt genelinde sürdürdüğü politika gereği ilahiyat fakültelerindeki öğrenci sayıları büyük oranda düşürüldü. Öyle ki, geçmiş yıllarda 100-150 öğrenci alan fakülteye verilen öğrenci sayısı 30'lara kadar geriledi. YÖK, zaman içinde sadece öğrenci sayısını azaltmakla kalmadı, bazı üniversitelere hiç kontenjan ayırmadı. Bunlardan biri de Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi İlahiyat Fakültesi. Üniversitenin en yetkili ağzı, 5 yıldır talepte bulunmalarına rağmen kendilerine öğrenci verilmediğini söylüyor. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Hasan Ceylan, 40 öğretim üyesi ve 10 personelin görev yaptığı fakültede öğrenci kalmadığını anlatıyor. Ceylan, "Geçmiş yıllarda da bütün birimlere öğrenci alımıyla ilgili YÖK'e teklif yapılıyordu. İlahiyat Fakültesi'ne de öğrenci alınması bu tekliflerin içinde yer alıyordu. Bu yıl da aynı şekilde teklifimizi yaptık. Ancak YÖK'ten öğrenci verilmiyor." diye konuşuyor. İlahiyat Fakültesi'ne öğrenci verilmemesinin nedenini bilemediğini, öğrenci verilmesi durumunda fakültede eğitimin yapılabileceğini anlatan Ceylan, son olarak Erdoğan Teziç döneminde öğrenci istediklerini belirterek, "YÖK'e rağmen bizim yapacağımız bir şey yok. Biz her yıl öğrenci alımını YÖK'e bildiririz. Bu yıl fakülteye 30 öğrenci alınması için YÖK'e senato kararıyla müracaat ettik; ancak teklif kurul tarafından uygun görülür mü onu biz bilemeyiz." açıklamasında bulunuyor.

Yüzüncü Yıl Üniversitesi Öğretim Üyesi ve Memur-Sen Van İl Temsilcisi Doç. Dr. Davut Okçu, Van'ın bölgede özellikle Şiilik ve Sünnilik açısından çok önemli bir konuma sahip olduğu üzerinde duruyor. Bu bölgede İslam dininin iyi anlaşılması gerektiğini ifade eden Okçu, "Bu bölgede İslam dini geleneklerle sulandırılmış bir durumda. Gerçek İslam dininin burada daha çok öğretilmesi gerekmektedir. Türkiye'de en fazla Van'da bir ilahiyat fakültesine ihtiyaç vardır. Öğrenci alınması durumunda öğretim elemanı bakımından bir sıkıntı yaşanmayacaktır." görüşünü dile getiriyor. Okçu, ÖSS tercih formlarında ilahiyat fakültesinin yer almamasını 'demokratik ve iyi niyetli olarak değerlendirmenin' mümkün olmadığını sözlerine ekliyor.

Aksaray'da bir ilköğretim okulunda meyve aromalı içecekten zehirlendikleri iddia edilen 56 öğrenci hastanelere kaldırıldı...

Aksaray Sağlık Müdürü Akın Südemen, Hürriyet Mahallesi'ndeki TOBB İlköğretim Okulunda bir öğrencinin okula getirdiği paket halindeki meyve aromalı tozdan içen 56 öğrencinin karın ağrısı şikayeti ile Aksaray Şambaz Vehbi Ekecik Doğum ve Çocuk ile Aksaray Devlet hastanelerine kaldırıldığını söyledi.

Öğrencilerin meyve aromalı toz içecekten zehirlendiğinin belirlendiğini belirten Südemen, “Paketleri bir öğrenci getirip okulda dağıtmış. O da babasının eve getirdiğini söylüyor. Meyve aromalı toz paketlerinin çöplükte bulunarak eve getirildiğini sanıyoruz” dedi.

Südemen, öğrencilerin sağlık durumlarının iyi olduğunu, akşama kadar gözlem altında tutulduktan sonra taburcu edileceklerini sözlerine ekledi.

Kayseri’de, Arif Molu Anadolu Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi’nce düzenlenen erken nevruz kutlamasına Kocasinan İlçesi’ndeki okullar da katıldı...

Kayseri'de, Arif Molu Anadolu Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi'nce düzenlenen erken nevruz kutlamasına Kocasinan İlçesi'ndeki okullar da katıldı. Nevruz ateşinin yakıldığı, demirin dövüldüğü ve yumurta kırma yarışmasının yapıldığı etkinliklerde en çok alkışı, Fatih Özel Eğitim Kurumu'ndaki zihinsel engelli öğrencilerin semah gösterisi aldı.

Arif Molu Anadolu Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi'nin bahçesindeki nevruz kutlamalarına, Vali Vekili Ali Mantı, Kocasinan Kaymakamı Mustafa Hotman, Milli Eğitim Müdürü Erdoğan Ayata ve ilçedeki okulların müdürleriyle, öğrenciler ve veliler katıldı. Okul Müdürü Ayhan Bekar, protokole 'Börk' dağıtırken, konuklara da nevruz şekeri ve nevruz çiçeği dağıtıldı. Türk Cumhuriyetleri'nin bayraklarının yer aldığı geçit töreninin ardından saygı duruşunda bulunuldu. İstiklal Marşı'nın okunmasının ardından tören Nevruz Ateşi'nin yakılmasıyla devam etti. Nevruz ateşini yakan Vali Vekili Ali Mantı ve Kocasinan Kaymakamı Mustafa Hotman, daha sonra üzerinden atladı. Demir dövülüp, yumurta kırma yarışması yapıldı.

Nevruz kutlamasında en çok alkışı ise, Fatih Özel Eğitim Kurumu'nda eğitim gören zihinsel engelli öğrencilerin semah gösterisi aldı. Etkinlikler ağaç dikme töreni ve nevruz yemeğiyle sona erdi.

Öğrenciler ilköğretimden üniversitenin sonuna kadar toplam 740 kez sınava giriyor...


Eğitim-Sen'in yaptığı araştırmaya göre öğrenciler ilköğretimden üniversitenin sonuna kadar toplam 740 kez sınava giriyor. Eğitim-Sen Genel Başkanı Alaaddin Dinçer, sınava dayalı sistemin öğrencilerin bütünsel gelişimini engellediğini ve dershaneleri beslediğini belirtti. Öğrencilerin ortalama 19.99 ay dershaneye gittiklerini anlatan Dinçer, "Dershaneler eğitim sisteminin zorunlu parçası haline geldiler ve yan kol gibi çalışıyorlar. ÖSS'ye hazırlığın yıllık ortalama maliyeti 2.358 YTL'yi buluyor"

Gençler Cinsel Sağlığı Ne Kadar Biliyor...

Birleşmiş Milletler Nüfus Fonu’nun “Bir Gençlik Hikayesi” Kampanyası, gençlerin cinsel sağlık eğitim ihtiyacını dile getirebilmeleri için kısa film yarışması başlattı.

Birleşmiş Milletler Nüfus Fonu (UNFPA) ve MTV Türkiye'nin, HABİTAT İçin Gençlik Derneği, Levi's, World Card ve Dijital Film Akademi'nin desteğiyle düzenlediği yarışma ile gençler cinsel sağlık eğitim haklarını, çekecekleri 5 dakikalık filmler ile savunacaklar. Son başvuru tarihi 1 Mayıs olarak belirlenen yarışma için herhangi bir yaş sınırı getirilmezken, her ekipte 15-26 yaşları arasında en az bir kişinin bulunması gerekiyor. Yarışma kurmaca ve animasyon dalları olmak üzere iki ayrı kategorideki kısa film dallarında gerçekleştirilecek.
Yarışmada birinci gelen ekiplerin temsilcileri ile UNFPA arasında yapılacak sözleşme karşılığında her iki kategorideki birincilere teslim edecekleri eser karşılığı olarak 2 bin 500 YTL ve Digital Film Academy'den ücretsiz 4 ay süreli film yapımcılığı eğitimi sağlanacak.
Yarışma ile ilgili ayrıntılı bilgiye, www.birgenclikhikayesi.com, www.mtv.com.tr, www.youthforhab.com.tr, www.levis.com.tr , www.worldcard.com.tr, www.dfa.com.tr adreslerinden ulaşılabilecek.

İstanbul Milli Eğitim Müdürü Ata Özer’in oğlu Selman Özer’in okullara kamera sistemi kuran bir güvenlik şirketinin gizli ortağı olduğu ortaya çıktı...

Arı projesiyle tepki çeken İstanbul Milli Eğitim Müdürü Ata Özer'in oğlu Selman Özer'in okullara kamera sistemi kuran bir güvenlik şirketinin gizli ortağı olduğu ortaya çıktı.

Son yıllarda artan şiddet olayları üzerine okullara kamera sistemi kurulması için İstanbul Valiliği ve Milli Eğitim Müdürlüğü harekete geçerken Ata Özer'in oğlu Selman Özer'in babasının unvanından yararlanıp okullara güvenlik kamera sistemi kurduğu iddia edildi. Bu iddiaları sormak üzere aradığımız İstanbul Milli Eğitim Müdürü Ata Özer telefonlarımıza yanıt vermezken oğlu Selman Özer ise Dönüşüm Alarm Güvenlik Şirketi'nin gizli ortağı olduğunu ve babasının adını kullanarak okullara kamera sistemi kurduğunu kabul etti. Ancak Selman Özer, babası Ata Özer İstanbul'un Milli Eğitim Müdürü olduktan sonra sıkıntı yaratmasın diye okullarla çok az iş yaptıkıklarını, yarım kalan işleri tamamladıklarını söyledi.

Kamera sistemini ilk babası başlattı

Türkiye İstanbul Milli Eğitim Müdürü Ata Özer'i Şehremini Anadolu Lisesi'ndeki dikkat çekici çalışmalarıyla tanıdı. 39 yıl önce rekor bir transfer ücretiyle Beşiktaş'ta top koşturan eski “Milli Futbolcu” Özer, 70 milyar liralık BMW'si, üç ticari taksisi ve 110 bin dolarlık banka hesabıyla ilginç bir müdür portresi çizerken müdür odasına kurduğu kamera sistemiyle Türkiye'de bir ilki gerçekleştirirken velilerin kendisini gözetlemesini ve okuldaki rüşvet iddialarının sona ermesini sağladı. Okula güvenlik kameralarını kuran Güvenlik Alarm Şirketi ile Müdür Ata Özer'in oğlunun yolları ise bir kaç yıl sonra kesişti.

Aynı şirkete gizli ortak oldu

Ata Özer'in küçük oğlu Selman Özer, Trakya Üniversitesi Elektronik bölümünden 1997'de mezun olduktan 5 yıl sonra Şehremini Lisesi'ne kamera sistemini kuran Dönüşüm Alarm Güvenlik Şirketi'ne ortak oldu. Ancak bu ortaklık resmiyete dönüşmedi. Selman Özer'in VATAN'A açıkladığı gibi, önce “işlerin iyi gidip gitmediğine” bakılacaktı. Günü geldiği zaman İstanbul Ticaret Odası'ndaki şirketin sicil kaydına Selman Özer'in adı “ortak” olarak geçirilecek, her şey resmiyete dökülecekti. Nitekim, “Babamın selamı var” diye gidilen her okuldan güvenlik kamerası siparişi alınıyordu. Okul aile birliklerinin paralarıyla 40 okula 200 bin YTL'yi bulan güvenlik kamera sistemi kuruldu.

Sadece okullar değil, 3 ilçe milli eğitim müdürlüğü, 3 belediye, özel üniversiteler ve özel şirketler de Özer'in müşterileri arasında yer aldı. Ortaklık iyi gidiyordu. Artık Selman Özer'in adı resmi kayıtlarda şirket ortağı olarak tescil edilebilirdi. Ancak 2006'da Şehremini Anadolu Lisesi Müdürü olan Ata Özer, orta öğretimdeki 2,5 milyon öğrencinin eğitiminden sorumlu kişi olarak İstanbul Milli Eğitim Müdürü olarak atanınca planda değişiklik yapıldı. “Babası müdür oldu oğlu şirket kurdu” denmesin diye Selman Özer bir kez daha adını kayıtlara geçirmeyerek, ortaklığını gizli tutmaya devam etti.
Keş arı projesi geliştirdi

Ata Özer, geçen hafta çok tartışılan “arı” projesiyle gündeme gelmişti. Okullarda uyuşturucuyla mücadele kapsamında 2 aydır arılar üzerinde çalıştığını söyleyen Ata Özer, uyuşturucu verdiği arıları bir dedektör gibi kullanıp, öğrencilerin üzerine salacağını ve kimin üzerinde uyuşturucu varsa böylelikle tespit edilebileceğini açıklayınca hem Bakanlığın hem velilerin hem de uzmanların tepkisini çekmişti.

Abant İzzet Baysal Üniversitesi’nde, Yurtsever Cephe üyesi bir grup öğrenci izin almadan göteri yapmaya kalkışınca asker müdahale etti...

Abant İzzet Baysal Üniversitesi'nde (AİBÜ), Yurtsever Cephe üyesi bir grup öğrencinin rektörlükten izin almadan Irak'ın işgalinin 5'nci yılı nedeniyle açıklama yapmak istemesi üzerine, özel güvenlikçiler öğrencilere müdahale etti. Özel güvenlik görevlileri yere yatırdıkları öğrencileri dövdü. Olaylara müdahale eden jandarma, öğrencilerin kendilerine saldırması üzerine cop ve tüfek dipçikleri ile müdahalede bulundu.

Yurtsever Cephe üyesi yaklaşık 30 öğrenci, İzzet Baysal Kampüsü içerisinde bulunan yemekhanenin önünde Irak'ın işgalinin 5'nci yılı nedeniyle basın açıklaması yapmak istedi. AİBÜ Genel Sekreteri Turabi Şahin, öğrencilere izin almadan basın açıklaması yapamayacaklarını, yapıldığı takdirde müdahalede bulunacakları konusunda uyarıda bulundu. Öğrenciler uyarılara rağmen basın açıklaması yapmak istedi.

Bunun üzerine özel güvenlik görevlileri şiddet kullanarak öğrencilere müdahale etti. Bazı özel güvenlikçilerin, yere yatırdıkları öğrencilere vurduğu görüldü. Yaşanan kargaşa üzerine olay yerinde bulunan jandarma ekipleri müdahalede bulundu. Öğrenciler ellerindeki bayrakların sopaları ile jandarmaya saldırdı. Jandarma görevlileri de cop ve tüfek dipçiklerini kullanarak öğrencileri etkisiz hale getirdi. Jandarma, 15 öğrenciyi karga tulumba gözaltına aldı. Bir öğrenci kaçmaya çalışarak istinat duvarından atladı. Kaçmaya çalışan öğrenci de gözaltına alındı.

Öğrenciler ifadeleri alınmak üzere üniversitede bulunan jandarma karakoluna götürüldüler

Konya'da, okulda fenalaşan bir ilköğretim öğrencisinin yaşamını yitirdiği bildirildi...

Konya Milli Eğitim Müdürü Halil Şahin, yaptığı yazılı açıklamada, 18 Mart Salı günü Meram ilçesindeki Mümtaz Koru İlköğretim Okulu 5. sınıf öğrencisi Merve Temel'in, Çanakkale Zaferi'nin yıldönümü dolayısıyla yapılan kutlamalara katılmak için okul bahçesine çıkarken aniden fenalaşıp yere yığıldığını öğrendiklerini bildirdi.

Öğretmenler ve okul yöneticileri tarafından Temel'in, acilen okulun karşısında bulunan Özel Anıt Hastanesi'ne kaldırıldığını ifade eden Şahin, burada yapılan müdahaleye karşın Merve Temel'in kurtarılamadığını kaydetti.

Şahin, yapılan otopsi sonucunda Temel'in, karaciğerinde oluşan bir kistin patlaması sonucu öldüğünün belirlendiğini belirterek, “Ailesiyle görüştük. Çocuğun ciddi bir rahatsızlığı ve şikayeti olmamış. Yani ailenin, Temel'in karaciğerindeki kistten haberi yok. Çok üzüldük” dedi.

Şahin, ders sırasında fenalaşıp kaldırıldığı Konya Numune Hastanesi'nde kurtarılamayan Karatay ilçesindeki 23 Nisan İlköğretim Okulu 7. sınıf öğrencisi Tuğçe Merdane'nin de yapılan otopsi sonucu kalp krizi geçirmesi nedeniyle öldüğünün belirlendiğini sözlerine ekledi.

Eğitim-Sen Cami Logosuna Karşı...

Eğitim-Sen Ankara 2. Şube Başkanı Tuğrul Çulfa, bazı İmam Hatip Liseleri’nin logolarının yönetmeliğe tamamen aykırı olarak cami teması ile yapıldığını ve bunların okulların tabelalarında de yer aldığına işaret ederek, “Hukuka aykırı bu tutuma son verilmeli...
Eğitim-Sen Ankara 2. Şube Başkanı Tuğrul Çulfa, bazı İmam Hatip Liseleri'nin logolarının yönetmeliğe tamamen aykırı olarak cami teması ile yapıldığını ve bunların okulların tabelalarında de yer aldığına işaret ederek, “Hukuka aykırı bu tutuma son verilmeli” dedi.
Eğitim ve Bilim Emekçileri Sendikası (Eğitim-Sen) Ankara 2 No'lu Şube Başkanı Çulfa, türban ile eğitimin içerisine siyasi simgelerin sokulmak istendiğini belirterek, bazı imam hatip liselerinin de logolarının camiler olduğuna işaret etti. Çulfa yaptığı açıklamada, okul logolarının nasıl olabileceğinin Millî Eğitim Bakanlığı Kurum Tanıtım Yönetmeliği'nde açık olarak belirlendiğini anlatırken, durumun Milli Eğitim Bakanı Hüseyin Çelik'in zihniyetinin bir yansıması olduğunu ifade etti. Çulfa, “Bilime, çağdaşlığa, akla aykırılık söz konusudur. Hurafeliğin egemen kılındığı okulların, tarikatlar, cemaatler zihniyetiyle yönetildiğinin göstergesidir. Laikliğe aykırı bir tutum söz konusudur” dedi.

-“OKULLARI DA ARKA BAHÇELERİ OLARAK GÖRÜYORLAR”-

Çulfa, Millî Eğitim Bakanlığı Kurum Tanıtım Yönetmeliği'nin. 4. maddesinin (ı)fıkrasında logonun “bakanlığın kitap, meşale, alev, defneyaprağı ve yazıdan oluşan simgesi”nden oluşabileceğinin belirtildiğini kaydetti. Çulfa, Ankara'nın merkezinde Yenimahalle Tevfik İleri İmam Hatip Lisesi ve Anadolu İmam Hatip Lisesi'nin logosunun cami teması üzerine kurulduğunu belirterek söz konusu logonun okulun ambleminde de açıkça yer aldığını anlattı. Çulha, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın hapis yatmasına neden olan şiirindeki “minareler süngümüz, kubbeler miğferimiz, camiler kışlamız, müminler askerimiz” sözlerine de atıfta bulunarak, “Okulları da arka bahçeleri olarak görüyorlar. Şimdi okulları da bu zihniyetin egemen kılındığı yerler haline getirmeye çalışıyorlar. Yönetmeliğe ve hukuka aykırı bu tutuma son verilmeli” diye konuştu.

-“YILLARDIR KULLANILIYOR”-

Tevfik İleri İmam Hatip Lisesi ve Anadolu İmam Hatip Lisesi Müdürü Rami Özalan ise söz konusu logonun yıllardır tüm imam hatip liselerinde kullanıldığını belirterek, “Bu logonun ne zaman çıktığını biz de bilmiyoruz çünkü. Bu okul 1951 yılında kuruldu ve o günden bu yana bu logoyu kullanıyoruz. Bakanlıktan bize herhangi bir şey gelmedi çünkü zaten bakanlığın kendi belirlediği logosu” dedi. Özalan söz konusu logonun yıllardan beri imam hatip liselerinde kullanıldığını belirtti.

Özel Arı İlköğretim Okulu Avrupa Birliği Hayatboyu Öğrenme Programına katıldı...

Program dahilinde, Özel Arı İlköğretim Okulu, beş ülke (Norveç, İsveç, Letonya, Litvanya, İngiltere) ortaklığıyla, öğrencilerin araştırma becerilerini geliştirerek, karşılaşacakları sorunları çözümleyebilmelerini, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanabilmelerini amaçlayan çalışmalardan oluşan Araştırmacı Çocuklar adlı projeyi yürütmeye başladı.

Avrupa Birliği Merkez Başkanlığınca da onaylanan Araştırmacı Çocuklar projesinin okul ortakları, çalışmalarını değerlendirmek ve bilgi paylaşımında bulunmak üzere belli aralıklarla bir araya geldi. 10-14 Ekim tarihleri arasında Letonya'nın Daugavpils kentinde gerçekleştirilen toplantının ardından, okullarda yürütülen çalışmaları ve uygulamaları değerlendirmek amacıyla proje ortağı okul temsilcileri bu kez İngiltere'nin Londra şehrinde bir araya geldiler. İngiltere'deki toplantıya Grinling Gibbons İlköğretim Okulu ile Greenwich Üniversitesi ev sahipliği yaptı.

PROJE EKİBİ TÜRKİYE'YE GELİYOR

Özel Arı İlköğretim Okulu'ndan temsilci olarak katılan Okul Müdürü Nermin Güney, Müdür Yardımcısı Berrin Seçkin ve İngilizce Öğretmeni Candaş Demir, Grinling Gibbons İlköğretim Okulu'nu ziyaret ederek, yürütülen proje çalışmaları ile ilgili bilgi aldılar. Daha sonra proje ortaklarıyla bir araya gelerek Özel Arı İlköğretim Okulu'nda gerçekleştirilen çalışmalar ve uygulamalar, sunumlar ve video görüntüleriyle aktarıldı. Özel Arı İlköğretim Okulu proje yürütücüleri tarafından öğrencilere yönelik hazırlanan, bilimsel çalışma yöntemleri ve basamakları ile değerlendirme aşamasına ilişkin bilgi veren kitapçık, projedeki diğer ortaklarla paylaşıldı. Hazırlanan kitapçık diğer ülke öğretmenlerinin çalışmalarına yön vermek açısından yararlı ve önemli bir kaynak oluşturdu. Greenwich Üniversitesi'nde de çeşitli çalışmalarda bulunan Özel Arı İlköğretim Okulu, diğer ülke temsilcileriyle; Eğitim Fakültesinin değişim programı kapsamında İngiltere'ye gelen öğretmen adaylarına C.A.R-Children as Researchers (Araştırmacı Çocuklar) projesinin amacı, uygulaması ve eğitim sürecine katkıları ile ilgili bilgiler verdiler.

10-12 Nisan tarihleri arasında Türkiye'ye gelerek projenin birinci yıl değerlendirme toplantısını Özel Arı İlköğretim Okulu'nda yapacak olan proje ekibi, aynı zamanda okulun Bilim Şenliği çalışmalarını da izleme fırsatı bulacaklar.

Milli Eğitim'den Türkçe Katliamı...

Milli Eğitim Bakanlığı yeni sistemi anlatmak için bir metin hazırladı. Metinde tam 55 dilbilgisi hatası yeraldı. İşte pes dedirten hatalar ve metinde hatanın olmadığı tek yer.
Milli Eğitim Bakanlığı'nın yeni ortaöğretim sistemini anlattığı 50 sayfalık metinde 55 dilbilgisi ve anlam bozukluğu bulunuyor. Metinde hata olmayan tek yer Milli Eğitim Bakanı Çelik'in yazdığı önsöz

- Milli Eğitim Bakanlığı(MEB), yenilenen ortaöğretime geçiş sistemi hakkında bilgilendirme amaçlı hazırladığı metinde yaptığı hatalarla Türkçe'den sıfır aldı. MEB tarafından, yenilenen ortaöğretime geçiş sistemi hakkında hazırlanan '64 Soruda Ortaöğretime Geçiş Sistemi ve Seviye Belirleme Sınavı Örnek Sorular' metninde dil bilgisi ve anlam bozuklukları dikkat çekiyor.

Metin, Milli Eğitim Bakanı Hüseyin Çelik'in önsözü ile başlıyor. Edebiyat mezunu Çelik'in önsözü dışında metinde hatasız bölüm bulunmuyor. 50 sayfada 55 hata yapılan metinden bazı örnekler şöyle: (MEB'in metindeki yazım şekli aynen alınmıştır. Hatalı yerler koyu renklidir. Sözcüklerdeki eksik ekler, parantez içinde gazetemiz tarafından belirtilmiştir.)


Ayrı yazılması gereken 'de-da'


Bu ihtiyaçta doğal olarak eğitim sistemlerinde değişimi zorunlu kılmıştır.

Yeni sistemin en büyük beklentilerinden biride öğrencinin okula çekilmesiyle genel liselerin eğitim kalitelerinin artırılmasıdır.

Daha sonrada sınıf puanının hesaplanmasında kullanılacaktır.

Ayrıca; 2007 OKS'de uygulanan öğrenci başarı puanlarının hesaplanması gündemde olduğu zamanda benzer kaygılar yaşanmıştır.

Anlam bozukluğu olan cümleler


Ortaöğretime Geçiş Sisteminin tam anlamıyla işlerlik kazanmasıyla ülkemizin öğretmeni, öğrencisi, yeterlilikleri ya da yetersizlikleriyle geniş kapsamlı ve geniş açılımlı, gerçekçi veriler ortaya çıkacaktır.

6., 7. ve 8. sınıflarda yapılan sınavların herhangi birisinde çeşitli nedenlerle başarısız olan öğrencilere diğer sınavlardaki başarılarıyla değerlendirilmiş olup bir anlamda öğrencilere telafi imkanı verilecektir.

İlköğretim 6., 7. ve 8. sınıflar için Seviye Belirleme Puanı (Yüzde 70), Yıl Sonu Başarı Puanı (Yüzde 25) ile Davranış Puanlarını (Yüzde 5) her üç puan türün için ayrı ayrı hesaplanarak yerleştirmede kullanılacak olan puandır.

Eklerle ilgili cümle bozuklukları


Öğrencilerin ilköğretim süresince başarıları, yetenekleri ve igileri doğrultusunda ortaöğretime geçişte yönlendirilmiş olacaktır.

Seviye Belirleme Sınavında tüm öğrenciler için ücretli olacaktır.

Ortaöğretime Geçiş Sisteminde Fen Liseleri, Anadolu Liseleri, Sosyal Bilimler Liseleri ile Öğretmen Liselerine öğrenci yerleştirilmesi için Bakanlık her yıl okulların kontenjanları(-nı- eki getirilmeliydi) tespit ederek açıklayacak ve http://oges. meb.gov.tr adresinden ilan edecektir.

Sınıf puanının hesaplanırken; Seviye Belirleme Sınavı Puanı %70, Yıl Sonu Başarı Puanı %25, Davranış Puanlarını Yüzde 5, oranlarında, 6., 7., ve 8.sınıflar için ayrı ayrı hesaplanacaktır.

Sorular da hatalı


Seviye Belirleme Sınavı (-na- eki unutulmuş) kimler katılacak?

Seviye Belirleme Sınavında Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinden sorusu sorulacak mı?

Seviye Belirleme Sınavı ve OKS kılavuzları (-na- eki getirilmeliydi) nasıl erişilebilecek?

Ayrı yazılan birleşik kelimeler


Özellikle ilköğretim düzeyindeki çocukların hayata hazırlanması vaz geçilemez ve öncelikli öneme sahiptir.

OKS; 2004 yılından beri kademeli olarak yenilenen öğretim programlarının ön gördüğü ölçme-değerlendirme vizyonuna uyum sağlamamaktadır.

Ortaöğretime Geçiş Sistemi; sadece bir sınav düzenlemesi değil, aynı zamanda 2004 yılından buyana kademeli olarak değişen öğretim programlarına uyum sürecinin bir devamıdır.

OKS; 2004 yılından beri kademeli olarak yenilenen öğretim programlarının ön gördüğü ölçme değerlendirme vizyonuna uyum sağlayamamaktadır.

Hatalı noktalama işaretleri


Örneğin: 6.sınıfta sınava girmeyen öğrenci 7.sınıfta sınava girdiğinde 6ıncı sınıf puanı en düşük puan olarak alınacaktır.

Öğretmenler (virgül olmalıydı) Davranış Puanı (DP) verirken subjektif olabilecek mi?

Hece bölme hataları


hesa-planan (sözcük yanlış yerden kesilmiş)

hay-ata

yerleştir-ilmelerini

ALTINDAĞ Belediyesi İshakağa Kültür Konağı, okuma yazma kurslarına ev sahipliği yapıyor...

Altındağ Halk Eğitim Merkezi'nden gelen gönüllü öğretmenler eşliğinde başlayan kursların başlangıç grubunda 23 kadın eğitim görüyor. Kursiyerlerin defter, kitap ve benzeri tüm ihtiyaçları Altındağ Belediyesi tarafından karşılanıyor.

İshakağa Konağı Sorumlusu Sema Furtuna, kurs açılmasına ilişkin talebin kadınlardan geldiğini belirterek "Sınıf açacak kadar başvuru olmasını beklemek yerine mahalle sakinleriyle görüşerek kursa katılım olmasını sağladık. Hanımlarımız burada, kendi aralarında ve uzman öğretmen eşliğinde ders almaktan çok mutlu. Kısa sürede okuma yazma öğreneceklerinden eminim" dedi. Furtuna, yetişkin okuma yazma kursuna katılımın daha fazla olmasını beklediklerini, birkaç kadının başvurularını yaptıkları halde eşlerinin karşı çıkması yüzünden kursa katılamadıklarını belirterek "Eşlerin, okuma yazma öğrenmek isteyen hanımlarına destek olması, onları cesaretlendirmesi şart" dedi.