ÜNLÜLERİN OKULUNDA ARTIK TENEFFÜS VE DERS ZİLİ ÇALMIYOR - Eğitim Haberleri

19 Şubat 2009 Perşembe

ÜNLÜLERİN OKULUNDA ARTIK TENEFFÜS VE DERS ZİLİ ÇALMIYOR

Milli Eğitim Bakanlığı'nın Bir Yıl Önce Okullarda Gürültü Kirliğinin Önüne Geçmek İçin Zillerin 5 Saniyeden Fazla Çalmaması Genelgesi, Hatay'ın İskenderun İlçesindeki Bir Okulda Hayata Geçirildi. Milli Eğitim Bakanlığı'nın bir yıl önce okullarda gürültü kirliğinin önüne geçmek için zillerin 5 saniyeden fazla çalmaması genelgesi, Hatay'ın İskenderun ilçesindeki bir okulda hayata geçirildi. Bakanlık, okulların bulunduğu mahalle sakinlerinin zil sesinden rahatsız olması nedeniyle hazırladığı gürültü kirliliği genelgesinde zil sesinin 5 saniyeden fazla çalınmamasını istemişti. Buradan hareketle İskenderun'daki 70 yıllık tarihi geçmişi bulunan ve roman ve hikâye yazarı edebiyatçı Ayla Kutlu'nun da mezun olduğu Namık Kemal İlköğretim Okulu'nda teneffüs ve ders zili çalmıyor artık. window.google_render_ad();Çukurova Üniversitesi'nde bir dekanın da mezun olduğu Namık Kemal İlköğretim Okulu'nda öğrenciler teneffüslere çıkışlarda ve derslere girişler de zil sesinin iptal edilmesiyle okul ve sınıf başkanlarının uyarıları ile zil saatlerine uyuyor. Öğretmenler biraz bu uygulamadan rahatsız olurken öğrenciler ise kantin önlerinde teneffüslerinde gecikmelerden dert yanıyor. Yaklaşık 2 bin öğrencisi bulunan İskenderun Namık Kemal İlköğretim Okulu'nda 10 gündür ziller hiç çalmıyor. Okul Müdürü Turgay Çelikezen, zil sesinin susturulması konusunu 2008-2009 yılı eğitim öğretim sezonun başında öğretmenler toplantısında gündeme getirmiş. Ancak öğretmenler bu uygulamaya karşı çıkmış. İkinci dönem başlayınca yeniden gündeme alan Okul Müdürü Çelikezen, 10 gün önce öğrencilerine sorumluluk bilincini aşılamak için teneffüslerde ve derslere girişlerinde okul zilinin çalınmaması kararını hayata geçirdi. İlk etapta yine öğretmenlerinden tepki aldı. Ancak her geçen uygulamaya öğrencilerin ve öğretmenlerin uyması Çelikezen'i mutlu etti. TENEFFÜS VE DERSLERE GİRİŞ SAATİNE EN ÇOK KIZLAR UYUYOR 8 yıldır Namık Kemal İlköğretim Okulu Müdürü olan Çelikezen, "Şimdi derslere geç kalan öğretmenleri de öğrencilerimiz uyarıyor. Tenefüs saati gelince de her sınıfın başkanı öğretmenine hatırlatıyor. Bu, öğrencilerimizin zamanı kullanma ve sorumluluk bilincini de artırdı. Velilerde uygulamadan memnun. Bazen kantin sırasında geç kalan öğrenciler oluyor ama her geçen gün uyumları artıyor. Uygulamada en titiz davranan kız öğrenciler oluyor.Bizim hayata geçirdiğimiz bu uygulamanın Türkiye'nin başka bir ilinde var mı bilmiyorum. Ama hiç duymadım karşılaşmadım." dedi.

Hiç yorum yok: