Eyüboğlu Koleji son sınıfında burslu okuyan 16 yaşındaki Elif Yıldırımcan, dünyanın saygın üniversiteleri arasında olan Oxford'a kabul edildi. - Eğitim Haberleri

7 Ocak 2008 Pazartesi

Eyüboğlu Koleji son sınıfında burslu okuyan 16 yaşındaki Elif Yıldırımcan, dünyanın saygın üniversiteleri arasında olan Oxford'a kabul edildi.

Lise son sınıfta okuyan Yıldırımcan, bir okula kütüphane açılmasına olan katkısını, insanlığın sorunlarına yönelik çözüm makalelerini bir dosya halinde gönderdiği Oxford'a kabul edildi

Elif'e Oxford Üniversitesi'nin kapısı, sadece ders notları değil, sosyal sorumluluk projelerindeki aktifliği nedeniyle de açıldı.
Türkiye'deki üniversitelerde istediği bölümü bulamayan Elif, şansını yurtdışında denemeye karar verdi. Okul hayatı boyunca yaptıklarını dosyalar halinde Oxford'a gönderen Elif'e mutlu haber geçen günlerde geldi.
Eyüboğlu Koleji'nde lise eğitimi boyunca başarı bursu ile eğitim gören Elif, yaklaşık iki yıldır Model Birleşmiş Milletler Kulübü üyesi.
Uluslararası konferanslara katılarak, dünyadaki sorunlarla ilgili çözüm önerileri hazırlayan Elif, Uluslararası Bakalorya (IB) programına da katılarak, hem Milli Eğitim Bakanlığı hem de uluslararası diploma sahibi olmayı hak etti.
Ümraniye'deki bir ilköğretim okuluna kütüphane yapılmasında da etkin bir şekilde katkı veren Elif, ayrıca beş yıl boyunca okul korosunda görev aldı.
Ekim ayında Oxford'a bir dosya göndererek başvuru yapan Elif, "Notlarım çok önemliydi. Bunun yanında öğretmenlerimin referans mektupları, yaptığım aktiviteler, kişisel makale ve okumak istediğim bölümle ilgili bir makale de dosyada yer alıyordu. Aralık ayının başında, benimle yarım saat telefonda mülakat yaptılar. Bayramın birinci günü de kabul edildiğimi öğrendim. Benim için çifte bayram oldu" diye konuştu.


Sayılarla değil insanlarla
Oxford Üniversitesi'nde İnsan Bilimleri bölümünü tercih eden Elif, Oxford'un burs vermediğini, ailesinin desteği ile eğitim alacağını söyledi.
İleride, Birleşmiş Milletler'de Türkiye'yi temsil etmek istediğini söyleyen Elif, "Matematiği çok seviyorum, ama, sayılarla uğraşmak yerine insanlarla bir arada olabileceğim ve onlara yardım edebileceğim bir iş yapmak istiyorum" dedi.

Hiç yorum yok: