Milli Eğitim Bakanı Çelik: "İş Bırakan Öğretmenler Hakkında Yasal İşlem Başlatılacak" - Eğitim Haberleri

14 Mart 2008 Cuma

Milli Eğitim Bakanı Çelik: "İş Bırakan Öğretmenler Hakkında Yasal İşlem Başlatılacak"

Mili Eğitim Bakanı Hüseyin Çelik, Emek Platformu'na destek vererek iş bırakma eylemi gerçekleştiren öğretmenler hakkında yasal işlem başlatılacağını açıkladı.
Bakan Çelik, Milli Eğitim Bakanlığı'nda Öğretmenevleri'nin kuruluşunun 160. yıldönümü dolayısıyla düzenlen programa gelişinde gazetecilerin sorularını cevaplandırdı. Bakan Çelik, Sosyal Güvenlik ve Genel Sağlık Sigortası Yasa Tasarısı'nı protesto etmek amacıyla Emek Platformu'nun yaptığı eyleme destek veren ve bugün 2 saat derslere girmeyen öğretmenler için herhangi bir işlem yapılıp yapılmayacağının sorulması üzerine, "Elbette yasal işlem yapılacak" dedi. Yasal olmayan hangi davranış olursa olsun gerekli takibatın yapılacağını kaydeden Çelik, "Öğretmenlerimizin işi bırakma, işi yavaşlatma şeklinde bir mazereti olamaz. İster öğretmenlerimiz ister diğer kamu çalışanlarımız vatandaşın hayatını kolaylaştırmakla görevli insanlardır. Eğer vatandaşın hayatını zorlaştırma yönünde bir şeyler yapıyorlarsa bunu doğru bulmuyorum. Halbuki böyle bir şey yasal değildir. Burası demokratik bir hukuk devletidir. Demokratik devletindeki işleyiş bellidir. Buna göre herkes hareket tarzını tespit etmek zorundadır. Yasal işlem elbette ki yapılacaktır" diye konuştu.

Bakan Çelik, İstanbul'da İl Milli Eğitim Müdürü Ata Özer'in uyuşturucu kullanan öğrencilerin arı ile tespit edileceğiyle ilgili proje geliştirdikleri yönündeki açıklamasının hatırlatılması üzerine, "Kim söylemiş böyle bir şeyi, ben ümit ediyorum ki Sayın Müdür şaka yapmıştır. Aksi takdirde bunun uygulanabilir ve ciddi alınabilir bir tarafı yoktur" dedi.

Hiç yorum yok: