OKS Anneleri Çok Çileli... - Eğitim Haberleri

24 Mart 2008 Pazartesi

OKS Anneleri Çok Çileli...

"OKS Anneleri" isimli dizi, annelerin sıkıntılarını anlatmaya çalışıyorsa da ben yine de şu anda sekizinci sınıfta okuyan kızımın sıkıntılarını paylaşacağım.

Kızım ilköğretim süresi zorunlu olarak sekiz yıla çıkınca, bizim kararımızla özel bir illköğretim okuluna gitmeye başladı. Eğitim ve öğretim kalitesini burada tartışmaya açmayacağım, fakat kızımın son iki senedir yaşadığı çileyi muhakkak anlatmak istiyorum. Pazartesi okulundan trafik nedeniyle ancak saat 17:00 civarı evine gelen kızım, bir lokma birşeyler atıştırdıktan ve elini yüzünü yıkadıktan sonra dayısı ile matematik çalışmak için masa başına oturuyor.

Saat 20:00 civarı dersi biten kızım bir saat kadar da okul ödevlerini topladıktan sonra baygın bir şekilde yatağın yerini zor buluyor. Salı sabahı saat sabah 06:00'da uyanan kızım tekrar bitkin bir vaziyette okul yoluna koyuluyor. Salı akşamı 17:00 civarı birşeyler atıştırdıktan sonra yıllardır devam ettiği İTÜ konservatuarına giderek dersine katılıyor. Çarşamba evde dayısının ve dershanenin ödevlerini ve de tabii ki, şu aralar çok popüler olan ve internetten 'copy' ve 'paste' şeklinde yapılan projelerini tamamlamaya çalışıyor.

HERKES UYURKEN

Perşembe akşamı ise 17:00'de eve gelen kızım uçarak Bakırköy Anafen dershanesindeki etüde yetişmeye çalışıyor. Cuma akşamı saat 18:00'de eve gelen Fen Hocası Aysel Hanım ile hummalı bir şekilde kimya, fizik ve biyoloji tekrarları yapan kızım, cumartesi sabahı uykusunu alamadan, bu sefer sabah 07:00'de kalkarak, 08:00'de başlayan dershane derslerine yetişebilmek için olağanüstü bir gayret sarfediyor. 12:00'de dersi biten kızcağızım bu sefer ağzına bir dönerli sandviçi sağlıksız bir şekilde tıkarak ve hazımsızlık problemi ile boğuşarak dershanenin 13:00 civarı başlayan test yarışlarına dahil oluyor.

Herkesin uyuduğu, kuş uçmadığı kervan geçmediği pazar günü ise yine sabah 07:00'de kalkıp,08:00'de dershanede olabilmek için çabalıyor. Öğleden sonrası serbest zannedersiniz değil mi? Hayır. Saat 15:00'te Matematik Hocası geliyor ve çalışmalar son hızla devam. Yedinci sınıftan beri benzer bir çalışma temposu ile çocukluğunu doğru dürüst yaşayamayan kızım için içim parçalanıyor ve çok üzülüyorum. İşin maddi yönüne gelince bir servet harcanıyor.

Ancak üst orta sınıf aileye mensup kişilerin harcayabileceği paralar söz konusu. 2 saat ders 200 YTL. Ayda 4'ten etti 800 YTL. Aylık dershane taksidi 250 YTL. Fen ve matematik iki hocadan ders aldırdığınız takdirde, dershane ile birlikte size işin aylık bilançosu yol, kitap, yemek vs dahil 2000 YTL. Çocuğunuz bir de özel okula gidiyorsa koyun üstüne aylık en az 1700 YTL'lik taksitleri.

Servis parası, harçlığı, üstü,başı, zırt pırt değişen i-pod ve cep telefonu gibi alsan bir türlü almasan bir türlü ıvır zıvırları ise hiç saymadım bile. Allah velilere, çocuklara sağlık,enerji nasip etsin ki bu yükün altından kalkabilelim. Yükümüz hem maddi hem manevi. Bundan sonraki nesillere OKS ve SBS olmayan bir dünya diliyorum!..

Hiç yorum yok: