ÖSS'nin Favorileri Konuştu... - Eğitim Haberleri

18 Mart 2008 Salı

ÖSS'nin Favorileri Konuştu...

Gençler üniversite sınavı için tempoyu yükseltti. 120 bin öğrencinin katıldığı deneme sınavında Kardelen Ergunel, Başak Karadeniz ve Semih Öztürk 300 tam puan almayı başardı..

ÖSS sınav tarihi yaklaşırken favoriler de birbiri ardına ortaya çıkmaya başladı. Deneme sınavlarında ilk sırayı alan Kardelen Ergunel, Başak Karadeniz ve Semih Öztürk'ün, 15 Haziran'da yapılacak gerçek sınavda da ilk sıraları almalarına kesin gözüyle bakılıyor.

BAŞARININ SIRRI DİSİPLİN
Bir dershanenin 120 bin öğrencinin katıldığı deneme sınavlarında, Beşiktaş Atatürk Lisesi'nden Kardelen Ergunel sözel, Sabancı Anadolu Lisesi'nden Başak Karadeniz eşit ağırlık, İstanbul Erkek Lisesi'nden Semih Öztürk de sayısal birincisi oldu. Üçü de 300 tam puan almayı başardı. Sınavlara iki yıldan beri hazırlandığını belirten Kardelen Ergünel, başarısını disipline bağlıyor: "Çok erken saatlerde kalkıyorum. Mutlaka kahvaltı yapıyorum. Okul derslerim dışında günde en az birinci yıl 4 saat, ikinci yıl sekiz saat ÖSS'ye hazırlanıyorum." Başak Karadeniz ise, "Birinci tercihime girmeyi başarırsam, bunu şampiyonluk sayarım" diyor. Semih Öztürk de, İstanbul Erkek Lisesi'nin başarılı bir okul olduğunu belirterek, "Ben sistemli bir öğrenciyim. Derslerimi aksatmadan tekrarlarım. Ama ÖSS başka. Başarımı düşürmemek için her türlü sosyal hayatımı unuttum" diye konuşuyor. Diğer bir dershanenin 80 bin öğrencinin katıldığı deneme sınavında ise Galatasaray Lisesi'nden Canan Aktaş ve Robert Koleji'nden Taylan Onat sayısal, İstanbul Erkek Lisesi'nden Tuncay Çelik ile Galatasaray Lisesi'nden Serdar Taş eşit ağırlık, Beşiktaş Atatürk Lisesi'nden Nilüfer Çelimli ise sözel birincisi oldu. Liseler dört yıla çıkarıldığı için yalnızca özel okullar sınava girebilecek. Çünkü onlar hazırlıkla birlikte dört yıl okudular.

Hiç yorum yok: