Adıyaman'ın Besni ilçesinde okul öncesi eğitim oranı Türkiye ortalamasının üzerinde - Eğitim Haberleri

29 Ocak 2008 Salı

Adıyaman'ın Besni ilçesinde okul öncesi eğitim oranı Türkiye ortalamasının üzerinde

Adıyaman'ın Besni ilçesinde okul öncesi eğitim oranı Türkiye ortalamasının üzerinde gerçekleşti. Besni Milli Eğitim Müdürü Cevdet Arslan, okul öncesi eğitimde okullaşma oranını daha da artırmak için çalışmalarının sürdüğünü belirtti.

Okul öncesi eğitimin Türkiye ortalamasının yüzde 25, Adıyaman'ın yüzde 15, Besni'nin ise yüzde 44 olduğunu belirten Arslan; "Eğitim ve öğretimin başlangıcı olan okul öncesi eğitimin çocukların hem zihinsel gelişimlerine hem de eğitimlerinin diğer basamaklarına olumlu yansımaları olması sebebiyle bütün çocukların okul öncesi eğitimden geçirilmesi gerektiğine inanıyoruz. Çocuğun okula alışma ve hazır olmasında, düzgün konuşma ve davranış sergilemede, günlük ihtiyaçların düzenli olarak karşılanmasında, arkadaşlık ve paylaşma duygularının geliştirilmesinde, çocukların sosyal hayata kolay adapte olabilmelerinde okul öncesi eğitimin önemi çok büyüktür. Yapılan araştırmalarda OKS ve ÖSS'de okul öncesi eğitimi alanların önemli oranda başarı sağladıkları görülmektedir." dedi.

2004 yılında Besni'de yüzde 11 olan okul öncesi eğitim oranın, yoğun çalışmalarla 2007 yılı sonu itibariyle yüzde 44'e çıkardıklarını vurgulayan Arslan, hedeflerinin bu oranı yüzde 61'e çıkarmak olduğunu kaydetti.

Derslik yetersizliğinden dolayı bazı köylerde anasınıfı açamadıklarını hatırlatan Arslan, bu gibi yerlerde ev odaları, dükkan, ambar gibi yerleri düzenleyerek anasınıfı haline getirdiklerini sözlerine ekledi. (Cihan Haber Ajansı)

Hiç yorum yok: