8 Ekim 2009 Perşembe

Kravat Müdürü Koltuğundan Etti...

Cizre'deki bir Anadolu Lisesinin kravatlarının üzerindeki fotoğrafın,Abdullah Öcalan'a benzediği gerekçesiyle soruşturma başlatıldı.

Şırnak'ın Cizre ilçesinde Anadolu Lisesi öğrencilerinin 3 yıldır kullandığı kravatların üzerindeki fotoğrafın, terör örgütü PKK'nın elebaşı Abdullah Öcalan'a benzediği gerekçesiyle soruşturma başlatıldı. Anadolu Lisesi Müdürü Hıdır Oktaykaan görevinden alınarak Cizre Sağlık Meslek Lisesi'ne İngilizce öğretmeni olarak atandı. Öğrencileriyle vedalaşan Oktaykaan, gözyaşlarıyla eski okuluna veda etti. Kravatları basan şirketin sahibi ise önce gözaltına alındı, ardından tutuksuz yargılanmak üzere serbest bırakıldı. Kravatlar 3 yıldır kullanılmasına rağmen bir süre önce kimliği belirsiz bir kişi emniyete, 'öğrencilerin taktığı kravatların üzerinde Öcalan'ın fotoğrafı var' ihbarında bulundu. Cumhuriyet Başsavcılığı konuyla ilgili soruşturma başlattı. Bunun üzerine okul idaresi de tartışma doğuran kravatları, üzerinde okul amblemi bulunan yenileriyle değiştirdi. Kravat ihalesini alan şirketin sahibi ise baskı hatasından dolayı fotoğrafın Atatürk'e benzetilemediğini savundu.

Okul Velinin Ayağına Gidiyor...

Okulda sorun çıkaran öğrencinin velisini okula çağırmak yerine, okul velinin evine gidecek

Sakarya Milli Eğitim Müdürlüğü ilginç bir proje başlattı. Özellikle okulda sorun çıkaran öğrencinin velisini okula çağırmak yerine, okul velinin evine gidecek. Böylece öğrencinin yaşadığı sorunlar yerinde tespit edilecek. Bugüne kadar olan uygulamada sorunlu öğrencinin velisi telefon ya da öğrenciye verilen yazılı bir mesajla okula çağrılıyordu. Genel veli toplantıları hariç, özellikle okulda sorun çıkaran öğrencinin velisi okula çağrılmak yerine okul velinin ayağına gidecek. Proje ile öğrencinin okulda yaşadığı sorunların aile ortamından kaynaklanıp kaynaklanmadığı yerinde görülecek. Rehber ve sınıf öğretmeni, velinin evine giderek, öğrencinin velisiyle evinde görüşecek, sorunu tespit edip çözmeye çalışacak. Sakarya Milli Eğitim Müdürü Murat Yazıcı, öğrencinin okul başarısının yaşadığı aile ortamı ile yakından ilgili olduğunu belirterek, evde sorun yaşayan, huzurlu olmayan öğrencinin okulda da başarılı olamayacağını söyledi. Yazıcı, "Velinin evine gitmek, okula çağırmaktan daha etkili oluyor. Velinin ayağına gidilmesiyle sorunlar daha rahat ve kısa sürede çözülüyor." diye konuştu.

En Büyük Motivasyon Aile Desteğidir...

Anne-babanın takdir edici ifadelerinin öğrenci başarısındaki en önemli motivasyon kaynağı olduğu belirlendi.

Ebeveynlerin 'bu işi başarabilirsin' mesajını vermesi öğrenci başarısını olumlu yönde etkiliyor. İlköğretim okullarında Zaman yönetimi projesinin sonuçları, öğrencilerin başarıyı yakalaması için zamanı verimli şekilde kullanmanın ve öğrenci başarısı için yapılabileceklerin ipuçlarını veriyor. Soyut kavramları somutlaştırma yeteneklerinin geliştiği 5. sınıf ve sonrası eğitim düzeyindeki öğrenciler üzerinde yapılan araştırmaya göre, zaman yönetiminin en önemli adımlarından biri, her işin başı olan planlama. Plan günlük yapılmalı, anne veya babayla birlikte bir gün öncesinden hazırlanmalı ve mutlaka bir plan defterine kaydedilmeli. Öğrencinin performansının en yüksek olduğu saatler belirlenmeli, öğrenci evde ders tekrarını ihmal etmemeli. Öğrenci aynı mola süresi içerisinde iki farklı etkinliği yapmamalı. Öğrenci 2 saat ders çalıştıktan sonra verdiği molada oyun oynamalı, televizyon izlemeli ya da bir başka etkinlik yapmalı. 'Bu işi başarabilirsin' deyin Öğrenci başarısındaki en önemli motivasyon kaynağının anne-baba takdiri olarak belirtildiği araştırmaya göre, ebeveynlerin 'bu işi başarabilirsin' mesajını vermesi gerekiyor. Öğretmen ve arkadaş takdiri ise diğer motivasyon kaynakları olarak ifade edildi. Öğrencinin mutlaka dinlemeyi öğrenmesi gerektiğine işaret edilen araştırmaya göre, bu konudaki en önemli aktör anne ve baba. Evde dinleme alışkanlığı kazanmayan çocuk okulda da öğretmenini ve arkadaşlarını dinlemiyor. İletişim sorunu yaşayan öğrenci kendisinden ne istendiğini bilmiyor, bu da başarısızlıktan antisosyalliğe kadar birçok sıkıntıyı beraberinde getiriyor. Yasak ve baskılar başarıyı engelliyor Araştırmada, öğrenci başarısındaki en önemli engellerden ikisini yasak ve baskıların oluşturduğu vurgulandı. Devamlı baskı gören öğrenci sınav başarısının değil, kendi benliğinin değerlendirildiğini düşünüyor. 5. sınıf ve sonrası öğrencilerin birçok sorumluluğu alması gerektiğine dikkat çekilen araştırmada, hazırlanan plan defterinin altına 'gerçekleştirdiğim sorumluluk' adında bir bölüm açılarak o gün içerisinde çocuğun yerine getirdiği sorumlulukların mutlaka yazılması gerektiği kaydedildi. Araştırmaya göre, kısa, orta ve uzun vadeli hedeflerin belirlenmesi, planın bu hedeflere uygun olarak hazırlanması başarıda önemli bir faktör olarak öne çıkıyor. Öğrencinin öncelikleri belirleyerek günlük programını buna göre yapması gerekiyor. Erteleme yığılmaya, yığılma da başarısızlığa sebep olur. Bu yüzden günübirlik ders tekrarı çok önemlidir. Programın öğrenci tarafından harfiyen uygulandığı günlerde, aile tarafından 'doğru bir şekilde uyguladığına şahidim' ifadesiyle birlikte imzalanması, erteleme tuzağına karşı etkili bir önlemdir. Çalışma ortamında tuzaklar olmasın Milli Prodüktivite Merkezi'nin (MPM) TÜBİTAK desteğiyle yaptığı araştırmada, anne-babanın takdir edici ifadelerinin öğrenci başarısındaki en önemli motivasyon kaynağı olduğu belirlendi.