Adana'da, kızamık aşısı sırasında korkudan bayılan kız öğrencinin yakınlarının okulu basıp 2 öğretmeni bıçakladı. - Eğitim Haberleri

4 Nisan 2008 Cuma

Adana'da, kızamık aşısı sırasında korkudan bayılan kız öğrencinin yakınlarının okulu basıp 2 öğretmeni bıçakladı.

Merkez Yüreğir İlçesi'ne bağlı Sofulu Beldesi'ndeki Veysel Yavuz İlköğretim Okulu'nda yaşanan olayda, kızamık aşısı yapılacak öğrencilerden 13 yaşındaki Sibel Uğur'un korkudan bayılması üzerine gelen yakınları, okulun müdürü Ali Saygılı ile müdür yardımcısı Bilal Göder'i bıçakladı.

2 eğitimciye saldırı, Eğitim-Bir-Sen ve Eğitim-Sen tarafından yapılan açıklamalarla kınandı. Eğitim-Sen Şube Başkanı Güven Boğa, sendika binasında yaptığı açıklamada, öğretmenlere saldırıya karşı önlem alınmasını istedi.

Saldırıya uğrayan öğretmenleri tedavilerinin sürdüğü Başkent Üniversitesi Yüreğir Hastanesi'nde ziyaret edip, daha sonra hastane önünde açıklama yapan Eğitim-Bir-Sen 2 Nolu Şube Başkanı Ali Uslu, eğitimcilerin sahipsiz kaldığını, bu nedenle kendilerine şiddet ve saldırının her geçen gün arttığını öne sürerek, “2008 yılı başından beri 3 saldırı olayında 4 meslektaşımız yaralandı. Biz öğretmenlerin can güvenliği kalmadı. Artan şiddet ve saldırılara karşı gerekli güvenlik tedbirlerinin alınmasını ve öğretmenlerimizin can güvenliğinin sağlanmasını istiyoruz” dedi.

Bıçaklanan müdür Saygılı'nın 20 yaşındaki kızı Özlem Saygılı da “Babam bunca yıllık eğitimciliğine karşılık ilk kez bu olay başına geliyor. Saldırıda ölebilirdi de. Suçluların en ağır şekilde cezalandırılmasını istiyorum” diye konuştu.

EĞİTİME BİR GÜN ARA VERİLDİ

Veli Yavuz İlköğretim Okulu'nda velilerin büyük bölümünün çocukları okula göndermemesi üzerine eğitime bugün ara verildi. Jandarma ekipleri olay ihtimaline karşı okulda güvenlik önlemi alıp, beklemeye başladı. Olayla ilgili gözaltına alınanların sayısı ise 3'e çıktı. Aynı aileden Ramazan Uğur ile kardeşleri Ahmet ve Mahmut Uğur'un gözaltına alındığı öğrenildi.

Olay sırasında okul yöneticilerinin kendilerine saldırdığını ileri süren Uğur Ailesi sessizliğini bozdu. Kızı Sibel'in aşı nedeniyle baygınlık geçirdiğini doğrulayan anne Sevda Uğur, “Kızıma aşı yapılmasına bir şey demiyorum. Ama o bayılmış, okul müdürü 100 metre ilerideki Sağlık Ocağı'na göndermek yerine, bahçedeki bankın üzerine yatırtıp, kolonyayla ayıltılmasını istemiş. Sağlık Ocağı'na götürebilirler ya da bize haber verebilirlerdi, ikisini de yapmamışlar. Bir arkadaşı durumu bize anlatınca, konuşmak için gittik. Bizim okula hücum ettiğimizi düşünerek üzerimize yürüdüler. Müdür tehdit etti. Bir müdür yardımcısının elinde de bıçak vardı. Arbede çıktı, elindeki bıçak nasıl olduysa bizimkilerden birine geçmiş. Böyle olmasını istemezdik, her iki tarafa da geçmiş olsun” dedi.

Kavga sırasında gözüne aldığı darbeyle yaralanan Sibel Uğur'un teyzesi Alev Uğur ise “Yeğenimin baygın olduğunu duyunca konuşmak için gittik, bu sırada olay çıktı” dedi.

Hiç yorum yok: