Toptan: 'Zorunlu Eğitim 12 Yıl Olmalı'... - Eğitim Haberleri

14 Mart 2008 Cuma

Toptan: 'Zorunlu Eğitim 12 Yıl Olmalı'...

TBMM Başkanı Köksal Toptan, "Bütün dünyada olduğu gibi bizde de hala, öğretmen yetiştirme, önemli bir sorun olarak karşımıza çıkmaktadır" dedi.

Toptan, Uzun Mehmet Anıtı yanındaki Zonguldak Öğrenmenevi temel atma töreninde yaptığı konuşmada, Japonya'daki büyük kızının da doğum günü olan 8 Mart Dünya Kadınlar Günü'nü kutladığını, yılda bir gün değil hayatın her anında ve aşamasında saygıyla anılması gereken kadın unsurunun, bir ülkenin çağdaşlaşma yürüyüşündeki önemli kilometre taşlarının yanı sıra göstergelerinden birini teşkil ettiğini söyledi.

Çağa ayak uydurmak ve küresel rekabette geri kalmamak için yapılması gereken çok işlerin olduğuna dikkati çeken Toptan, şunları kaydetti:
"Acımasız küresel rekabette, çocuklarımızın, gençlerimizin başkalarıyla eşit şartlarda yarışabilmelerine yönelik gerekli alt yapıları temin etmemiz şart. Bilgiyi almada ve kullanımda gençlerimizin, çocuklarımızın yetişebilmesi için onları o alanda hazırlayacak öğretmenlerimizin de çok iyi şartlarda çalışmalarının yanı sıra yetişmeleri lazım. Bütün dünyada olduğu gibi bizde de hala öğretmen yetiştirme önemli bir sorun olarak karşımıza çıkmaktadır. Fazla gibi görünse de aslında öğretmen fazlamız yok. Çünkü, zorunlu eğitimi artık mutlaka 12 yıla çıkarmamız gerekir. Bunun gerçekleşmesi durumunda iş bulamamaktan yakınan öğretmenlerin tümünün istihdam edilmesi söz konusu hale gelecektir."

Eğitim-öğretim süresinin 12 yıla çıkarılmasının yanı sıra 180 gün olan eğitime açık gün sayısının da en az 200-210 güne çıkarılması gerektiğini belirten Köksal Toptan, şunları kaydetti:
"Eğitimcilerimizin bunu tartışmasını istiyorum. Avrupa ortalaması 210, Japonya'da 232 gündür. Öğretmenlerimiz ne kadar gayretli ve yetenekli olursa olsunlar küresel rekabetin bir aktörü olabilmemiz için 180 günlük eğitim-öğretim süresiyle bunu beceremeyiz, çocuklarımızı adeta boğarız. Şimdi olduğu gibi. O nedenle bunun da gündeme alınması, tartışılması ve yavaş yavaş gerçekleştirilmesi gerekir diye düşünmekteyim."

Hiç yorum yok: