Atatürk Köşesi Kalkacak... - Eğitim Haberleri

14 Mart 2008 Cuma

Atatürk Köşesi Kalkacak...


Özel öğretim kurumlarının idari bölümlerinde Atatürk Köşesi, genel müdür odası, psikoloji odası gibi zorunluluklar kalkacak.

Özel öğretim kurumlarının idari bölümlerinde Atatürk Köşesi, genel müdür odası, psikoloji odası gibi zorunluluklar kaldırılırken, okullar dışındaki özel öğretim kurumlarının açılış iznini artık valilikler de verebilecek.

Milli Eğitim Bakanlığı Özel Öğretim Kurumları Yönetmeliği bugünkü Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürülülüğe girdi. Yönetmeliğin yürürlülüğe girmesi ile 23 Haziran 1985 tarihli ve 18790 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan Milli Eğitim Bakanlığına Bağlı Özel Öğretim Kurumları Yönetmeliği yürürlülükten kalkmış oldu. Eski yönetmeliğin altıncı bölümünde yer alan idari ve diğer bölümlerde yer alan "bölümler" kısmı ise yeni yönetmelikte yer almadı.

Eski yönetmelikte yer alan özel öğretim kurumlarının yönetim bölümlerinde Atatürk köşesi, kurucu veya kurucu temsilcisi odası, genel müdür odası, genel müdür yardımcısı odası, müdür odası, öğretmenler odası, rehberlik servisi odası, psikolog odası, büro hizmetleri odası, arşiv, dosya odası, depo, ambar ve misafir odası olması zorunluluğu yeni yönetmelikte yer almadı.

-DERSHANE AÇILMASI İÇİN VALİLİK İZNİ YETERLİ-
Yürürlülüğe giren yönetmelik kapsamında okullar dışındaki özel öğretim kurumlarına kurum açma izni artık Milli Eğitim Bakanlığı tarafından değil valilikler tarafından verilecek. Artık dershane açmak isteyen kişiler valiliklere başvuracak. Özel okul açmak isteyen tüzel yada gerçek kişiler ise başvurularını Milii Eğitim Bakanlığı'na yapacaklar.

-AZINLIK OKULLARI YÖNETMELİKTE-
Yönetmelikte, daha önceki yönetmelikte 'Lozan Andlaşmasına göre açılan okullar' olarak belirtilen okullara ilk defa 'azınlık okulları' denildi. Rum, Ermeni ve Musevî azınlıklar tarafından kurulmuş, Lozan Antlaşması ile güvence altına alınmış ve kendi azınlığına mensup Türkiye Cumhuriyeti uyruklu öğrencilerin devam ettiği okul öncesi eğitim, ilköğretim ve ortaöğretim özel okullarını azınlık okulları statüsünde değerlendirilecek.

Milli Eğitim Bakanlığı Özel Öğretim Kurumları Yönetmeliği'nde yürürlülükten kalkan yönetmelikte yer alan 'Sözleşmede bulunmaması gereken hükümler' kısmı da kaldırıldı. Söz konusu hükümde 'Sözleşmelerde, ilgilinin mecburi veya mecburi olmayan durumlarda sosyal sigorta bağlantı yardımlarından faydalanma imkanlarını kısıtlayıcı, tehlikeye düşürücü, mevzuata aykırı düşecek şekilde özlük haklarını zedeleyecek hükümler bulunamaz' ibaresi yer alıyordu.

Hiç yorum yok: