Üniversitelere Eşit Muamele... - Eğitim Haberleri

19 Şubat 2009 Perşembe

Üniversitelere Eşit Muamele...

Milli Eğitim Bakanı Hüseyin Çelik, üniversitelerdeki sorunların çözümünde devlet üniversite ile vakıf üniversitesi ayrım yapmadıklarını söyledi.

TBMM Genel Kurulunda, TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesinin oluşturacağı eğitim bilimleri enstitüsü bünyesinde, fen lisesi statüsünde özel ilk ve orta öğretim kurumları açılması, ''Zirve'' ve ''Yeni Yüzyıl'' adıyla 2 vakıf üniversitesi kurulmasına ilişkin kanun tasarısının tümü üzerindeki görüşmelerde, AK Parti grubu adına söz alan Adıyaman Milletvekili Mehmet Erdoğan, görüşülen tasarının, ülkede yüksek öğretime önemli katkı sağlayacağını söyledi. Eğitim ve teknolojiye yatırım yapan ülkelerin geliştiğini belirten Erdoğan, bu konuda Güney Kore'nin en iyi örneklerden biri olduğunu ifade etti. Daha sonra Milli Eğitim Bakanı Hüseyin Çelik soruları yanıtladı. Çelik, öğretmenleri yüksek lisans, doktora yapmaları konusunda teşvik ettiklerini, bunun bir eksi değil, artı olacağını söyledi. Bakan Çelik, ''TOBB Başkanı'nın AK Parti'ye yaptığı hizmetlerin mükafatı olarak bu tasarının getirildiği'' yönündeki iddiaya karşılık şunları söyledi: ''Bu iddia, TOBB gibi saygın kuruma yapılan haksızlıktır. (Eğer bize muhalefet etseymiş, yine getirir miymişiz?) şeklinde soru var. İster vakıf, ister başka bir kurum, makul, meşru, mantıklı olması kaydıyla öneri kimden gelirse gelsin biz bunun gereğini yaparız. Eğerlerle meğerlerle siyaset yapılmaz. Eğer ile meğeri evlendirmişler, nur topu gibi (keşke) adlı çocukları olmuş...'' Çelik, uyuşturucu kullanımıyla ilgili istatistiki çalışmaya izin vermediği yönündeki bir soruya da ''AB ülkelerinde uygulanan bir form soru var. Buradaki sorular bizim aile yapımıza, gelenek göreneklerimize aykırı. Okullarda çocuklara versek çok ciddi şekilde eleştirilir. Gayri ahlaki diyebileceğimiz sorular var. (Bu soruları ayırın) dedim. AB'nin her formatını kabul etmek zorunda değiliz'' şeklinde yanıt verdi. Bakan Çelik, üniversitelerin sorunlarının çözümünde devlet üniversitesi ile vakıf üniversitesi ayrımı yapmadıklarını sözlerine ekledi. Genel kurulda, tasarının maddeleri üzerinde görüşülmesine geçildi.

Hiç yorum yok: