Balıkesir'in Edremit İlçesinde Açık İlköğretim Sınavlarından Sonra Açıl Lise Sınavları da Yapılmaya Başlandı - Eğitim Haberleri

27 Ocak 2008 Pazar

Balıkesir'in Edremit İlçesinde Açık İlköğretim Sınavlarından Sonra Açıl Lise Sınavları da Yapılmaya Başlandı

Balıkesir'in Edremit ilçesinde Açık İlköğretim sınavlarından sonra Açıl Lise sınavları da yapılmaya başlandı.

İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü yetkililerinden alınan bilgiye göre, Edremit Lisesi ve Karagözoğlu İlköğretim okullarında Cumartesi ve Pazar günleri 4 oturum şeklinde gerçekleşen sınavlara toplam bin 795 öğrenci katıldı. Edremit'in yanı sıra körfez bölgesindeki Havran, Burhaniye, Gömeç ve Ayvalık ilçelerinde ikamet eden vatandaşlar, daha önce bu sınavlara girmek için bir gün önceden Balıkesir'e giderek orada konaklamak zorunda olduklarını, yolculuk ve konaklamadan dolayı büyük sıkıntılar ve masraflarla karşılaştıklarını, sınavın Edremit'e alınmasıyla rahat bir ortamda sınava girmekten çok memnun olduklarını ifade etti. Edremit esnafı da ÖSS'den sonra DPY, OKS, SBS sınavlarının Edremit'e alınmasından gayet memnun olduklarını belirtti. Özellikle hafta sonlarında sınavlar sayesinde az da olsa bir hareketlilik olduğunu ifade eden esnaf, ayrıca Motorlu Taşıt Sürücü Adayları Yazılı Sınavı'nın da Edremit'te yapılmasını yetkililerden istedi.

İlçe Milli Eğitim Müdürü Atanur Çağlayan ise, "Çeşitli sebeplerle örgün eğitimde okuyamamış vatandaşlarımız için çok önemli bir fırsat olan Açık İlköğretim ve Açık Lise sınavları huzur ve sükûn içinde geçti. Herhangi bir olumsuzluk yaşanmadı. Sınavlarda görev alan tüm yönetici ve öğretmenlerimize teşekkür ediyorum. İlçe Emniyet Müdürlüğü yetkililerine de teşekkür ediyorum. Soruların muhafazası ve sınavların yürütülmesinde çok katkıları oldu. Zaten ilçemizde ÖSS sınavı yapmaktaydık. OKS ve DPY sınavlarının ardından Açık İlköğretim ve Açık Lise sınavlarının da ilçemizde yapılması çok yerinde oldu. Umuyorum Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi sınavları ile sürücü ehliyeti sınavları da ilçemizde yapılmaya başlar. Böylece körfez bölgesinden bir sürü insan bir gün öncesinde kalkıp Balıkesir'e gitmek zorunda kalmaz. Biliyorsunuz buralar Balıkesir'e uzak" dedi.

Hiç yorum yok: