Marmara Üniversitesinden Türban Bildirisi - Eğitim Haberleri

30 Ocak 2008 Çarşamba

Marmara Üniversitesinden Türban Bildirisi

Marmara Üniversitesi Senatosu, Yükseköğretim Kanunu’nun, Atatürk ilke ve devrimlerine bağlı çağdaş kuşaklar yetiştirme görevini üniversitelere verdiğini vurguladı.
Senato, buna aykırı her tür davranışın Türkiye'yi belirsizlik ve karanlığa sürükleyeceğini kaydetti.

Marmara Üniversitesi Senatosu, AKP ile MHP'nin yüksek öğretimde türbanın serbest bırakılması için mutabakata varmasının ardından yazılı bir açıklama yaptı. Açıklamada, üniversitelerin eleştirel aklın ışığında bilim üreten ve bu doğrultuda eğitim öğretim yapan kurumlar olduğunu belirtildi.
Açıklamada, şu ifadelere yer verildi:

“Üniversiteler toplumların evrensel boyutta gelişmelerini sağlayan, aklın ve bilimin önderliğinde yaptıkları çalışmalarla toplum sorunlarının çözümüne de katkıda bulunurlar. Üniversiteler sorunlara çözüm ararken olması gerekeni ortaya koyarlar. Bu çözümleri değerlendirip hayata geçirecek olanların başarısı da büyük ölçüde üniversitelerle yapacakları işbirliğine bağlıdır. Bu işbirliği toplumu ileriye götürecek çağdaş insanları yetiştirme konusunda da gereklidir.”

Açıklamada, hiçbir ülkenin kendi kuruluş felsefesi ile çelişen kuşaklar yetiştiremeyeceği bildirdildi. Ayrıca, “Bu nedenle Anayasamızda belirlenen esaslar çerçevesinde Yüksek Öğretim Kanunu, Atatürk ilke ve devrimlerine bağlı çağdaş kuşakları yetiştirme görevini üniversitelere vermiştir. Buna aykırı her tür davranış geleceğimizi tehlikeye atacak, ülkeyi belirsizlik ve karanlığa sürükleyecektir” denildi.

Hiç yorum yok: