Eğitim çalışanlarının yüzde 90.8 inin kredi kartı borcu ya da taksiti var. Yüzde 83.6'sı geçimini sağlayamadığını ifade ediyor... - Eğitim Haberleri

24 Mart 2008 Pazartesi

Eğitim çalışanlarının yüzde 90.8 inin kredi kartı borcu ya da taksiti var. Yüzde 83.6'sı geçimini sağlayamadığını ifade ediyor...

Eğitim çalışanlarının yüzde 90.8 inin kredi kartı borcu ya da taksiti var. Yüzde 83.6'sı geçimini sağlayamadığını ifade ediyor.

Türk-Eğitim Sen yaptığı anket çalışmasıyla eğitim çalışanlarının durumunu ortaya koydu. Ankete göre eğitim çalışanlarının yüzde 90.8'inin kredi kartı borcu ya da taksiti var. Kredi kartı borcu ya da taksitleri olmadığını ifade edenlerin oranı ise yalnızca yüzde 9.1. Yine ankete göre eğitim çalışanlarının yüzde 83.6'sı geçimini sağlayamıyor, yüzde 32.4'ü ise ek iş yapıyor. Öte yandan eğitimcilerin yüzde 74'ü çalışma şartlarından memnun değil.
Türk Eğitim-Sen, eğitim çalışanlarının sosyo-ekonomik durumunu gözler önüne sermek amacıyla anket çalışması gerçekleştirdi. Türkiye genelinde 2 bin 546 eğitim çalışanı üzerinde yapılan ankete katılanların yüzde 80.7'si Milli Eğitim Bakanlığı'nda, yüzde 15'i üniversitelerde, yüzde 4.3'de Yurt-Kur'da görev yapıyor. Eğitim çalışanlarının ücret profilini bakıldığında ise katılanların 12'si 601-800 YTL, yüzde 44.6'sı 801-1000 YTL, yüzde 40'ı 1001-1500 YTL, yüzde 2.5'i ise 1501 YTL ve üzerinde ücret kazanıyor.

EĞİTİMCİLERİN YÜZDE 74'Ü ÇALIŞMA ŞARTLARINDAN MEMNUN DEĞİL

Ankete katılanların yüzde 74.1'i görev yaptığı kurumdaki çalışma şartlarından memnun olmadığını belirtirken, yüzde 25.8'i memnun olduğunu ifade ediyor. Kurumdaki çalışma şartlarından memnun olmayanların yüzde 2.9'u çalışma süresinin uzunluğundan, yüzde 5.6'sı çalışma koşullarının ağırlığından, yüzde 17.4'ü görev alanının belirsizliğinden, yüzde 17.7'si çalışma ortamının huzursuzluğundan, yüzde 20.3'ü olanakların yetersizliğinden, yüzde 28'i ise tüm bunların hepsinden şikayetçi.

EĞİTİM ÇALIŞANLARININ YÜZDE 83.6'SI GEÇİMİNİ SAĞLAYAMIYOR, YÜZDE 32.4'Ü EK İŞ YAPIYOR

Ankete katılanların yüzde 83.6'sı aylık geliriyle geçimini sağlayamadığını, yüzde 16.3'ü ise geliriyle geçimini sağlayabildiğini belirtiyor. Eğitim çalışanlarının yüzde 67.5'i ek iş yapmadığını ifade ederken, yüzde 32.4'ü ek iş yaptığını ifade ediyor.
Ek iş yapan eğitim çalışanlarının yüzde 53.3'ü her türlü işi yaptığını belirtirken; yüzde 24.7'si boya, badana, tamirat, bahçe işleri, yüzde 7.5'i pazarcılık, yüzde 4.2'si hamallık, yüzde 3'ü nakliyatçılık, yine yüzde 3'ü kalorifer tamiratı, bakımı, yüzde 1.8'i kurye, çaycılık, yüzde 1.2'si sıhhi tesisatçılık ve yine yüzde 1.2'si aşçılık yaptığını söylüyor.
Öte yandan ankete katılan eğitim çalışanlarının yüzde 59.1'i kirada oturduğunu, yüzde 22.1'i ev sahibi olduğunu, yüzde 15'i evinin ailesine ait olduğunu, yüzde 3.6'sı da evinin miras yoluyla kendisine kaldığını belirtiyor.

EĞİTİMCİLERİN YÜZDE 69.4'Ü ÇOCUĞUNU DERSHANEYE GÖNDEREMİYOR

Eğitim çalışanlarının yüzde 69.4'ü çocuğunu sınavları kazanabilmesi için dershaneye gönderemiyor. Çocuğunu dershaneye gönderenlerin oranı ise yüzde 30.5'te kalıyor. Eğitimcilerin yüzde 67.1'i ekonomik nedenlerle çocuğunu/çocuklarını dershaneye gönderemiyor.

EĞİTİM ÇALIŞANLARININ YÜZDE 74.7'Sİ HER GÜN GAZETE OKUMUYOR

“Her gün en az bir gazete okuyabiliyor musunuz?” sorusuna eğitim çalışanlarının yüzde 74.7'si her gün en az bir gazete okumadığını belirtirken, yüzde 25.2'si her gün en az bir gazete okuduğunu ifade ediyor. Eğitim çalışanlarının yüzde 64.3'ü ekonomik nedenler, yüzde 15.7'si basın-yayın kuruluşlarına güvenmediğinden, yüzde 6'sı da istediği gibi gazete bulamadığından her gün gazete okumadığını söylüyor.
Eğitim çalışanlarının yüzde 78.9'u ise sosyal aktivitelere katılamıyor. Sosyal aktivitelere katılanların yüzde 36.6'sı spor aktivitesiyle uğraştığını, yüzde 23.1'i sinema ya da tiyatroya gittiğini, yüzde 2.3'ü ise oyun salonlarından zamanını geçirdiğini ifade ediyor.

EĞİTİM ÇALIŞANLARININ YÜZDE 53.1'İ TATİLİNİ EVİNDE GEÇİRİYOR, YÜZDE 18.4'Ü DE TATİLDE ÇALIŞIYOR

Ankete katılan eğitim çalışanlarının yüzde 53.1'i tatillerini evde, yüzde 22.9'u memlekette, yüzde 3.4'ü de tatil yöresinde tatilini geçirdiğini ifade ediyor. Tatilde çalıştığını belirtenlerin oranı ise yüzde 18.4.

EĞİTİM ÇALIŞANLARININ YÜZDE 36.2'Sİ ÇOCUĞUNUN DOKTOR OLMASINI İSTİYOR

Eğitim çalışanlarının yüzde 36.2'si çocuğunun doktor, yüzde 12'si mühendis/mimar, yüzde 10.5'i öğretmen, yüzde 8.1'i avukat, yüzde 5.7'si akademisyen, yüzde 5.1'i bankacı, yüzde 2.5'i polis olmasını istiyor. Ankete katılanların yüzde 94.2'si çocuğunun geleceğine yönelik maddi yatırım/birikim yapamadığını belirtirken, yüzde 5.7'si maddi yatırım-birikim yapabildiğini ifade ediyor.

Hiç yorum yok: