İzmir Basma Sanayii Müessesesi, bundan sonra mesleki eğitim kampüsü olarak hizmet verecek. - Eğitim Haberleri

24 Mart 2008 Pazartesi

İzmir Basma Sanayii Müessesesi, bundan sonra mesleki eğitim kampüsü olarak hizmet verecek.

Salih İşgören ve eşi Nevval İşgören tarafından yaptırılan kampüsün inşaatı tamamlanmak üzere. 5 okulu inşa edilerek boyanan kampüste; çevre düzenleme, dekorasyon ve atölye düzenleme çalışmaları devam ediyor.

Önümüzdeki eğitim yılında öğrenci almaya başlayacak kampüsteki altı okulda 4 bin öğrenci eğitim alacak. Kampüse bir anaokulu ve bir ilköğretim okulu daha yapılacak. Böylece öğrenci sayısı 5 bini aşacak. Bitirildiğinde kampüs için 20 milyon YTL harcanmış olacak. Nevval-Salih İşgören Eğitim Kampüsü, endüstri meslek lisesi olarak hizmet verecek. Kampüste turizm otelcilik, dış ticaret, fuarcılık, denizcilik, tekstil, sosyal bilimler meslek liseleri yer alacak.

Mesleki eğitimin Avrupa standartlarına çıkarılması ve ara eleman ihtiyacının karşılanması kapsamında meslek liselerinin tek çatı altında toplanmasını uygun gören İl Milli Eğitim Müdürü Kamil Aydoğan, arsa tahsisi için bakanlık seviyesinde yazışmalar yaparak Sümerbank basma fabrikasının alınmasını sağladı.

Kampüsün devreye girmesiyle binlerce öğrencinin modern mekânlarda öğrenim göreceğini belirten Konak İlçe Milli Eğitim Müdürü Abdülkadir Yıldız ise 2008-2009 eğitim-öğretim döneminde öğrenci almaya başlayacaklarını söyledi. Kampüsün mimari yapısının yanı sıra merkezî bir yerde olmasının öğrenci ve öğretmenler için çok büyük bir avantaj olduğunu vurgulayan Yıldız, "Kampüsü birkaç ay içinde devralacağız. Daha sonra da okulların müdürlerini görevlendireceğiz. Yaz sonunda ise öğrenci almaya başlayacağız." dedi.

Hiç yorum yok: