Demokrasi Kahramanı... - Eğitim Haberleri

4 Nisan 2008 Cuma

Demokrasi Kahramanı...

Cizre'de son yılların en ilginç 'demokratik hak arayışı' yapıldı. Eylemi yapan, 10 yaşındaki Mahmut Tuzan. Bakın nasıl bir eylem yaptı ve istediğine ulaştı. " Mesajlardan şarj bitti"

Cizreli ilköğretim 3. sınıf öğrencisi Mahmut Tuzan, sınıf başkanlığından alınınca demokrasi mücadelesi başlattı. İki günlük kampanyayla 'mücadeleyi' kazanan Tuzan başkanlığa geri döndü.

Cizre'de son yılların en ilginç 'demokratik hak arayışı' yapıldı. Eylemi yapan, 10 yaşındaki Mahmut Tuzan. Vali Kamil Acun İlköğretim Okulu'nun 3. sınıfında sınıf başkanı olan Mahmut, öğretmeni tarafından 'görevden' alınınca eğitim tarihinde görülmemiş bir 'sivil itaatsizlik' eylemi yaparak başkanlık görevini geri almayı başardı.
Öğretmeni, Mahmut'u "arkadaşlarını rahatsız ettiği, görevini kötüye kullandığı" gerekçeleriyle görevden aldı. Küçük Mahmut bunun üzerine, bir afiş hazırlayarak telefon ve SMS yoluyla kendisine destek kampanyası başlattı. Fotoğrafını ve okul müdürüyle yardımcısının telefon numaralarını afişlere koyup bu afişleri ev ve işyerlerinin camlarına, duvarlarına yapıştırdı.

Cizreliler Mahmut'un bu çağrısına hemen uyup, okul müdürüyle yardımcısının telefonlarını SMS yağmuruna tuttu.

MESAJLARDAN ŞARJ BİTTİ

Okulun müdür yardımcısı Yücel Turgut, kampanyayla ilgili şunları söylüyor: 'Öğrencimiz böyle bir duyuru başlattı. Afişlerde bizim telefon numaralarımızı da vermiş. Bu nedenle aşırı derecede mesaj yağdı bize, telefonlarımızın şarjı bitti.' Yücel Turgut, öğrencilerinin böyle bir kampanya başlatmasını 'okul içi demokrasinin gelişmesi ve öğrencilere demokrasi fikrini aşılaması açısından uygun bulduklarını belirtiyor.

Okul yönetimi kampanyanın büyümesi karşısında Mahmut'a sınıf başkanlığını iade etmek zorunda kaldı. Fakat Mahmut'a bir de şart koşmuşlar, bir daha arkadaşlarını rahatsız edecek bir harekette bulunmayacak. Mahmut'sa bu demokrasi mücadelesinden başarıyla çıkmaktan mutlu: "Ben haksız yere başkanlıktan alındım ve bu durumda başkanlığa dönmek için kampanya başlattım ve tekrar başkanlığa döndüm. Beni destekleyen herkese teşekkür ederim."

Hiç yorum yok: