2 Aralık 2008 Salı

Yahudi&Ermeni Öğrenciye İzin...

Yükseköğretim Kurulu, üniversite rektörlüklerine genelge göndererek Musevi ve Ermeni öğrencilerin dini bayramlarda izinli sayılmalarını istedi.

Genelgelere, Musevilerin ve Ermenilerin dini bayramları da tarihleriyle eklendi.

YÜKSEKÖĞRETİM Kurumu (YÖK) Başkanı Prof. Dr. Yusuf Ziya Özcan imzasıyla bütün üniversitelerin rektörlüklerine birer genel gönderilerek, Yahudi ve Ermeni öğrencilerin dini bayramlarda izinli sayılmaları istendi. Türkiye Hahambaşılığı ile Türkiye Ermeni Patrikliği Ruhani Başkanlığı'na da bilgi için gönderilen genelgelerde, Yahudi ve Ermeni dini bayramları ile bunların tarihleri de belirtildi. Genelgelerde, aynı haktan sadece öğrencilerin değil, Yahudi ve Ermeni personelin yararlandırılması da istendi.

Sezer ve Gül kutlamıştı

Prof. Dr. Yusuf Ziya Özcan imzalı genelgede şöyle deniliyor: "Ermeni vatandaşlarımızın dini bayramları aşağıda belirtilmiştir. Öğrencileriniz ve personeliniz arasında Ermeni vatandaşlarımızın talep etmeleri halinde, aşağıda belirtilen tarihlerde izinli sayılmaları hususunda, gerekli kolaylığın ve duyarlılığın gösterilmesini rica ederim." YÖK'ün genelgesi ile Türkiye'de ilk kez bir kurum, Türkiye Cumhuriyeti'nin Yahudi ve Ermeni yurttaşlarının dini bayramlarını resmen tanımış oldu. Hatırlanacağı gibi, önceki Cumhurbaşkanı Ahmet Necdet Sezer ile mevcut Cumhurbaşkanı Abdullah Gül, Yahudi ve Ermeni vatandaşların dini bayramlarını kutlayan mesajlar yayınlamışlardı. Bugüne kadar, yazılı başvuru halinde Yahudi ve Ermeni öğrencilere dini bayramlarında izin veriliyordu. Ama Yahudi ve Ermeni öğrencilerin dini bayramları ilk kez kurumsal düzeyde resmen tanınmış oldu.

YAHUDİ DİNİ BAYRAMLARI

Roş - Aşana (Yılbaşı): 30 Eylül - 1 Ekim 2008

Yom Kipur (Oruç): 9 Ekim 2008

Sukot: 14 - 15 Ekim 2008

Pesah: 9 - 10 Nisan 2009

ERMENİ DİNİ BAYRAMLARI

Noel Yortusu: 5 - 7 Ocak 2009

Kutsal Perşembe: 9 Nisan 2009

Kutsal Cuma: 10 Nisan 2009

Paskalya Yortusu: 11 - 12 Nisan 2009

Öğretmen Liselerine 144 Standart...

ÖSS’de neredeyse yüzde 100’e yakın başarı sağlayan Anadolu Öğretmen Liseleri’nin başarısını “mükemmel” düzeye getirmek amacıyla yeni çalışma başlatıldı..

Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmen Yetiştirme ve Eğitimi Genel Müdürlüğü, nitelikli öğretmen yetiştirmek amacıyla kurulan ve ÖSS'de neredeyse yüzde 100'e yakın başarı sağlayan Anadolu Öğretmen Liseleri'nin başarısını “mükemmel” düzeye getirmek amacıyla yeni çalışma başlattı. Genel Müdürlük Anadolu Öğretmen Liseleri'ne “144 standart” getirdi.

Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmen Yetiştirme ve Eğitimi Genel Müdürlüğü, eğitim fakültelerine gidecek öğrenci kalitesini artırmak ve öğretmen niteliğini yükseltmek amacıyla yeni bir çalışmaya imza attı. ÖSS sınavlarında yüzde 100'e yakın başarı oranı ile Türkiye'nin en başarılı okulları olarak gösterilen Anadolu Öğretmen Liseleri'nin “model okul” olması amacıyla yapılan çalışma ile okullar çağdaş ölçütler temelinde geliştirilecek. Belirlenen 144 standart ile karşılaştırma yapma imkanı sağlanarak, Anadolu Öğretmen liseleri arasındaki farklılıkları asgari düzeye indirilerek zamanla tümünü “Model Okul” haline getirilecek.

Bu yıl başlatılacak çalışma ile tüm Anadolu Öğretmen Liseleri'nin kalitesi “mükemmel” düzeye getirilecek. Daha sonra Valilikler tarafından “Model Okul” olarak Bakanlığa önerilen okullar 144 standarda göre değerlendirilecek ve ödüllendirilecek.

-OKULLAR HER DÖNEM DEĞERLENDİRİLECEK-

Çalışma ile okullar, yeterlik ve iş başarı düzeyini değerlendirmek üzere her dönem sonunda yapılacak toplantıda, Anadolu Öğretmen liseleri model okul uygulaması değerlendirme ölçütleri olan 144 standarda göre değerlendirmeye tabi tutulacak. Okulların değerlendirmeleri de valilikler aracılığıyla MEB'e gönderilecek.
Değerlendirmeyi yapacak olan “Merkez Değerlendirme Kurulu” ise Genel Müdürlük bünyesinde, bir genel müdür yardımcısının başkanlığında, bir daire başkanı ve iki şube müdüründen oluşacak. Her yıl ocak ayında kuruyacak olan Kurul, bir yıl süre ile görev yapacak.

-OKULLARA 144 STANDART-

Anadolu Öğretmen Liseleri'nin değerlendirilmesi yer alan 144 standart içerisinde; Fiziki Durum başlığı altında okul bahçesinin standartları, derslik binası standartları, pansiyon standartları, spor salonu, lojman, kütüphane standartları ve diğer eklentilerin standartları değerlendirilecek.

Standartlar içinde, yönetim çalışmaları, öğretmen kurulu çalışmaları da değerlendirilecek. Öğretim Etkinlikleri içinde ise zümre toplantıları, öğrenci başarısında birinci ve ikin dönem de standartlar çerçevesinde değerlendirilecek.
Eğitim etkinlikleri içinde ise sosyal, kültürel ve sportif etkinliklerin yanı sıra, kulüp sayıları, kulüp çalışmaları, projeler, disiplin işleri, uygulama ve izleme etkinlikleri de değerlendirilecek.

Standartlar içinde ayrıca, rehberlik ve psikolojik danışmanlık hizmetleri, okul aile birliği çalışmaları, okul-çevre ilişkileri, çalışmaların planlanması, bağış ve yardımlar ile gerçekleştirilen çalışmalar, örnek ve özgün çalışmalar da değerlendirilecek.

Molasız Dersin Faydası Yok...

Mola vermeden sürekli ders çalışmanın öğrenciye faydası yok. Peki etkin öğrenme yolları nasıl sağlanır...

Bir öğrencinin başarılı olabilmesi ancak etkin öğrenme ile mümkün. Öğrenci eğer harcanan çaba oranında başarı gösteremiyorsa çalışmalarının verimsizliğinden söz edilmesi gerekiyor.

Milli Prodüktivite Merkezi tarafından hazırlanan "Eğitimde etkin öğrenme ve ders çalışma yöntemlerinde verimlilik" başlıklı broşürde, çalışma sürelerinin en az yarım saat, en fazla bir saat olarak ayarlanması, her bir saatte 10 dakika ara verilmesi tavsiye edildi. Öğrenme için temel faktörün öğrenci motivasyonu olduğu belirtilen çalışmada, öğrencinin herhangi bir bilgi, tutum ve davranışı öğrenmesi için öncelikli olarak öğrenmeye istekli olması gerektiği kaydedildi. Etkin öğrenme tekniklerinin eğitimde kullanılmasının öğrenciye, katılımcılık, olumlu ve amacına uygun bilgi, tutum ve davranış değişikliği, öğrenilen şeyin hayatta kullanımı ve problem çözücü düşünme yeterlilikleri kazandıracağına işaret edilen broşürde, etkin öğrenme ve verimli ders çalışma konusunda önemli tavsiyelerde bulunuluyor. Konya, aa

Etkin öğrenme nasıl sağlanır?

Öğrenciler öncelikli olarak kısa ve uzun dönemli hedeflerini belirlemeli.

Çalışma ortamı düzenlenmeli ve çalışma masasının karşısına veya öğrencinin göz hizasına gelecek şekilde, dikkati dağıtıcı, hareketli veya sabit materyal yerleştirilmemelidir. Çalışma ortamı gürültüden, müzik veya TV sesinden arındırılmalıdır."

Elma, zihni açıyor

Öğrenci dikkatinin dağıldığı ya da hayaller kurma eğilimine girdiği anda odayı havalandırmalı, basit egzersizler yaparak dikkatini yeniden toplamalıdır.

Öğrenci ders çalışma öncesinde hafif gıdalar almalıdır. Aşırı tokluk veya açlık ders çalışmayı engelleyen önemli etmenlerdir. Bunun yanında ders esnasında aşırı olmamak kaydıyla şekerleme veya elma yemek faydalıdır.

Ders tekrarı, aynı gün olmalı

Unutma, en fazla, tekrar yapılmadan geçen ilk 24 saat içinde gerçekleşmektedir. Bu nedenle dersler ve özellikle yeterince anlaşılmamış konular bu süre içinde tekrar edilmeli ve akılda kalıcı, günlük yaşantıya uyarlanabilen ilişkilendirmelerden yararlanılmalıdır.