Liseler Mezun Vermeyecek - Eğitim Haberleri

7 Ocak 2008 Pazartesi

Liseler Mezun Vermeyecek

Bu yıl yapılan yeni düzenlemelerle liseler mezun vermeyecek. İlköğretim öğrencilerine MEB tarafından seviye belirleme sınavı yapılacak.

Yeni düzenlemelerle başlayan 2007-2008 eğitim-öğretim yılında ilk dönem 25 Ocak'ta sona eriyor. Liselerin üçüncü sınıfında okuyan öğrenciler karne alacaklar ama, liseler 4 yıla çıkarıldığı için sene sonunda diploma alamayacaklar. 2007-2008 eğitim yılında ikinci dönem 11 Şubat 2008'de başlayacak.

Milli Eğitim Bakanlığı'nın eğitim-öğretimin kalitesini artırma çalışmaları neticesinde yaptığı yeni düzenlemeler ile başlayan 2007-2008 eğitim öğretim yılında birçok değişiklik yapıldı. Yeni dönemde en önemli değişikliklerden biri OKS sisteminde yaşandı. İlköğretim 6 ve 7. sınıflar için ilk kez Haziran 2008'de yapılacak olan SBS'nin denemesi 27 Aralık 2007 tarihinde yapıldı. Bu eğitim yılı başında yapılan düzenlemeler neticesinde; öğrencilerin her dersten aldığı notlar da yılsonu başarı ortalamasını etkiliyor. Bu nedenle öğrencilerin bütün derslerine ağırlık vermesi gerekiyor.

MEZUN VERMEYECEK

Bu yılın en önemli özelliklerinden biri de; MEB'in 2004 yılında genel liselerin eğitiminin 4 yıla çıkarması nedeniyle genel liselerin mezun vermeyecek olması. Bu yıl sadece Anadolu Liseleri, Fen Liseleri, Anadolu Teknik Liseleri, Güzel Sanatlar Liseleri ve Anadolu Öğretmen Liseleri mezun verecek. Bu nedenle Öğrenci Seçme Sınavı'na (ÖSS) katılımda önemli düşüş yaşanması bekleniyor. Sınava katılan son sınıf düzeyindeki öğrenci sayısı, 2006 yılında 720 bin kişiyken, bu sayı 2007'de 801 bin olmuştu.

Karne kaldırılsın

Bu arada Bağımsız Eğitimciler Sendikası Genel Teşkilat Sekreteri Lokman Erdoğan, karne parası uygulamasıyla Milli Eğitim Bakanı Hüseyin Çelik'in elinin velilerin cebine uzandığını söyleyerek, karne uygulamasının kaldırılmasını istedi. Erdoğan, karne vakaları olarak adlandırılan intihar, evden kaçma ve dayak konusuna da değinerek, MEB'in klasik karne uygulamasını kaldırmasını ve daha çağdaş çözümleri bulmasını istedi.

Kaynak: Akşam

Hiç yorum yok: