MEB Sağlık İşleri Dairesi Başkanlığı, okul kantinlerinde, yayımlanan genelgelere rağmen “hijyen ve denetim” sorununun çözülemediğini açıkladı - Eğitim Haberleri

30 Ocak 2008 Çarşamba

MEB Sağlık İşleri Dairesi Başkanlığı, okul kantinlerinde, yayımlanan genelgelere rağmen “hijyen ve denetim” sorununun çözülemediğini açıkladı

Başkanlık, konunun milli eğitim müdürlükleri tarafından okul müdürlerine bildirilmesini ve müdürlerce kantinlerin denetlenmesini istedi.
Sağlık İşleri Dairesi Başkanı Nezir Kahraman tarafından Milli Eğitim Bakanı Hüseyin Çelik'e iletilen yazıda, okul kantinlerinin denetimi konusunda başarı sağlanamadığı bildirildi. Yazıda, okul kantinlerinin denetimi ve hijyen kuralları konusunda 2007'nin Nisan ayında bir genelge çıkarıldığı hatırlatıldı. Kahraman, 10 Eylül 2007'de okul kantinlerinin denetimi konusunda belediye ve emniyet müdürlüklerinin katkısını sağlamak amacıyla valiliklere yazı gönderdiklerini de açıkladı.

-OKUL MÜDÜRLERİ BİLGİLENDİRİLECEK-

Kahraman'ın Bakan Çelik'e gönderdiği yazıda, şu ifadelere yer verildi:
“Tüm çalışmalara rağmen kantinler ile ilgili bazı sorun ve şikayetlerin devam ettiği bildirilmektedir. Söz konusu şikayet nedenlerinin etkin bilgilendirme ve denetim eksikliğinden kaynaklandığı tespit edildiğinden; kantinler ile ilgili sorunların çözümü amacıyla İl Milli Eğitim Müdürlerinin, İlçe Milli Eğitim Müdürlerini; İlçe Milli Eğitim Müdürlerinin ise okul müdürlerini uygulama talimatları doğrultusunda bilgilendirmeleri gerekmektedir.”

-SAĞLIK, TARIM, EMNİYET VE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜKLERİ TOPLANTI YAPACAK-

Kahraman, obeziteye sebebiyet verecek gıdaların da kantinlerde satışının caydırılması ve bu konuda çeşitli etkinliklerin yapılmasının gerektiğini belirtti. Kahraman, hem MEB hem de Sağlık Bakanlığı'nın konu ile ilgili emirleri bulunduğuna işaret etti. Kahraman, “İl milli eğitim müdürlüklerinin kantin ve obezite konusunda; il sağlık, tarım ve emniyet müdürlükleri ile işbirliği içinde olmaları, bu konuları içeren gündemle İlçe Milli Eğitim Müdürlükleri ile bir toplantı yapmaları, İlçe Milli Eğitim Müdürlükleri de aynı şekilde okul müdürleri ile toplantı yapmaları ve toplantıda alınacak kararların sürekli ve kalıcı bir şekilde uygulanması gerekmektedir” önerisinde bulundu.

Hiç yorum yok: