Erzincan Eğitimde AB'yi de Aşmış... - Eğitim Haberleri

14 Mart 2008 Cuma

Erzincan Eğitimde AB'yi de Aşmış...

Türkiye'de bir öğretmene 26 öğrenci düşüyor. Erzincan'da ise bu oranın 1 öğretmene 17 öğrenci şeklinde olduğu belirlendi.

Ankara Ticaret Odası'nın (ATO), Milli Eğitim Bakanlığı ve Toplumsal Ekonomik Siyasal Araştırmalar Vakfı (TESAV) verilerinden yararlanarak hazırladığı 'Türkiye'nin Eğitim Karnesi' raporu yayınlandı. Rapora göre, 2006-2007 döneminde öğrenci sayısı 14 milyona ulaştı. Bu rakamın, 18 Avrupa Birliği üyesi ülkenin nüfusundan daha fazla olduğu belirlenirken, Erzincan'da eğitim öğrenim gören öğrenci sayısının 42 bin 351 olduğu öğrenildi.

Avrupa Birliği'nde öğrenci sayısının en fazla olduğu İngiltere'de, ilkokullarda öğretmen başına yaklaşık 21 öğrenci düşüyor. Öğrenci sayısının yüksek olduğu diğer iki ülke olan Almanya ve Fransa'da yaklaşık 19 öğrenciye bir öğretmen eğitim verirken, Türkiye'de bir öğretmene 26 öğrenci düşüyor. Türkiye, bu sayıyla AB ülkelerinin tamamından yüksek bir orana sahip iken, Erzincan Avrupa Birliği ortalamasının altında bir rakamı tutturdu. Erzincan'da 42 bin 351 öğrenciye karşılık, 2 bin 426 öğretmen görev yaparken, öğretmen başına 17 öğrenci düşüyor. Bu da eğitimde Erzincan'ın iyi bir noktada olduğunu gösteriyor.

Türkiye'de öğretmen başına düşen öğrenci sayısı, bölgelere ve illere göre farklılıklar gösteriyor. Öğretmen başına öğrenci sayısının en fazla olduğu iller, Doğu ve Güneydoğu Anadolu Bölgesi'nde yer alıyor. Şırnak'ta öğretmen başına 57 öğrenci düşerken, Ağrı'da 48 öğrenci, Şanlıurfa'da 43 öğrenci, Mardin'de 39 öğrenci düşüyor. Batı illerinde bu rakam 20'lere kadar iniyor. Burdur, Bartın, Sinop ve Erzincan'da öğretmen başına düşen öğrenci sayısı ise 17'de kaldı.

Erzincan'da 36 lise, 176 ilköğretim okulu, 119 okul öncesi eğitim kurumu faaliyet gösteriyor. 176 ilköğretim okulundan 2006-2007 yılında 4 bin 386 öğrenci mezun olurken, bunlardan 3 bin 386'sı liseye geçiş yaptı.

Hiç yorum yok: