Yolören köyünde 1936 yılında yapılan ilköğretim okulu onarılarak yeniden hizmete açıldı - Eğitim Haberleri

27 Ocak 2008 Pazar

Yolören köyünde 1936 yılında yapılan ilköğretim okulu onarılarak yeniden hizmete açıldı

Yolören köyünde 1936 yılında yapılan ilköğretim okulu onarılarak yeniden hizmete açıldı. Köy Muhtarı Hasan Arslantaş, 75 bin YTL'ye yakın bir harcama yaparak tarihi okulu onardıklarını belirtti.

Muhtar Arslantaş, "Okulumuz tarihi olduğu için Anıtlar Yüksek Kurulu'nun koruması altındaydı. Yaptığımız çalışmalar neticesinde orjinaline uygun olarak onarımını yapmak istedik. Aldığımız izinle okulumuza kalorifer tesisatı çekildi. Elektrik tesisatı tamamen yenilendi. İş ve dış sıva ve boyası yenilendi. Bunun yanı sıra çerçeveleri orjinaline uygun olarak yapıldı. Çevresinden su almasın diye de tüm okul çevresini betonla kapladık" dedi.

Okulun yaklaşık 75 bin YTL'ye malolduğunu dile getiren Arslantaş, "Bunun 10 bin YTL'si KÖYDES'den geldi. Kalan kısmını ise köy bütçemizden karşıladık" dedi. Okul Müdürü Necati Özkan da, tarihi binanın onarılmasına en çok kendilerinin sevindiğini belirterek, "Gerçeketn muhtarlığımız çok isabetli bir iş yaptı. Taşıma merkizi olan okulumuzun mevcut binası bize yetmiyordu. Şimdi tarihi binamızın onarımının tamamlanması ile ana sınıfı, spor odası, fen ve teknoloji laboratuarı ve kütüphanemiz bu binaya taşınacak. Biz de mevcut binamızda sadece eğitim yapacağız. Emeği geçen herkese teşekkür ediyorum" dedi.

Çeltikçi ve Karasıl'dan gelen öğrencilerle birlikte Yolören İlköğretim Okulu'nda 224 öğrenci öğrenim görüyor. (Cihan Haber Ajansı)

Hiç yorum yok: