Heyelan Tehlikesi Okul Kapattırdı... - Eğitim Haberleri

19 Şubat 2009 Perşembe

Heyelan Tehlikesi Okul Kapattırdı...

Mersin’in Mezitli İlçesi’ne bağlı, kent merkezine 55 kilometre uzaklıktaki Tepe Köyü İlköğretim Okulu, heyelan tehlikesi nedeniyle kapatıldı.

Bunun üzerine çocukları taşımalı sistemle başka bir okula götürülen aileler, karlı havada kaza tehlikesi nedeniyle uygulamaya karşı çıkıp, köylerinde kullanılmayan Kuran Kursu veya Sağlık Ocağı binalarının okul olarak değerlendirilmesini istedi. Toros dağlarının zirvesinde 1350 metre rakımda bulunan, şeftalisi ile ünlü, 2 bin 500 nüfuslu köyde, 230 mevcutlu Tepe Köyü İlköğretim Okulu'nun istinat duvarı geçen ekim ayında yaşanan heyelan nedeniyle çöktü. Meydana gelen hasar onarılmadı. Son günlerde aşırı yağmur ve kar yağışı yüzünden meydana gelen heyelanla çökme fazlalaşınca, aileler can güvenliği endişesiyle çocuklarını okula göndermemeye başladı. 10 gündür çocukların okula gitmemesi üzerine harekete geçen Kaymakamlık, heyelan tehlikesini de göz önüne alarak okulu kapattı. Öğrenciler de taşımalı sistemle 14 kilometre uzaklıktaki 10 derslikli Fındıkpınarı İlköğretim Okulu'na götürülerek eğitimlerini sürdürmeleri sağlandı. Daha önce tekli sisteme göre eğitim veren Fındıkpınarı İlköğretim Okulu'nda çiftli sisteme geçildi. Sabah okulun kendi öğrencileri, öğleden sonra da Tepe Köyü İlköğretim Okulu öğrencileri eğitim- öğretim görmeye başladı. KURAN KURSU VE SAĞLIK OCAĞI BOŞ Tepe Köyü sakinleri, uygulamaya tepki gösterdi. Çocuklarının kendi köylerinde okutulmasını isteyen ve uygulamaya karşı çıkarak imza kampanyası başlatan köylülerden Kurtuluş Demir şöyle dedi: “5 aydır yıkılan duvarı yaptıramadık. Tehlike ortaya çıkınca çocuklarımız başka okula kaydırılarak geçici önlem alındı. Oysa, köyümüzde şu an kullanılmayan iki katlı Kuran kursu binası okul olarak değerlendirilebilirdi. Bunun yanı sıra sağlık ocağı binası bombaş duruyor. Bu binaları değerlendirmek var iken, çocuklarımız, ağır kış şartlarında servislerle okula gönderiliyor. Bu kez, sürekli buzlanma nedeniyle kayma tehlikesi bulunan yolda kaza meydana gelmesinden korkuyoruz.” KAYMAKAM: YENİ OKUL YAPILACAK Mezitli Kaymakamı Kamil Kıcıroğlu da, kısa bir süre önce uzman ekibin okulda inceleme yaptığını belirterek, şu bilgiyi verdi: “Yapılan incelemeye göre arka duvarlarında ve okulun tabanında çökme tehlikesi var. Uzmanlar eğitim ve öğretim yapılmasının sakıncalı, can güvenliği açısından riskli olduğu yönünde rapor verdi. Bu nedenle okula kilit vurup, eğitime kapattık. Köye yeni bir okul yapılması yönünde önceden başlayan çalışmalar var. Bu çalışmaları tamamlayarak önümüzdeki eğitim ve öğretime yetişecek düzeyde yeni bir okul yapılacak. Bu süre içinde de çocuklarımız, Fındıkpınarı İlköğretim Okulu'nda eğitimlerini sürdürecekler.”

Hiç yorum yok: