Suudi Arabistan Büyükelçiliği, Riyad Uluslararası Türk Okulu (RUTO) Yönetimi ve Okul Yönetim Kurulu işbirliğiyle sağlık taraması - Eğitim Haberleri

27 Ocak 2008 Pazar

Suudi Arabistan Büyükelçiliği, Riyad Uluslararası Türk Okulu (RUTO) Yönetimi ve Okul Yönetim Kurulu işbirliğiyle sağlık taraması

Suudi Arabistan Büyükelçiliği, Riyad Uluslararası Türk Okulu (RUTO) Yönetimi ve Okul Yönetim Kurulu işbirliğiyle altı farklı ülkeden doktor ve hemşirelerin katılımıyla 910 öğrenci sağlık taramasından geçirildi. Türkiye'deki değişik tıp fakültelerinden mezun Suudi Arabistanlı, Ürdünlü, Pakistanlı, Özbekistanlı, Azerbaycanlı ve Türk doktorların katıldığı proje, TC Riyad Büyükelçisi eşi Dr. Canan Koru'nun başkanlığında okul yönetim kurulu başkanı Doç. Dr. Zekeriya Aktürk, Büyükelçilik Eğitim Müşaviri Metin Güçlü ve Okul Müdürü Hilmi Dönmez tarafından hazırlandı. Sağlık taramasına ayrıca gönüllü hemşireler Semra Aktürk ve Nesrin İnan'ın yanı sıra öğretmenler, öğrenciler ve okul yönetim kurulu üyeleri de destek verdi. Taramaya katkıda bulunanlara Büyükelçilik tarafından teşekkür belgesi verildi.

910 ÖĞRENCİ SEKİZ FARKLI SAĞLIK SORUNU AÇISINDAN TARANDI

1988 Yılında kurulan RUTO'da yaklaşık 1570 öğrenci eğitim görüyor. Ana sınıfı - 5. sınıf arasındaki 958 öğrenciden 910'u taramaya katıldı. Öğrenciler, görme bozukluğu, ağız ve diş sağlığı, beslenme bozuklukları, büyüme - gelişme sorunları, kansızlık, kalp muayenesi, uyku bozuklukları ve sosyal sorunlar açısından değerlendirildi.

DOKTORLAR: "TÜRKİYE'YE VE TÜRKLERE VEFA BORCUMUZU ÖDÜYORUZ"

Dr. Canan Koru, Cihan Haber Ajansı'na yaptığı açıklamada "Bu çalışmanın esas amacı koruyucu hekimlik hizmeti sunmaktır. Diş fırçalama, sağlıklı beslenme ve düzenli uyku alışkanlığı kazandırılması halinde öğrencilerin sağlık durumlarında derslerini de etkileyecek bir iyileşme olacaktır" dedi.

Proje hazırlayıcılarından Doç. Dr. Zekeriya Aktürk ise "Bu projenin başarıya ulaşmasında Büyükelçiliğimizden gönüllü öğrencilerimize kadar birçok kişinin emeği var. Özellikle okul müdürümüz ve okul yönetimi projenin gerçekleşmesi için ellerinden gelen desteği verdiler. Kısıtlı imkânlara rağmen okulumuzda ilk kez bir sağlık taraması gerçekleştirildi. Bu projenin değişik ülkelerden meslektaşlarımızın desteğiyle gerçekleşmiş olması Türkiye'nin yabancı öğrencilere yaptığı yatırımın bir meyvesidir" dedi.

Suudi Arabistan'da Türk Milli Eğitim Bakanlığı'nın müfredatını uygulayan altı okulun olduğunu belirten eğitim müşaviri Metin Güçlü ise "Türkiye'de zaman zaman Sağlık Bakanlığı organizasyonuyla okullarda sağlık taraması yapılıyor. Ancak burada bu imkânları bulmak çok zor olduğundan böyle bir projeyi hayata geçirmek önemli bir başarıdır. Bu projeyi Suudi Arabistan'ın değişik illerindeki diğer okullarımızda da yapmayı planlıyoruz." diye konuştu.

Ege Üniversitesi'nden 1987 yılında mezun olan Ürdünlü Dr. Muhammed El Ayed "Türkiye'de okuduğum için çok mutluyum. Üzerimde Türklerin hakkı var. Böyle bir projenin yapılacağını duyunca hiç tereddüt etmeden katılmaya karar verdim." dedi.

Riyad'ın en büyük devlet hastanesinde çocuk cerrahı olarak çalışan Azerbaycanlı Dr. Rıfat Tanrıverdi, "Benim iki çocuğum da bu okulda eğitim görüyor. Ayrıca, burada çok sevdiğimiz Türk arkadaşlarımız var. Bu nedenle eşim Dr. Metanet ile birlikte bu projeye severek destek olduk" diye konuştu.

İstanbul Tıp Fakültesi'nden 1976'da mezun olan Dr. Aysel Yeter Ocakçıoğlu ise "Suudi eşimle fakülte yıllarında tanıştık. Evlendikten sonra Riyad'a yerleştik ve yaklaşık 30 yıldır burada yaşıyorum. Ülkemden uzakta ülkemin çocuklarına hizmet etme fırsatı bulduğum için çok mutluyum." şeklinde konuştu.

Kayserili diş hekimi Adnan Akif Kaplan, Pakistanlı Dr. Abdulsattar Han, Özbek asıllı Suudi vatandaşı 1974 Ege Üniversitesi mezunu Dr. Enver Rahmetullah'da bu projenin Türk ve Türkiye'den mezun doktorları bir araya getirmesinden dolayı ayrıca önemsenmesi gerektiğini vurgulayarak bu tür projelere her zaman destek olmaya hazır olduklarını belirttiler.

ÖĞRENCİLER DİŞ SAĞLIĞI AÇISINDAN SINIFTA KALDI

Taramanın sonucu hakkında bilgi veren Aktürk, "Öğrencilerin sağlık durumları tahmin ettiğimizden daha iyi. Öğrencilerin yüzde 10'unda şişmanlık ve yüzde13'ünde görme bozukluğu olduğu, yüzde 15'inin ise sağlıksız beslendiği saptandı. Esas sorun diş sağlığında; öğrencilerimiz diş sağlığı açısından sınıfta kaldı. Çocuklarımızın yüzde 50'si dişlerini fırçalamıyor. Yüzde 90'ında ise diş çürükleri var. Velilerimizin yüzde 80'den fazlasının sağlık sigortasının olmadığı ve büyük çoğunluğunun tamirci, lokantacı ve berber olduğu göz önüne alındığında saptanan sağlık sorunlarının çözümünde ailelerin zorlanacağı anlaşılıyor. Koruyucu hekimlik ve sağlık eğitimi başta olmak üzere saptanan sorunların çözülmesinde proje komisyonu olarak elimizden gelen desteği vereceğiz" dedi.

Sağlık taramasına katılan öğrencilere diş fırçalamayı teşvik etmek amacıyla diş fırçası, diş ipi ve diş macunu dağıtıldı. (Cihan Haber Ajansı)

1 yorum:

ESAT KILIÇ dedi ki...

Ben Adnan akif kaplan'ın Kayseriden bir yakın akrabasıyım ona uzun yıllardır ulaşamıyorum lütfen yardımlarınızı diliyorum Adım=HAŞİM ALTINBAŞ Kayseri tomarzahlıyım tel no=05368675047