Din Dersi Azaltılsın Önerisi - Eğitim Haberleri

16 Mart 2010 Salı

Din Dersi Azaltılsın Önerisi

MEB’in düzenlediği çalıştay bünyesindeki komisyon, Din Kültürü dersinin azaltılması yönünde tavsiye kararı aldı.


Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), ilköğretim ve ortaöğretim kurumları haftalık ders çizelgelerinin değerlendirilip değiştirilmesi amacıyla bir çalıştay düzenledi. Başkent Öğretmenevi'nde yapılan çalıştay bünyesindeki ilköğretim komisyonunda, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinin bir saat azaltılması, Beden Eğitimi dersinin bir saat artırılması yönünde tavsiye kararı alındı. Kararlar TTK'ya sunulacak Ortaöğretim komisyonunda, liselerde 45 dakika olan ders süresinin 40 dakikaya indirilmesi üzerinde duruldu. AB ülkelerinde haftalık ders saatlerinin ortalama 30 olduğu belirtilerek, Türkiye'de de bu hedefe ulaşılabilmesi için çalışma yapılması gerektiği kaydedildi. Mesleki ve teknik liselerde 37-38, genel liselerde 34-35 olan haftalık ders saati sürelerinin 30'a indirilmesi yönünde Talim ve Terbiye Kurulu'na (TTK) teklifte bulunulabileceği öğrenildi. Komisyonlar bugün tavsiye kararlarını kesinleştirip TTK'ya sunacak. Açılışını Milli Eğitim Bakanı Nimet Çubukçu'nun yaptığı İlköğretim ve Ortaöğretim Kurumları Haftalık Ders Çizelgelerinin Değerlendirilmesi Çalıştayı'na MEB yetkilileri, öğretmenler, veliler, sendika temsilcileri ve öğretim üyeleri katıldı.
Milliyet

Hiç yorum yok: