İstiklal Marşını Gönül Gözleri İle Okudu... - Eğitim Haberleri

24 Mart 2008 Pazartesi

İstiklal Marşını Gönül Gözleri İle Okudu...

Gözleri çok az görebilen ilköğretim okulu öğrencisi Onur Dinç,Çanakkale Şehitleri’ne şiiri okuma yarışmasında 117 bin öğrenci arasından finale kalarak birinci oldu.

GÖZLERİ çok az görebilen ilköğretim öğrencisi, yüzlerce yaşıtını geride bırakıp, şiir okuma yarışmasında birinci olurken herkesi de okuduğu şiirle ağlattı.

Çanakkale Zaferinin 93'üncü yıldönümünü nedeniyle Ankara'da ise her yerde olandan farklı bir program vardı. Daha önce İstiklal Marşı'nın okuma yarışmaları yapan Yenimahalle Belediyesi bu defa İstiklal Şairi Mehmet Akif Ersoy'un Çanakkale Şehitleri'ne yazdığı destanı okumak için yarıştı. İlçeler çapında yapılan yarışmalarda birinci olan Emniyetçiler İlköğretim Okulu öğrencisi Onur Dinç, finalde de kendi kategorisinde herkesi gözyaşlarına boğarak birinci oldu.

SEYİRCİLER ANLAMADI

Onur'u diğer çocuklardan ayıran tek özellik, çok güzel şiir okuması değildi. Küçük Onur, gözleri görme yetisini büyük oranda kaybetmiş, engelli bir çocuktu. Ancak o bunu kullanmak ve bir kenarda oturmak yerine, diğer arkadaşları ile birlikte canla başla çalışmış ve yarışmıştı. Onur öyle başarılı oldu ki, salonu dolduran binlerce kişi, onun engelli olduğunu yarışma bitinceye kadar anlamadı. Duygulu okuyuşuyla salonda bulunanları ağlatan Onur, birincilik ödülünü de Yenimahalle Belediye Başkanı Ahmet Duyar'ın elinden aldı.

LAPTOP'UN DEĞİŞMESİNİ İSTEDİ

Sahnede içinden geldiği gibi davranan Onur Dinç, Başkan Ahmet Duyar'dan kazandığı diz üstü bilgisayarının değiştirilmesini, görme engelliler için hazırlanan sistemden kendisine verilmesini istedi.Başkan Ahmet Duyar, bu konuda gerekli talimatları verdiğini ifade ederek, "Onur bizim için çok güzel bir örnek oldu.Elimizden gelen yardım yapılacak" dedi.

Yenimahalle Belediye Başkanı Ahmet Duyar, Onur'la gurur duyduğunu belirterek, "Bu küçük yavrumuz, engel tanımamış. Şiir okumadaki başarısı yanında, engel tanımaması ve hayata küsmemesi nedeniyle de kutluyorum" dedi.

Eğitimine devam etmek istediğini belirten Onur ise şiir okumayı çok sevdiğini belirterek, şunları söyledi:

BRAIL İLE YAZI EZBERLİYORUM

"Göremediğim için şiirleri brail alfabesiyle kendim yazıyorum ve sonra okuyorum. Bazen de şiirleri kasetten dinleyip ezberliyorum. Çanakkale Şehitleri'ne şiirini çok seviyorum çünkü bu şiir, ülkemiz düşman tarafından işgal edilmesin diye canlarını seve seve veren şehitlerimiz için yazıldı: Bu yüzdende bu yarışmaya katıldım. Ayrıca Milli bir tiyatro oyunu olan Bir Bayrak rüzgar bekliyor adlı oyunda rol alıyorum. Çanakkale şiirini 2 günde ezberledim."

Onur 5 çocuklu bir ailenin çocuğu. Bir kardeşi daha görme özürlü. Annesi ev hanımı olan Onur'un babası ise güvenlik görevlisi olarak çalışıyor. Ailesini üç ayda bir görebiliyor. Onur'un derslerinde çok başarılı olduğunu belirten okul idaresi onun için haftada iki gün özel eğitmen geliyor" dedi.

Hiç yorum yok: