Adı Yüzünden Eğitim Hayatı Bitti... - Eğitim Haberleri

18 Eylül 2008 Perşembe

Adı Yüzünden Eğitim Hayatı Bitti...

Zafer Avcı isimli kız öğrenci cinsiyeti ‘Erkek’ olarak işaretlenince DPY yurduna alınmadı.

Balıkesir'de maddi durumu iyi olmayan Zafer Avcı isimli kız öğrenci Devlet Parasız Yatılı sınavına girdi. Ancak belgelerde cinsiyeti 'Erkek' olarak işaretlenince yurda alınmadı. Ailesinin maddi durumu kötü olan Zafer'in eğitim hayatı bitmiş oldu

Balıkesir'in Bigadiç İlçesi Elyapan Köyü'ndeki Zafer Avcı isimli kız öğrencinin eğitim umudu küçük bir hata yüzünden bitti. Mecidiye Şehitler İlköğretim Okulu'nu başarılı bir dereceyle bitiren öğrenci, ailesinin maddi durumunun kötü olması nedeniyle Devlet Parasız Yatılı sınavlarına girdi.

Dursunbey Çok Programlı Lisesi'ni kazanan Zafer Avcı babası Hasan Avcı ile beraber kayıt yaptırmaya gitti. Ancak okulda kendilerini bir sürpriz bekliyordu.

Avcı'nın mezun olduğu Okul Müdürü Erdal Özel'in bir hatası sonucu kız öğrenci kayıtlarda isminden dolayı 'erkek' olarak gözüküyordu. Kazandığı DPY yurdunun bir erkek yurdu olduğu ortaya çıktı. Yurt doğal olarak öğrenciyi kabul edemedi. Bu duruma sinirlenen baba Avcı, Okul Müdürü Erdal Özel'in kızını sisteme erkek olarak kaydettiğini ve kızının tercihlerini de erkek öğrenciye göre yaptığı için başlarına bu durumun geldiğini söyledi. İşsiz olduğunu belirten Hasan Avcı, “Kızımı okutacak maddi güce sahip değilim. Tek umudumuz buydu. Okul Müdürü yüzünden bu haktan mahrum kaldı” dedi.

Zafer Avcı, umutlarının yıkıldığını söyleyerek yetkililerden eğitimine devam edebilmesi için yardım istedi.

Hiç yorum yok: