Ulusal Çevre Projesinde Dereceler... - Eğitim Haberleri

4 Nisan 2008 Cuma

Ulusal Çevre Projesinde Dereceler...

16. Uluslararası Çevre Proje Olimpiyatı'nın (INEPO) Türkiye finali sonuçlandı. Çevre fizik, sosyal çevre, çevre biyolojisi ve çevre kimyası kategorilerinde 4 proje, birincilik ödülüne layık görüldü.

Birincilere ödüllerini veren Milli Eğitim'den sorumlu Vali Yardımcısı Hikmet Dinç, "Yeni nesillere bırakacağımız en güzel miras, temiz ve sağlıklı bir dünya olacaktır." dedi. INEPO Çevre Derneği'nin öncülüğünde her yıl Çevre ve Orman Bakanlığı, Milli Eğitim Bakanlığı, Fatih Üniversitesi ve Fatih Koleji tarafından çevre olimpiyatı düzenleniyor. Yarışmayla çevre problemlerinin çözümünde öğrencilerin "yaparak ve yaşayarak" görev almaları, çevre duyarlılığı kazanmaları ve doğal, kültürel, tarihî değerlerin korunması amaçlanıyor. Yarışmanın ulusal ayağını oluşturan Ulusal Çevre Proje Yarışması'na da bu yıl ilköğretim ve lise öğrencileri çarpıcı projeleriyle katıldı. Yapılan ön elemede 529 projeden 130'u finale kaldı.

Türkiye finali ödül töreni Fatih Koleji Beykent yerleşkesinde gerçekleştirildi. Çevre fizik kategorisinde Özel Samanyolu Lisesi öğrencileri Ali Durmaz ve Mehmet Aksay'ın projesi; çevre biyoloji kategorisinde Eskişehir Anadolu Lisesi öğrencisi Oğuzhan Üstündağ'ın projesi; çevre kimyası kategorisinde Özel Turgut Özal Anadolu Lisesi öğrencilerinden Zehra Doğan ve Büşranur Kocabaş'ın projesi ile ilköğretim dalı çevre sağlık kategorisinde Özel Samanyolu İbrahim Avcı İlköğretim Okulu öğrencisi Ebrar Önal'ın projesi birinci oldu. 4 proje gümüş ve 4'ü de bronz madalya alırken, 15 proje mansiyon, 20 çalışma da jüri özel ödülü almaya hak kazandı. 16. Ulusal Çevre Olimpiyatı'nda seçilen projeler, 1-4 Haziran 2008 tarihlerinde Çemberlitaş Fırat Kültür Merkezi'nde yapılacak INEPO'da 30 ülke birincisiyle yarışacak.

Hiç yorum yok: