Özel Arı İlköğretim Okulu Avrupa Birliği Hayatboyu Öğrenme Programına katıldı... - Eğitim Haberleri

20 Mart 2008 Perşembe

Özel Arı İlköğretim Okulu Avrupa Birliği Hayatboyu Öğrenme Programına katıldı...

Program dahilinde, Özel Arı İlköğretim Okulu, beş ülke (Norveç, İsveç, Letonya, Litvanya, İngiltere) ortaklığıyla, öğrencilerin araştırma becerilerini geliştirerek, karşılaşacakları sorunları çözümleyebilmelerini, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanabilmelerini amaçlayan çalışmalardan oluşan Araştırmacı Çocuklar adlı projeyi yürütmeye başladı.

Avrupa Birliği Merkez Başkanlığınca da onaylanan Araştırmacı Çocuklar projesinin okul ortakları, çalışmalarını değerlendirmek ve bilgi paylaşımında bulunmak üzere belli aralıklarla bir araya geldi. 10-14 Ekim tarihleri arasında Letonya'nın Daugavpils kentinde gerçekleştirilen toplantının ardından, okullarda yürütülen çalışmaları ve uygulamaları değerlendirmek amacıyla proje ortağı okul temsilcileri bu kez İngiltere'nin Londra şehrinde bir araya geldiler. İngiltere'deki toplantıya Grinling Gibbons İlköğretim Okulu ile Greenwich Üniversitesi ev sahipliği yaptı.

PROJE EKİBİ TÜRKİYE'YE GELİYOR

Özel Arı İlköğretim Okulu'ndan temsilci olarak katılan Okul Müdürü Nermin Güney, Müdür Yardımcısı Berrin Seçkin ve İngilizce Öğretmeni Candaş Demir, Grinling Gibbons İlköğretim Okulu'nu ziyaret ederek, yürütülen proje çalışmaları ile ilgili bilgi aldılar. Daha sonra proje ortaklarıyla bir araya gelerek Özel Arı İlköğretim Okulu'nda gerçekleştirilen çalışmalar ve uygulamalar, sunumlar ve video görüntüleriyle aktarıldı. Özel Arı İlköğretim Okulu proje yürütücüleri tarafından öğrencilere yönelik hazırlanan, bilimsel çalışma yöntemleri ve basamakları ile değerlendirme aşamasına ilişkin bilgi veren kitapçık, projedeki diğer ortaklarla paylaşıldı. Hazırlanan kitapçık diğer ülke öğretmenlerinin çalışmalarına yön vermek açısından yararlı ve önemli bir kaynak oluşturdu. Greenwich Üniversitesi'nde de çeşitli çalışmalarda bulunan Özel Arı İlköğretim Okulu, diğer ülke temsilcileriyle; Eğitim Fakültesinin değişim programı kapsamında İngiltere'ye gelen öğretmen adaylarına C.A.R-Children as Researchers (Araştırmacı Çocuklar) projesinin amacı, uygulaması ve eğitim sürecine katkıları ile ilgili bilgiler verdiler.

10-12 Nisan tarihleri arasında Türkiye'ye gelerek projenin birinci yıl değerlendirme toplantısını Özel Arı İlköğretim Okulu'nda yapacak olan proje ekibi, aynı zamanda okulun Bilim Şenliği çalışmalarını da izleme fırsatı bulacaklar.

Hiç yorum yok: