Milli Eğitim'den Türkçe Katliamı... - Eğitim Haberleri

20 Mart 2008 Perşembe

Milli Eğitim'den Türkçe Katliamı...

Milli Eğitim Bakanlığı yeni sistemi anlatmak için bir metin hazırladı. Metinde tam 55 dilbilgisi hatası yeraldı. İşte pes dedirten hatalar ve metinde hatanın olmadığı tek yer.
Milli Eğitim Bakanlığı'nın yeni ortaöğretim sistemini anlattığı 50 sayfalık metinde 55 dilbilgisi ve anlam bozukluğu bulunuyor. Metinde hata olmayan tek yer Milli Eğitim Bakanı Çelik'in yazdığı önsöz

- Milli Eğitim Bakanlığı(MEB), yenilenen ortaöğretime geçiş sistemi hakkında bilgilendirme amaçlı hazırladığı metinde yaptığı hatalarla Türkçe'den sıfır aldı. MEB tarafından, yenilenen ortaöğretime geçiş sistemi hakkında hazırlanan '64 Soruda Ortaöğretime Geçiş Sistemi ve Seviye Belirleme Sınavı Örnek Sorular' metninde dil bilgisi ve anlam bozuklukları dikkat çekiyor.

Metin, Milli Eğitim Bakanı Hüseyin Çelik'in önsözü ile başlıyor. Edebiyat mezunu Çelik'in önsözü dışında metinde hatasız bölüm bulunmuyor. 50 sayfada 55 hata yapılan metinden bazı örnekler şöyle: (MEB'in metindeki yazım şekli aynen alınmıştır. Hatalı yerler koyu renklidir. Sözcüklerdeki eksik ekler, parantez içinde gazetemiz tarafından belirtilmiştir.)


Ayrı yazılması gereken 'de-da'


Bu ihtiyaçta doğal olarak eğitim sistemlerinde değişimi zorunlu kılmıştır.

Yeni sistemin en büyük beklentilerinden biride öğrencinin okula çekilmesiyle genel liselerin eğitim kalitelerinin artırılmasıdır.

Daha sonrada sınıf puanının hesaplanmasında kullanılacaktır.

Ayrıca; 2007 OKS'de uygulanan öğrenci başarı puanlarının hesaplanması gündemde olduğu zamanda benzer kaygılar yaşanmıştır.

Anlam bozukluğu olan cümleler


Ortaöğretime Geçiş Sisteminin tam anlamıyla işlerlik kazanmasıyla ülkemizin öğretmeni, öğrencisi, yeterlilikleri ya da yetersizlikleriyle geniş kapsamlı ve geniş açılımlı, gerçekçi veriler ortaya çıkacaktır.

6., 7. ve 8. sınıflarda yapılan sınavların herhangi birisinde çeşitli nedenlerle başarısız olan öğrencilere diğer sınavlardaki başarılarıyla değerlendirilmiş olup bir anlamda öğrencilere telafi imkanı verilecektir.

İlköğretim 6., 7. ve 8. sınıflar için Seviye Belirleme Puanı (Yüzde 70), Yıl Sonu Başarı Puanı (Yüzde 25) ile Davranış Puanlarını (Yüzde 5) her üç puan türün için ayrı ayrı hesaplanarak yerleştirmede kullanılacak olan puandır.

Eklerle ilgili cümle bozuklukları


Öğrencilerin ilköğretim süresince başarıları, yetenekleri ve igileri doğrultusunda ortaöğretime geçişte yönlendirilmiş olacaktır.

Seviye Belirleme Sınavında tüm öğrenciler için ücretli olacaktır.

Ortaöğretime Geçiş Sisteminde Fen Liseleri, Anadolu Liseleri, Sosyal Bilimler Liseleri ile Öğretmen Liselerine öğrenci yerleştirilmesi için Bakanlık her yıl okulların kontenjanları(-nı- eki getirilmeliydi) tespit ederek açıklayacak ve http://oges. meb.gov.tr adresinden ilan edecektir.

Sınıf puanının hesaplanırken; Seviye Belirleme Sınavı Puanı %70, Yıl Sonu Başarı Puanı %25, Davranış Puanlarını Yüzde 5, oranlarında, 6., 7., ve 8.sınıflar için ayrı ayrı hesaplanacaktır.

Sorular da hatalı


Seviye Belirleme Sınavı (-na- eki unutulmuş) kimler katılacak?

Seviye Belirleme Sınavında Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinden sorusu sorulacak mı?

Seviye Belirleme Sınavı ve OKS kılavuzları (-na- eki getirilmeliydi) nasıl erişilebilecek?

Ayrı yazılan birleşik kelimeler


Özellikle ilköğretim düzeyindeki çocukların hayata hazırlanması vaz geçilemez ve öncelikli öneme sahiptir.

OKS; 2004 yılından beri kademeli olarak yenilenen öğretim programlarının ön gördüğü ölçme-değerlendirme vizyonuna uyum sağlamamaktadır.

Ortaöğretime Geçiş Sistemi; sadece bir sınav düzenlemesi değil, aynı zamanda 2004 yılından buyana kademeli olarak değişen öğretim programlarına uyum sürecinin bir devamıdır.

OKS; 2004 yılından beri kademeli olarak yenilenen öğretim programlarının ön gördüğü ölçme değerlendirme vizyonuna uyum sağlayamamaktadır.

Hatalı noktalama işaretleri


Örneğin: 6.sınıfta sınava girmeyen öğrenci 7.sınıfta sınava girdiğinde 6ıncı sınıf puanı en düşük puan olarak alınacaktır.

Öğretmenler (virgül olmalıydı) Davranış Puanı (DP) verirken subjektif olabilecek mi?

Hece bölme hataları


hesa-planan (sözcük yanlış yerden kesilmiş)

hay-ata

yerleştir-ilmelerini

Hiç yorum yok: