Eğitim-Sen Cami Logosuna Karşı... - Eğitim Haberleri

20 Mart 2008 Perşembe

Eğitim-Sen Cami Logosuna Karşı...

Eğitim-Sen Ankara 2. Şube Başkanı Tuğrul Çulfa, bazı İmam Hatip Liseleri’nin logolarının yönetmeliğe tamamen aykırı olarak cami teması ile yapıldığını ve bunların okulların tabelalarında de yer aldığına işaret ederek, “Hukuka aykırı bu tutuma son verilmeli...
Eğitim-Sen Ankara 2. Şube Başkanı Tuğrul Çulfa, bazı İmam Hatip Liseleri'nin logolarının yönetmeliğe tamamen aykırı olarak cami teması ile yapıldığını ve bunların okulların tabelalarında de yer aldığına işaret ederek, “Hukuka aykırı bu tutuma son verilmeli” dedi.
Eğitim ve Bilim Emekçileri Sendikası (Eğitim-Sen) Ankara 2 No'lu Şube Başkanı Çulfa, türban ile eğitimin içerisine siyasi simgelerin sokulmak istendiğini belirterek, bazı imam hatip liselerinin de logolarının camiler olduğuna işaret etti. Çulfa yaptığı açıklamada, okul logolarının nasıl olabileceğinin Millî Eğitim Bakanlığı Kurum Tanıtım Yönetmeliği'nde açık olarak belirlendiğini anlatırken, durumun Milli Eğitim Bakanı Hüseyin Çelik'in zihniyetinin bir yansıması olduğunu ifade etti. Çulfa, “Bilime, çağdaşlığa, akla aykırılık söz konusudur. Hurafeliğin egemen kılındığı okulların, tarikatlar, cemaatler zihniyetiyle yönetildiğinin göstergesidir. Laikliğe aykırı bir tutum söz konusudur” dedi.

-“OKULLARI DA ARKA BAHÇELERİ OLARAK GÖRÜYORLAR”-

Çulfa, Millî Eğitim Bakanlığı Kurum Tanıtım Yönetmeliği'nin. 4. maddesinin (ı)fıkrasında logonun “bakanlığın kitap, meşale, alev, defneyaprağı ve yazıdan oluşan simgesi”nden oluşabileceğinin belirtildiğini kaydetti. Çulfa, Ankara'nın merkezinde Yenimahalle Tevfik İleri İmam Hatip Lisesi ve Anadolu İmam Hatip Lisesi'nin logosunun cami teması üzerine kurulduğunu belirterek söz konusu logonun okulun ambleminde de açıkça yer aldığını anlattı. Çulha, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın hapis yatmasına neden olan şiirindeki “minareler süngümüz, kubbeler miğferimiz, camiler kışlamız, müminler askerimiz” sözlerine de atıfta bulunarak, “Okulları da arka bahçeleri olarak görüyorlar. Şimdi okulları da bu zihniyetin egemen kılındığı yerler haline getirmeye çalışıyorlar. Yönetmeliğe ve hukuka aykırı bu tutuma son verilmeli” diye konuştu.

-“YILLARDIR KULLANILIYOR”-

Tevfik İleri İmam Hatip Lisesi ve Anadolu İmam Hatip Lisesi Müdürü Rami Özalan ise söz konusu logonun yıllardır tüm imam hatip liselerinde kullanıldığını belirterek, “Bu logonun ne zaman çıktığını biz de bilmiyoruz çünkü. Bu okul 1951 yılında kuruldu ve o günden bu yana bu logoyu kullanıyoruz. Bakanlıktan bize herhangi bir şey gelmedi çünkü zaten bakanlığın kendi belirlediği logosu” dedi. Özalan söz konusu logonun yıllardan beri imam hatip liselerinde kullanıldığını belirtti.

Hiç yorum yok: