Afyon Kocatepe Üniversitesi 2006 yılı mali hesaplarını denetleyen Sayıştay müfettişleri neredeyse milyon YTL’ye varan bir yolsuzluğu ortaya çıkardı. - Eğitim Haberleri

7 Ocak 2008 Pazartesi

Afyon Kocatepe Üniversitesi 2006 yılı mali hesaplarını denetleyen Sayıştay müfettişleri neredeyse milyon YTL’ye varan bir yolsuzluğu ortaya çıkardı.

Afyon Kocatepe Üniversitesi'nde öğrencilerden çeşitli hizmetler için alınan 932 bin 160 YTL'nin üniversite hesabı yerine Eğitim Sağlık ve Bilimsel Araştırmalar Vakfı'na aktarıldığı ortaya çıktı Afyon Kocatepe Üniversitesi (AKÜ) 2006 yılı mali hesaplarını denetleyen Sayıştay müfettişleri neredeyse milyon YTL'ye varan bir yolsuzluğu ortaya çıkardı.


Müfettiş incelemesinde öğrencilere verilen çeşitli hizmetler karşılığı üniversite hesaplarına yatırılması gereken paraların Afyon Eğitim Sağlık ve Bilimsel Araştırmalar Vakfı hesaplarına aktarıldığı belirlendi. Vakıf hesaplarına usulsüz bir şekilde aktarılan paranın 932 bin 160 YTL olduğu anlaşıldı. Üniversite yönetimi, yaz okuluna katılan, diploma almak isteyen ve dönem başlarında kayıt yaptıran tüm öğrencilerin ödediği harçları, üniversitenin banka hesabı yerine vakfa ait hesaplara yönlendirdiler. Sayıştay'ın denetim raporunda, kayıt yaptıran ve yenileten 25 bin 909 öğrenciden 777 bin 270 YTL, diplomalarını almak isteyen 5 bin 515 öğrenciden 137 bin 875 YTL, yaz okuluna gitmek isteyen 3 bin 403 öğrenciden 17 bin 15 YTL tutarından alınan paraların, üniversite yerine Eğitim Sağlık ve Bilimsel Araştırmalar Vakfı'nın hesaplarına gitti.

KAMUDAN VAKIFA PARA AKTARMAK YASAK

Sayıştay, 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu'na göre söz konusu paraların üniversite hesaplarına yatırılması gerektiğini vurgulayarak soruşturma başlattı. Ayrıca dernekler ve vakıflarla ilgili düzenlemelerin yer aldığı 5072 sayılı kanunda, kamu kurumlarından vakıflara her hangi bir şekilde para aktarılmasının yasaklandığına da dikkat çekti.

5 YÖNETİCİ ZAN ALTINDA

Sayıştay, olayın sorumlusu olarak gördüğü AKÜ eski Rektörü Halim Sözbilir, İİBF Öğretim Görevlisi Prof. Dr. Hasan Hüseyin Bayraklı, İİBF Dekanı Prof. Dr. Kemalettin Conkar, AKÜ Genel Sekreteri Mehmet Tabak ve Afyon Meslek Yüksekokulu Öğretim Görevlisi Tekin Yenigün hakkında soruşturmayı sürdürüyor.

Hiç yorum yok: