2 Mart 2010 Salı

Bölüm Seçerken Dikkat!

Üniversite sınavına hazırlananlar dikkat! Günümüzün bazı gözde meslekleri işsiz bırakanlar arasında. Okumadan karar vermeyin.
Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), ilk kez meslek gruplarına göre işsizlik oranlarını açıkladı. Hem anne babaların hem de üniversite sınavlarına hazırlanan gençlerin rüyası olan bilgisayar mühendislerinin yüzde 20'si işsiz. Bilgisayar mühendisleri en çok işsiz kalan meslek gruplarında ilk sıralarda. TÜİK, ilk kez eğitim durumu ve mezun olunan okullara göre işsizlik verilerini açıkladı. Buna göre en yüksek işsizlik oranı yüzde 31.3'le sosyal hizmetler okuyanlarda. Ancak Türkiye için çok yeni bir meslek olan bu alanda sadece 24 bin öğrenci eğitim görmüş. Gene bir başka yeni alan olan ulaştırma ve çevre korumada da sadece 20 bin kişi eğitim alırken, işsizlik oranı yüzde 21.1. Uzun süredir eğitim verilen alanlardan sanatta işsizlik oranı yüzde 24. Bilgisayarcıya iş yok! İşsizlik oranında bilgisayar okuyanlar da başı çekiyor. Bilgisayar mezunlarının yüzde 20.6'sı işsiz. 178 bin bilgisayar eğitimi alan kişinin 55 bini hiç iş aramazken, 98 bini çalışıyor. 25 bin bilgisayar mezunu ise işsiz. Buna karşın en düşük işsizlik oranı güvenlik hizmetleri alanında eğitim alanlarda görülüyor. Bu konuda eğitim görenlerin sadece yüzde 1.6'sı işsiz kalıyor. Güvenlik alanında eğitim alıp çalışan 94 bin kişiye karşılık sadece 2 bin kişi işsiz. Sağlık da en az işsizlikle karşılaşılan sektörlerden. Sağlık alanında eğitim alanlar arasında işsizlik yüzde 4. Hukuk eğitimi görenlerin yüzde 4.3'ü, veterinerlik eğitimi alanların yüzde 6.8'i işsiz. Eğitim durumu ve işsizlik Tabloya eğitim durumuna göre bakıldığında da ilginç bir sonuç ortaya çıkıyor. Türkiye'de okuma yazma bilmeyen 5 milyon 787 bin kişi bulunuyor. Bunların 4 milyon 698 bini iş aramayıp evinde otururken, 1 milyon 2 bini çalışıyor. Okuma yazma bilmeyenler iş aramadıkları için işsiz sayılmadıklarından bu grupta işsizlik oranı yüzde 8. Okul bitirmeyip okuma bilen 3 milyon 689 bin kişinin de 2 milyon 522 bini evde, 988 bini iş hayatında yer alıyor. Burada da işsizlik oranı yüzde 15.3. İlkokul mezunu 19 milyon 84 bin kişinin 9 milyon 690 bini evde otururken, bu eğitim seviyesinde işsizlik yüzde 12.2. Ortaokul mezunlarının yüzde 17.6'sı, genel lise mezunlarının ise yüzde 18'i işsiz.

Öğrencilerden Üst Geçit Eylemi...

Öğrencilerin kullandığı cadde üzerinde üst geçit yapılmasını isteyen öğrenci ve veliler, Küçükçekmece yolunu trafiğe kapattı.

Altınşehir'de, öğrencilerin okula gitmek için kullandığı İstanbul Caddesi üzerinde üst geçit yapılmasını isteyen öğrenciler ve veliler, Küçükçekmece yolunu trafiğe kapatarak eylem yaptı. Yaklaşık bir saat boyunca Küçükçekmece ile Kayabaşı arasında işleyen yolu trafiğe kapatan öğrenci ve veliler metrelerce araç kuyruğu oluşmasına neden oldu. Yoldan zorla geçmeye çalışan araçların önüne atlayan eylemciler, "Her gün bu yolda kaza oluyor. Ne trafik ışığı var, ne de üst geçit ölüm tehlikesi ile çocuklarımızı okula götürmek istemiyoruz." diye konuştu.
Altınşehir İlköğretim Okulu'nda eğitim gören öğrenci ve veliler, okula giderken her gün yüzlerce aracın arasından geçmek zorunda kalıyor. Altınşehir meydanında yol düzenlemesi yapan yetkililer trafik ışığı koymayı unutunca araçların hızla ilerlediği yoldan karşı tarafa geçmek çevre sakinleri ve özellikle öğrenciler için kabus oldu. Her gün kazaların yaşandığı yoldan dün iki çocuk annesi bir kadının araç altında kalarak ağır yaralanması çevredekilerin sabrını taşırdı. Bugün öğle saatlerinde öğrencilerle birlikte Altınşehir Meydanı meydana gelen veliler ve çevre sakinleri yolu trafiğe kapatarak eylem yaptı. "Üst geçit istiyoruz" şeklinde slogan çevre sakinleri ve öğrenciler, "Yol düzenlemesi yapıldıktan sonra yayaların rahat bir şekilde karşıya geçmesi imkansız hale geldi. Trafik ışığı da konulmadı. Hızla geçen araçların arasından geçerek karşı tarafa geçmeye çalışıyoruz. Neredeyse her gün kaza oluyor. " diye konuştu. Bir saati aşan eylemin bitirilmesini ve yolun açılmasını isteyen sürücüler ile tartışan eylemciler, zorla geçmeye çalışan araçların önüne kendilerini atarak yetkililerin gelmelerini istedi. Eylem nedeniyle yolda uzun araç kuyrukları oluştu. Olay yerine gelen polis ekipleri de eylemci veli ve öğrencileri yolu açmaları konusunda ikna etmeye çalıştı. Takviye kuvvet isteyen polis, ve diğer yetkilileri üst geçidin en kısa sürede yapılacağını anlattı. Yağmurunda yağmaya başlamasıyla birlikte veli ve öğrenciler eylemlerine son vererek araçların geçmesine izin verdi.

Öğrencilerden Acil Durum Botu...

Denizcilik Anadolu Meslek Lisesi öğrencileri uluslararası nitelikte ve boyutta bir proje geliştirdi.

Çanakkale'nin Gelibolu ilçesindeki Armatör Yakup Aksoy Denizcilik Anadolu Meslek Lisesi Deniz Araçları Yapımı Alanı Bölümü öğrencileri, gemilerde kullanılmak üzere "acil durum kurtarma botu" geliştirdi. Botu geliştiren öğrencilerden proje sorumlusu Ulaş Selimbagoviç, AA muhabirine yaptığı açıklamada, bu çalışmayı Proje Tabanlı Beceri Yarışması için hazırladıklarını söyledi. Selimbagoviç, projede amaçlarının deniz kazalarında kullanılan can kurtarma araçlarını geliştirmek, daha kullanılabilir bir araç üretmek olduğunu belirtti. Danışman öğretmenleri Barış Güleç ve öğrenci arkadaşları Cihat Kaygın, Ali Ülker, Atakan Alp Dosdoğru, Fatih Ayvat ve Okan Oğral'la yaklaşık 6 aydır bu proje üzerinde çalıştıklarını ifade eden Selimbagoviç, "Günümüzde gemilerde kullanılan can kurtarma araçlarında açlık, susuzluk ve soğuk hava şartları nedeniyle can kaybı riski fazla oluyor" dedi. Dezavantajları düşünerek daha geniş bir ortamda, daha güvenli, soğuk, açlık ve susuzluğun giderilebileceği ve makine gücünün daha yeterli olacağı bir can kurtarma aracı geliştirmeye karar verdiklerini ifade eden Selimbagoviç, şöyle konuştu: "Bu araca mevcut geminin mutfağını, gıda maddelerinin bulunduğu kileri, soğuk hava depolarını ve acil durum jeneratörlerini koyduk. Bu şekilde hem gemiden tamamen bağımsız hem de geminin parçası olarak, alan ve hacim kaybı olmadan, herhangi bir acil durumda bu kısımları beraberimizde götürüp kaçabileceğimiz bir can kurtarma aracını yaptık. Bu can kurtarma aracının herhangi bir kaza anında arama kurtarma ekiplerini beklemesi gerekmiyor. Çünkü makine gücü onu en yakın kıyıya götürmesini sağlıyor. Projeyi geliştirirken geminin değişik batma senaryoları üzerinde çalıştık. Tersane ve bu meslekle ilgili herkese danıştık. Daha sonra geminin arkasına kızak sistemi koyarak aracımızı suya indirdik." Projenin uluslararası nitelikte ve boyutta olduğuna işaret eden Selimbagoviç, dünyada tüm gemilerin can kurtarma teçhizatlarını düzenleyen uluslararası birimler olduğunu, kendilerinin de bu birimlerin kurallarındaki dezavantajlar ve eksikliklerden yola çıkarak acil durum kurtarma botunu geliştirdiklerini sözlerine ekledi. Okul Müdürü Yavuz Gemici ise 2009-2010 Eğitim-Öğretim Yılı Proje Tabanlı Beceri Yarışması'na katılan projenin Çanakkale'de birinci olduğunu, Bursa'da düzenlenecek bölge yarışmasına katılacağını kaydetti.

Okullarda Enerji Yönetilecek...

Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), enerjinin etkin kullanılmasını sağlamak ve enerji israfını önlemek amacıyla okullarda "Enerji Yöneticisi" görevlendirecek.
Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), enerjinin etkin kullanılmasını sağlamak ve enerji israfını önlemek amacıyla okullarda "Enerji Yöneticisi" görevlendirecek. Milli Eğitim Bakanı Nimet Çubukçu yayımladığı, "Enerji Yöneticisi Görevlendirme" konulu genelgede, enerjinin etkin ve verimli kullanılması, enerji israfının önlenmesi, enerji maliyetlerinin bakanlık bütçesi üzerindeki yükünün azaltılması ve çevrenin korunması için enerji kullanımında verimliliğin artırılması gerektiğini vurguladı. Çubukçu, bunun için okullarda enerji yöneticilerinin görevlendirilmesinin gerektiğini belirtti. Buna göre, her il milli eğitim müdürlüğü bünyesinde "Enerji Yönetim Birimi" kurulacak ve bu birimlerde "Bina Enerji Yöneticileri" görevlendirilecek. Bina Enerji Yöneticileri, mühendislik alanında eğitim görmüş olanlara öncelik verilerek, teknik eğitim fakültelerinin elektrik, elektrik-elektronik ve makine bölümlerinde lisans eğitimi almış Bina Enerji Yöneticisi sertifikasına sahip olanlar arasından belirlenecek. Yeterli sayıda sertifikalı personel bulunamaması durumunda, uygun adaylara eğitim verilecek. Bu yöneticilerce hazırlanacak raporlar ve verimliği artırıcı projeler kapsamında binalarda yapılması gereken tadilat, tamirat ve düzenlemeler için gerekli ödenek öncelikle kendileri tarafından karşılanacak. Ödenek ihtiyaçlarının karşılanamaması halinde durum, işin mahiyeti ve büyüklüğüne göre küçük veya büyük onarım kapsamında değerlendirilecek. Bina Enerji Yöneticisi olarak görevlendirilen öğretmenlerin kadrolarının bulunduğu okulda bu görevlendirmeden dolayı meydana gelecek öğretmen ihtiyacı, yönetimce alınacak tedbirlerle giderilecek. Enerji yöneticileri çalışmalarını Enerji Verimliliği Koordinasyon Kurulunda bakanlığı temsil eden üyenin sorumlu olduğu Erkek Teknik Öğretim Genel Müdürlüğünün koordinesinde ve valiliklerin sorumluluğunda yürütecek.