Yıkıldı Yıkılacak Okulda Eğitim... - Eğitim Haberleri

17 Mart 2010 Çarşamba

Yıkıldı Yıkılacak Okulda Eğitim...

Depreme karşı güçlendirilmesi kararı alınan 50 yıllık okul binasında eğitim devam ediyor.

Haiti, Şili ve Elazığ depremlerinden sonra korkuları artan veliler, yapıldığı günden beri hiç tamirat görmediğini belirttikleri okulun bir an önce yıkılmasını ve yerine yenisinin yapılmasını istiyor. Bir öğrenci velisinin okul içinde çektiği görüntüler ise binanın içler acısı durumunu gözler önüne seriyor. Küçükçekmece'de yaklaşık bin öğrencinin eğitim gördüğü Yeşilyuva İlköğretim Okulu için yıkım kararı alındı. Velilerin verdiği bilgiye göre 50 yıl önce inşa edilen okulun yıkılması beklenirken eğitime açıldı. Eski mimariye göre inşa edilen okula yıllardır bir çivi çakılmamış. Bir öğrenci velisinin çektiği görüntülere göre; tahta suntalarla bölünen sınıfların ön cephelerini kaplayan pencerelerin ahşap çerçeveleri çürümüş. Okulda görev yapan öğretmenler ve sınıflardaki öğrenciler, pencerelerin her an üzerlerine devrileceği korkusu ile ders yapıyor. Okulun çatısına konulan depoların su kaçırması nedeniyle sınıfların tavanları rutubet içinde. Öğrencilerin kullandığı tuvaletlerin kapıları ise yıllar önce takılmış. Kapıların birçoğu kapanmıyor. Tahtalarla bölünen sınıflarda ayrı ayrı ders yapan öğretmenlerin sesleri birbirine karışıyor. Dışarıdan da adeta terk edilmiş bir binayı andıran okulun duvarlarında kolon demirleri görünüyor. Okul binasının fiziki şartları ile ilgili tepkilerini dile getiren öğrenci velileri, yıkım kararı verilen okulda eğitim gören çocukları için endişe duyduklarını belirtti. Elazığ depreminden sonra korkularının iyice arttığını ifade eden veliler, "Okul için geçen yıkım kararı verilmiş. Bizler okulun yıkılmasını beklerken yeniden eğitime açıldı. Çocuklarımızı korku içinde okula gönderiyoruz. Okul idarecileri ve öğretmenler ellerinden geleni yapıyor. Ancak yetkililer arasındaki yazışmalar ve bürokratik engeller nedeniyle okulun yıkımının geciktiği belirtiliyor." diye konuştu. 3 bloktan oluşan okulun B ve C blokları için çıkartılan yıkım kararının bir an önce uygulanmasını isteyen veliler ve öğrenciler, yeni bir binada eğitim görmek istediklerini belirtti. İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü yetkilileri de, Yeşilyuva İlköğretim Okulu A bloğunun İstanbul Sismik Riskin Azaltılması ve Acil Durum Hazırlık Projesi (İSMEP) kapsamında güçlendirildiğini, diğer iki bloğun ise güçlendirme kapsamına alındığını söyledi. Müdürlük yetkilileri, "Ancak Küçükçekmece Belediyesi ve Küçükçekmece İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü, bize, 'güçlendirme yerine biz bir bağışçı bulalım, iki bloğu yıkıp yerine yenisini yaptırtalım' diye teklifte bulundu. Biz de bu iki bloğu proje kapsamından çıkardık. Proje kapsamından çıkartılmasaydı önümüzdeki Haziran ayında güçlendirme çalışmalarını yapacaktık. Okul, belediyenin katkılarıyla yeniden yapılmayı bekliyor." dedi.

Hiç yorum yok: