İlkokul Eğitimi Üniversite Başarısını Etkiliyor - Eğitim Haberleri

10 Mayıs 2010 Pazartesi

İlkokul Eğitimi Üniversite Başarısını Etkiliyor

Uzmanlar ilköğretim ve lisede sağlam eğitim alan çocukların üniversitede daha başarılı olduklarını söyledi.


Özel Bursa Kültür Okulları'nda Eğitimin Geleceği Üzerine Tartışmalar serisi kapsamında düzenlenen 2023'ün Lisesine Üç Boyutlu Bir Bakış Paneli'nin 3.sü 'Rehberlik ve Sınav' başlıkları altında yapıldı. Panelin açılış konuşmasını yapan Prof. Dr. Mete Cengiz, üniversite olarak eğitim üzerine gerçekleştirilen her türlü çalışmanın yanında yer aldıklarını belirtti. Cengiz, yaptıkları araştırmalarda ilköğretim ve lise çağında yeterli eğitimi almayan gençlerin üniversite eğitimi sırasında ciddi sıkıntılar yaşadıklarını tespit ettiklerini vurguladı. Liseli gençlerin önlerine koydukları hedeflerin daha gerçekçi ve yapıcı olması gerektiğini aktaran Cengiz, "Anne ve babaların yanısıra okudukları okulların da gençlerimizi doğru yönlendirmesi gerekiyor. Gençlerimizin önüne yapıcı ve akılcı hedefler koyarsanız çocuklarımız çok daha parlak bir geleceğe sahip olacaktır." dedi.

Geleceğin planlanması açısından eğitim sisteminin çok önemli olduğunu vurgulayan Bursa Milli Eğitim Müdürü Atilla Gülsar ise düzenlenen panellerin ve yapılan araştırmaların bu planlamaya yol gösterici olacağını savundu. Gülsar, eğitim sisteminin geleceği düşünülerek yapılan çalışmaların siyasi mercilere yol gösterici olması gerektiğine işaret etti.

Kültür Okulları Yönetim Kurulu Başkanı Zafer Bulut da hedeflerinin eğitim sisteminin aksayan yönlerine dikkat çekmek olduğunun altını çizdi.

Sempozyumun açılış konferansında 'Değişen Paradigmalar Işığında Eğitim ve 2032'ün Lisesi' konulu bir konferans veren YÖK Yürütme Kurulu Üyesi Prof. Dr. Ali Ekrem Özkul ise, okulların birer eğitim fabrikası olduğunu vurguladı. Toplumun yaklaşık 150 yıldır eğitim sistemini tartıştığını aktaran Özkul, okulların değişimiyle ilgili çok farklı önerilerin olmadığını ancak bu konuların tartışılarak, yapılması gerekenlerin somut bir şekilde ortaya koyulması gerektiğini kaydetti. (Cihan)

Hiç yorum yok: